Fine guttenavn?

_Konstanse_

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Når det kommer til jentenavn finner jeg utallige fine, men guttenavn synes jeg er helt umulig!!! Hva er dine favoritter? Jeg har lest gjennom såååå mange navnelister, men ingenting treffer liksom. Som om jeg ikke har funnet navnet hans ennå liksom! Takk for alle tips!! :Heartblue Jeg er ikke så opptatt av at det må passe med navn på søsken, så alt går sånn sett.

Frans
Alfred
Asbjørn
Albert
Arthur
Noah
Oskar
Oliver

Mange fine! Jeg liker Alfred veldig godt, men ikke mannen. :rolleyes: Oliver også egentlig, men så at det plutselig hadde havna helt på toppen av navnelista, så blir vel mange Oliver fremover.

Herman, Jacob, Ole, Aksel, Askild, Daniel, Adrian, Marius, Martin, Sigurd

Digger Herman! Men så er det dette med at alle har en mening om navnene. Er visst en bølle på skolen til eldste datter som heter Herman, så hun har lagt inn alle sine aksjer på at det ikke må bli det navnet. :hilarious: Denne gutten her kommer aldri til å få et navn! Skulle kanskje ikke involvert hele familien og to menings-sterke søstre i debatten. :rolleyes:

Digger Herman! Men så er det dette med at alle har en mening om navnene. Er visst en bølle på skolen til eldste datter som heter Herman, så hun har lagt inn alle sine aksjer på at det ikke må bli det navnet. :hilarious: Denne gutten her kommer aldri til å få et navn! Skulle kanskje ikke involvert hele familien og to menings-sterke søstre i debatten. :rolleyes:
Haha! Det er vanskelig det der.. man setter sterke assosiasjoner til navn, de kan være vanskelig å slippe av og til. Svigerinna mi skulle finne navn til sin nr 3, de hadde endelig blitt enig om Casper, så sitter vi ute på feltet å koser oss i sola, der kommer feltets største bølle, Casper å lager kvalm.. Da røyk den for de :hilarious: Nå er baby født, og enn så lenge uten navn :hilarious:

Haha! Det er vanskelig det der.. man setter sterke assosiasjoner til navn, de kan være vanskelig å slippe av og til. Svigerinna mi skulle finne navn til sin nr 3, de hadde endelig blitt enig om Casper, så sitter vi ute på feltet å koser oss i sola, der kommer feltets største bølle, Casper å lager kvalm.. Da røyk den for de :hilarious: Nå er baby født, og enn så lenge uten navn :hilarious:

Ja, det er akkurat det, jeg kjenner alltid "noen" som heter det og det navnet. Om det var en tidligere kollega, eks, klassekamerat (god eller dårlig), bekjente, naboer, etc. Vil liksom ikke bruke samme navnet som noen andre i nær krets har brukt heller. Mulig jeg kompliserer det for mye for meg selv. Barnet vil jo uansett "fylle" navnet og gjøre det vakkert! Men, ja, alternativt må jeg finne noe som ingen har brukt før, og det blir fort veldig rart. :hilarious:

Ja, det er akkurat det, jeg kjenner alltid "noen" som heter det og det navnet. Om det var en tidligere kollega, eks, klassekamerat (god eller dårlig), bekjente, naboer, etc. Vil liksom ikke bruke samme navnet som noen andre i nær krets har brukt heller. Mulig jeg kompliserer det for mye for meg selv. Barnet vil jo uansett "fylle" navnet og gjøre det vakkert! Men, ja, alternativt må jeg finne noe som ingen har brukt før, og det blir fort veldig rart. :hilarious:
Det blir vanskelig da ja :hilarious: Jeg styrer unna navn jeg har dårlige assosiasjoner til, og navn jeg vet vil være i nær omgang med barnet, som våre venners barn eller våre barns venner :p ellers om noen i nærheten uten å være nær oss heter det samme legger jeg ikke så mye i det :p

Vi begynte med guttenavn selv da jeg hadde på følelsen at det var gutt og hadde samme problem. Nå mener Lundring at det er jente med 90% så guttenavn letingen er ferdig. Men jeg synes Christopher er ganske fint. Men kun den stave måten det:hilarious: Ellers synes jeg Mikkel, Brage, Aune, Ådne, Noah, Liam, Leon, Leander, Heine, Håkon er fine. Disse vi hadde på Lista, men synes ingen passa til storesøster sitt navn så var egentlig like langt uansett:hilarious:

Mine favoritter til forige var:

Samuel, Milian, Theo, Leon, Leo, Liam, Noah, Eliam.
Endte opp med å kalle han Eliam Matheo :happy:

Har ikke begynte å tenke på navn til neste enda
Oooh, Milian er fint! Nydelig navn på gutten din og :love7 Aldri hørt Eliam før faktisk!

Sniker:) Elmer, Elvin, Atlas, Joel, Malte og Solan er favorittene her enn så lenge.

Oooh, Milian er fint! Nydelig navn på gutten din og :love7 Aldri hørt Eliam før faktisk!

Takk. Jeg fant Eliam på en liste over navn 5 gutter fikk i 2018 haha. Men falt skikkelig for det med en gang, og det føltes veldig ut som om det passet :happy: Det er ikke så mange som har hørt det før :happy:

Det blir vanskelig da ja :hilarious: Jeg styrer unna navn jeg har dårlige assosiasjoner til, og navn jeg vet vil være i nær omgang med barnet, som våre venners barn eller våre barns venner :p ellers om noen i nærheten uten å være nær oss heter det samme legger jeg ikke så mye i det :p

Ja, kanskje jeg må gjøre det motsatte, begynne å se hvilke navn i nærheten jeg liker. Med jentene mine var det sånn at jeg bare falt pladask for et navn og bare "visste" at det var navnet. Tror jeg søker litt etter den samme følelsen på guttenavnet, uten at den kommer. :wacky: Men plutselig! Og da er det gøy å bare høre så mange navn som mulig! :happy:

Back
Topp