Fine fødehistorier..

Ivvi

Forelsket i forumet
Man hører så mye om vonde, slitsomme, kaotiske og tilogmed nesten grusomme fødsler. Jeg skal til pers for første gang, og grugleder meg.. Jeg har så lyst til å høre om noen fine opplevelser knyttet til fødsel. Noe som funket bra, gikk bedre enn forventet, eller rett og slett bare var litt magisk...
Anyone? Fyr løs, please :)

Gled deg! Tenk at nettopp dette er du lagd for. Jeg tror alle opplever ting forskjellig, men det er virkelig verdens største opplevelse. Min fødsel føles iallefall sånn. Det var slitsomt underveis, men med en gang hun var ute forsvant alt som heter smerter og lykkefølelsen kom! 

jeg har hatt 2 flotte fødsler :) nr.1 ble jeg igangsatt med men hadde en flott opplevelse fordi om :) hele fødselen tok 8 timer og fra 5 cm til han var ute to og en halv time etterpå :) fikk også epidural :) 

Nr 2  startet av seg selv og tok 5 timer og 3 kvarter og fra 5 cm til hun var ute tok det en halv time så rakk ingen smertelindring men hadde en flott opplevelse :)

Tror alle fødselsopplevelser er ulike. Eg syns eg hadde en fin fødsel, selv om den varte i 45 timer, med null smertelindring:) ingenting er meir magisk enn å få det lille mirakelet til verden :)

Min fødselshistorie fra når lillan kom til verden er kanskje ikke så fin hvis man leser journalen, MEN jeg husker den ikke slik. Jeg synes jeg hadde en relativt grei og fin fødselopplevelse totalt sett. Det er rart det der, jeg gleder meg til denne gangen i hverfall!

Lucas09 skrev:
Tror alle fødselsopplevelser er ulike. Eg syns eg hadde en fin fødsel, selv om den varte i 45 timer, med null smertelindring:) ingenting er meir magisk enn å få det lille mirakelet til verden :)

45 timer! Det var lenge det. Kan tippe du var utslitt,men også kjempe lykkelig og stolt på slutten. Bare lurer litt, klarte du å sove noe på de 45 timene? :-)

Jeg syns jeg hadde en veldig fin fødsel. Ikke varte den i mange timene, og jeg hadde ingen smertelindring. Noen smerter må man jo tross alt regne med, men syntes ikke det ble for ille til å takle.

Noe som var med på å gjøre fødselen så fin, var vel at mamma var med. Hun klarte alltid å holde meg saklig, og snakke bort de verste smertene mine.

Juice skrev:

Lucas09 skrev:

45 timer! Det var lenge det. Kan tippe du var utslitt,men også kjempe lykkelig og stolt på slutten. Bare lurer litt, klarte du å sove noe på de 45 timene? :-)

Fikk ikke til å sove noe nei.. :) Men så verdt det!:)

Lucas09 skrev:

Juice skrev:

Lucas09 skrev:

Fikk ikke til å sove noe nei.. :) Men så verdt det!:)

Det tror jeg på. Du gjør det jo igjen, så må jo ha vært verdt det ;-) Det tar sikkert ikke 45 timer denne ganga, sier de ikke at det går mye fortere med andremann?
Jeg gleder meg så enormt mye til å møte lillegutt i magen, men han får pent bli i magen til han er klar for å møte verden ;-)

For meg var det en fantastisk opplevelse, og på slutten var jeg veldig avslappet og glad. Det var på grunn av epiduralen. Er så glad for at jeg tok det.

Det var jo drit vondt, men det var et adrenalinkick! :) Gleder meg sånn til april!

En fødsel er helt klart det voneste en opplever, men også helt klart det beste. Min fødsel var helt fantastisk. Fra første ri til han var ute tok det 8 og en halv time hadde bare en stikk pille som smerte lindring. Når man få det vakre nurket oppå seg glemmer man alt og alt er bare helt fantastisk :)

Back
Topp