Fin kontroll hos jm :)

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Kontrollen hos jm gikk ikke helt som forventet idag, siden babyen ikke har vokst noe særlig de siste to ukene. Blir ikke noe vekst-ul med det første da :P Blir time hos jm igjen 21. (hvis den ikke har tenkt til å komme før det, men det er lite trolig siden den gjør akkurat som den vil :P ) og da skal jeg legges inn før 23. :) Skal slippe å gå over mener jm, så det blir veldig bra :) Babyen har ikke festet seg, så den har goooood boltreplass ennå :P Ellers har jeg fått carpal tunellsyndrom, men er egentlig bare fornøyd med at det ikke er vann i henda :P :)

Håper alle har det greit i sluttspurten! :)

Godt med betryggende svar på kontroller :) Jeg har neste på fredag, overtidskontroll på føden på sykehuset.

hvordan oppleves carpal tunnel - syndrom, og hva var avgjørende for at det er det og ikke vann i henda som klemmer på nerve? Jeg har litt vann i henda, og har vært delvis følelsesløs i de tre midterste fingrene på høyrehånda i noen uker nå. Jordmor sa det sikkert var på grunn av vann som gjorde at nerva kom i klem. Har skjønt at det oppleves ganske likt, men at når det er carpal tunnel - syndrom så trenger det ikke nødvendigvis gå over etter graviditet? Mens hvis det er på grunn av vann så forsvinner det når vannet går ut av kroppen etter fødsel...

En venninne av meg fikk det syndromet i halve ansiktet da hun gikk gravid for 5 år siden, hun har fortsatt ikke fått tilbake følelsen og kommer ikke til å gjøre det heller. Mulig det er forskjellig fra person til person...

Godt med betryggende svar på kontroller :) Jeg har neste på fredag, overtidskontroll på føden på sykehuset.

hvordan oppleves carpal tunnel - syndrom, og hva var avgjørende for at det er det og ikke vann i henda som klemmer på nerve? Jeg har litt vann i henda, og har vært delvis følelsesløs i de tre midterste fingrene på høyrehånda i noen uker nå. Jordmor sa det sikkert var på grunn av vann som gjorde at nerva kom i klem. Har skjønt at det oppleves ganske likt, men at når det er carpal tunnel - syndrom så trenger det ikke nødvendigvis gå over etter graviditet? Mens hvis det er på grunn av vann så forsvinner det når vannet går ut av kroppen etter fødsel...

Ja, det er deilig :) Oi :) Spent eller?

Hmm... Jeg våkner opp med såpass smerter i leddene i fingrene at jeg ikke klarer å bøye fingrene og så er jeg nummen i fingertuppene... Viser seg egentlig ikke på noen annen måte... Beskrev det sånn til jm og da mente hu det var det og ikke vann :P Ikke noe mer vitenskapelig enn det egentlig... Men ser ikke ut som fingrene mine er så hovne og det hjelper ikke å holde dem opp for å "tømme" dem :/ Mamma har det samme, så kan godt være at jeg er mer arvelig belastet pga. det... Jm håper det skal gå over fort etter fødselen :) *rotete, men håper du skjønner hva jeg mener :P *

En venninne av meg fikk det syndromet i halve ansiktet da hun gikk gravid for 5 år siden, hun har fortsatt ikke fått tilbake følelsen og kommer ikke til å gjøre det heller. Mulig det er forskjellig fra person til person...

Enig med Maje-Mor, kan da ikke være helt det samme?

Er vel et lignende syndrom isåfall, akkurat carpal tunnel rammer bare hendene, for carpal-nerva ligger i håndleddet..

Ja, det er deilig :) Oi :) Spent eller?

Hmm... Jeg våkner opp med såpass smerter i leddene i fingrene at jeg ikke klarer å bøye fingrene og så er jeg nummen i fingertuppene... Viser seg egentlig ikke på noen annen måte... Beskrev det sånn til jm og da mente hu det var det og ikke vann :p Ikke noe mer vitenskapelig enn det egentlig... Men ser ikke ut som fingrene mine er så hovne og det hjelper ikke å holde dem opp for å "tømme" dem :/ Mamma har det samme, så kan godt være at jeg er mer arvelig belastet pga. det... Jm håper det skal gå over fort etter fødselen :) *rotete, men håper du skjønner hva jeg mener :p *

Oppleves helt likt her... Googla litt nå, står at tilstanden kan oppstå i svangerskap pga vann i hendene. Så de skiller egentlig ikke veldig mellom vann i henda og carpal tunnel, nei. Hendene mine er ikke noe særlig prega av hevelse egentlig, men det skal visst veldig lite til før nerva kommer i klem, hvis man er disponert. Men det gir seg ikke uansett hvor mye jeg beveger eller hever hånda, og er verst på natta, da kan det verke... Mamma har det, i forbindelse med leddgikt, så da er nok jeg disponert og. MEN jeg ser hvertfall at de fleste som får det i forbindelse med svangerskap blir kvitt det etterpå, så vi satser på at det gjelder oss også! :) Helt pyton å være så nummen i fingertuppene, så sånn kan jeg ikke ha det på fast basis.

Ja, blir spennende å høre hva de sier fredagen. Håper mest at alt ser bra ut og jeg får helga på å starte av meg sjøl, tror igangsetting skjer senest mandag eller tirsdag.

Skal ikke si det 100% sikkert altså, men jeg forstod det slik. Kan selvfølgelig ha misforstått:)Ifølge legen rammet det visst nok 60% av gravide...?!? Jeg hadde aldri hørt om det før hun mistet følelsen...

Oppleves helt likt her... Googla litt nå, står at tilstanden kan oppstå i svangerskap pga vann i hendene. Så de skiller egentlig ikke veldig mellom vann i henda og carpal tunnel, nei. Hendene mine er ikke noe særlig prega av hevelse egentlig, men det skal visst veldig lite til før nerva kommer i klem, hvis man er disponert. Men det gir seg ikke uansett hvor mye jeg beveger eller hever hånda, og er verst på natta, da kan det verke... Mamma har det, i forbindelse med leddgikt, så da er nok jeg disponert og. MEN jeg ser hvertfall at de fleste som får det i forbindelse med svangerskap blir kvitt det etterpå, så vi satser på at det gjelder oss også! :) Helt pyton å være så nummen i fingertuppene, så sånn kan jeg ikke ha det på fast basis.

Ja, blir spennende å høre hva de sier fredagen. Håper mest at alt ser bra ut og jeg får helga på å starte av meg sjøl, tror igangsetting skjer senest mandag eller tirsdag.

Ikke sant :) Krysser fingrene (så godt det går) for oss ;)

Skjønner :) Burde jo settes igang etterhvert hvis babyen ikke vil komme, men satser på at litt helg hjelper :) :)

Skal ikke si det 100% sikkert altså, men jeg forstod det slik. Kan selvfølgelig ha misforstått:)Ifølge legen rammet det visst nok 60% av gravide...?!? Jeg hadde aldri hørt om det før hun mistet følelsen...

Skummelt og ubehagelig uansett sikkert...!

Godt å vite at du slipper overtid i alle fall! :)

Kjenner jeg blir veldig mye roligere av å ha ordentlige datoer å forholde meg til :) Litt glad i å planlegge og skjønner jo at dette har jeg i grunnen ingen kontroll på :P Håper selvsagt babyen kommer før da :)

Back
Topp