Fin fødsel på pinseaften:)

Snile

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
Hei! Har ikke vært innom nettet etter fødselen, jeg...rart hvordan prioriteringene blir litt annerledes:)

Men har i hvertfall født! På pinseaften (26. mai) kl 11.59 kom den flotte jenta vår. Ho var 4410 g og 52 cm. 

Fødselen gikk over all forventning! Kom inn på sykehuset kl 06, og jenta var ute kl 12. Fikk ligge i badekar store deler av åpningsfasen, og syns jeg hadde ro og kontroll. Den siste timen var intens og smertefull, men sammenlignet med i fjor (ja...driver visst med dette en gang i året...) der jeg hadde et døgn med sånne smerter, var dette helt flott! Det gikk litt fort på slutten, og ho var blå og pusta ikke da ho kom, men kviknet heldigvis så fort til at jeg ikke rakk å bli skikkelig redd.

Det ordnet seg også fantastisk flott med storebror, for foreldrene mine var på planlagt "barselvisitt" (hadde egentlig slutta å håpe at de skulle få hilse på babyen før de reiste igjen...). De koste seg sammen med ham det døgnet vi var på sykehuset, og han slapp å bli hentet av svigers i hui og hast midt på natta - som jeg hadde vært litt redd for...

Nå er livet slitsomt men flott. Nyter dagene mannen er hjemme i omsorgspermisjon. Hurra for sånne ordninger! Vi har hatt gutten vår på 15 mnd hjemme fra barnehagen etter fødselen også. Jenta har en appetitt av en annen verden, og spiser av og til en gang i timen... Men nettene går ganske greit, med 3-4 timer mellom måltidene, og stort sett rolige forhold mellom slaga:)

Nå skal mannen være hjemme en uke til, jobbe 8 dager, og så har han ferie til midten av august. Er SÅ fornøyd med timinga, og at vi kan være så mye sammen i startfasen. Blir forhåpentligvis en mjuk og god start, før jeg skal være hjemme med begge barna til høsten....

Sånn! Da har jeg fått oppdatert litt:)

Gratulerer så mye, høres ut som en fin fødselsopplevelse! 

Gratulerer så mye med vell overstått fødsel:)

Gratulerer så mye! Greit å ha mannen hjemme ;)

Hestejenta skrev:
Gratulerer så mye, høres ut som en fin fødselsopplevelse! 

Back
Topp