"film" på gulv? Hvordan få det vekk?

Tweak

Forumet er livet
Jeg vasker og vasker, i går la jeg meg faktisk på kne og skrubbet hele gulvet med klut!
Det er nemlig en sånn svak film på gulvet som vises ekstra godt i det skrå sollyset på ettermiddagen. Det vises liksom merker etter hvor jeg har brukt kluten.

Hva kan jeg bruke for å få det vekk? Har brukt gul ajax til nå og det er parkettgulv.

Kjøp trerens og slutt å vaske med såpe, i følge mannen min (han eier et gulvfirma). Vask bare med rent vann, det blir like rent av det. Og så blir ikke gulvet ødelagt.

Og så glemte jeg en ting.. Hvis gulvet er lakket, kan det bli litt tørt i overflaten av trerensen, da må du bruke lakkvask.
Er det oljet, bør det pleieoljes etterpå. Gjerne med en hardvoksolje.

Jeg bruker vann blandet med zalo. Vi har laminatgulv.
Har prøvd forskjellig, men er da jeg får minst skjolder. Har irritert med ganske mye over vårt gulv også.. Vi har nytt hus, så blir jo ikke skifting av gulv med det første. Trodde vi hadde valgt et enkelt gulv å rengjøre. Men neida! [:@]

du bruker kanskje for mye såpe?
tørker du etter deg?

vi har laminat, jeg bruker en halv kork (det er en veldig liten kork) med Jif vindusvak i en bøtte med vann og tørker etter meg, blir ganske bra [:)]

Jif er det skuremiddel i, det lager biiiittebittesmå riper i overflaten, ogdet kommer til å bli skikkelig ødelagt med tid.
Zalo er heller ikke bra for gulvene.

OG; det er STOR forskjell på laminat og parkett!!

Back
Topp