Fikk vondt da jeg nøs

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
jeg lå i sengen i sted , på siden da det plutselig kom en kjempe nys. Og i det eg nøs gjor det kjempe vondt i magen ( på siden mellom navlen og underliv) var så vondt at eg ropte auuuu. Varte i sikkert 10 sekunder før det forsvant . Veldig ubehagelig :( noen som vet om dette kan være farlig Eller hva? :/ er 20 uker på vei ..​

Jeg har opplevd det samme! Både når jeg nyser og hoster! De jeg har spurt sier det er normalt :)

Ligamentsmerter, fryktelig vondt, men helt vanlig... Det er båndene som livmor er festet med som strekker seg, og vi kjenner da en følelse som ligner senestrekk/kramper...

Jeg tror det bare er at det river litt til nedi der, i muskler, sener el, men at det er helt ufarlig :) Tenker litt sånn jeg at en nys er jo helt naturlig at skjer med kroppen innimellom, og hadde jo vært rart om det i seg selv skulle gjøre noe med fosteret, litt annerledes med noe som skjer utenfra, feks et fall eller lignende.. Og tipper det gjorde vondt pga kraftig nys+stillingen du lå i :)

er sikkert ligamentsmerter som det sies over her, jeg får det innimellom som regel når jeg står jeg da og hos meg kommer smerten lenger mot lysken på en måte ved f.eks nys, brå kraftig hoste osv.
er fryktelig vondt, men går fort over og er helt uskyldig :-)

Takk for svar alle dere <3 er beroligende å høre å høre at det nok ikke e farlig :)

Jeg ble kjempebekymret da jeg nøs skikkelig hardt her en dag! Jeg kjente nemlig et skikkelig "POPP" i magen, akkurat som om det gikk hull på en ballong, slik som vannavgang har blitt bekrevet. Jeg turte knapt å røre meg, hadde jo vært heeelt krise om vannet hadde gått pga en nys liksom :(

Jeg nyser masse for tiden pga allergi. Jeg synes det hjelper å bøye knær og hofteledd akkurat i det jeg nyser, da kommer det ikke så mye smerter :)

Er nok ligamentsmerter som de andre sier. Får det innimellom selv ved kraftig nys eller host, å reise seg for raskt osv.
Overhode ikke behgaelig, men heldigvis ikke farlig :)

Back
Topp