Fikk vite mulig kjønn i dag!!

M_N86

Flørter med forumet
Altså, da har jeg vært på min andre ultralyd. Og igjen var alt i skjønneste orden :) Et bankende hjerte, masse bevegelser og en baby som lå opp ned!

Så spør min samboer om det er mulig å se skjønn nå. Jeg er i dag 14+4 uker på vei. Og han som utfører ultralyden på meg begynner å lete. Han nøler litt, og sier at vi må ta dette med en klype salt, og virket egentlig ganske usikker. Men han mente at om han måtte "sette penger på et av alternativene", så hadde han sagt jente!

Åååh, som det hadde vært koselig å slå seg til ro med at jeg venter ei lita søt jente :) MEN, så sa han jo at vi skulle ta det med en klype salt, og jeg har hørt flere historier om denslags spådommer som viser seg å ikke stemme.

Hadde dere slått dere til ro med kjønn så tidlig? Eller venter man med denslags til ordinær UL? Er det i heletatt lurt å slå seg til ro med kjønn da?

Jeg var på ul i forrige uke, da spurte jeg om ho klarte og se kjønnet...ho sa at det var tidlig men at ho jo hadde gjort dette her noen ganger og hun tippet jente :-)
Det er den følelsen jeg har selv også, da dette svangerskapet er helt annerledes enn da jeg gikk med gutten vår. Men føler ikke helt at jeg tør stole på at det virkelig blir jente...
Tror jeg venter og hører hva de sier på ordinær ul jeg :-D

Jeg kommer nok alltid til å ha i bakhodet at legen ikke nødvendigvis har rett, selv om han ser det på OUL. Ei venninne av meg fikk mange beskjeder om at det var gutt, men ut kom ei jente :p Etter den historien tar jeg alt sånt med en stor klype salt ;p

Ja det er sånne historier som holder meg litt tilbake også. Men jeg ser jo at mange kjøper inn både klær, utstyr og leker i forhold til kjønn etter hva de får beskjed om på ordinær ul også..så folk tar tydeligvis sjansen likevel tenker jeg! Og ofte stemmer det jo også :)

Ja det er sånne historier som holder meg litt tilbake også. Men jeg ser jo at mange kjøper inn både klær, utstyr og leker i forhold til kjønn etter hva de får beskjed om på ordinær ul også..så folk tar tydeligvis sjansen likevel tenker jeg! Og ofte stemmer det jo også :)

hadde ikke slått meg til ro med det, nei! legen har jo 50/50 sjans på å gjette riktig da! at han i det hele tatt sier noe så tidlig syns jeg var litt uprofft egentlig!

Ja, det er jo veldig tidlig, men samtidig husker jeg de sa det til meg på sykehuset også, at man kan se kjønn etter 14 uker. 
Hverken jeg eller samboeren legger mye vekt på det som ble sagt om kjønn der, det er mer bare morsomt at det så ut som ei jente nå :P 

vi fikk vite jente i uke 17 :P

men vi har en liten gutt! hehe

Ja ikke sant.. ordinær ul er jo bare om 4 uker hos meg, og man hører jo at de kan ta feil da, men mange ganger stemmer det også :)

Hei:)
Jeg var på ultralyd i går faktisk og da ble termin flyttet fra februar til mars, vi var vist en 10 dager kortere på vei enn anntatt, så vi skal tilbake å få bedre målinger og sånt om 4 uker. Men når vi spurte om han kunne se kjønn så sa han at det ikke var nødvendig å gå berserk med å kjøpe inn masse rosa jenteting men " er det her en gutt så har han jævlig lite utstyr", hehe så vi håper det ikke dukker opp noe neste gang også dro vi rett å kjøpte rosa maling til rommet:P
Han mente jeg var ca 15,5 uker på vei... 
Jeg kommer nok til å slå meg ganske til ro i tankene på at det er kansje 80% sjans for jente... vi så jo ingenting der mellom bena på babyen. Men vil ikke gå helt berserk enda med å shoppe inn, men mulig jeg kommer til å kjøpe noe...
Om legen virket sånn veldig usikker som du sier så ville jeg nok ventet å sett til neste gang, men hatt i tankene att det heller nok litt mer mot ei jente.

Jeg har også fått vite hva legen tror kjønnet blir, han mente det er 95% sikkert at det blir en gutt. Men merker at jeg ikke tør å tro det helt ennå.. Hvis de sier det samme på ord ul så skal jeg tro det. ;)

Samtidig merker jeg at tankene flyr, og at jeg nesten har akseptert at det er en gutt, så det er litt skummelt om det skulle vise seg å være en jente på ordinær ul..

jeg hadde venta til vanlig UL for å slå meg til ro, men bare fordi han var sååå usikker da... Vi fikk vite at det var jente på ordinær UL. jeg hadde jentefølelse hele veien, men etter UL ble jeg av en eller annen grunn usikker så gikk til 3D UL, men det var en jente! Og han som tok 3D sa at han var 99% sikker på at det var jente. Da slo jeg meg til ro med det! :P

M_N86 skrev:

Ja, man vet virkelig aldri.. Men jeg kommer nok til å handle inn kjønnsbestemte ting jeg og om legen ser kjønn på OUL ;p

Jeg hadde nok ikke klart å slå meg til ro med det så tidlig :) OG det skjer mye oftere at de ser jente men det kommer gutt ;) Med forrige sa legen på ordinær UL at det var en gutt, men det var ikke før jeg hadde vert på ny UL i bergen i uke 24-25 at jeg turde å stole helt på det. Legen der var 100% sikker på at det var gutt og sa da at det var ikke ofte de tok feil når de så gutt, men det er "veldig" vanlig å tro at det er en jente så kommer gutten :) Broren til sjefen min hadde fått bekreftet jente på 3 UL, deriblant en 3D så der var ALT klart til en liten prinsesse som skulle komme til verden! Overraskelsen var veldig stor når det dukket opp en liten prins 8-)

Gratulerer så mye med jenta! Blir spennende å se om det stemmer! (o:

en jeg kjenner og kona fikk vite at det var helt garanter gutt på ordinær og 3d.
de malte gutterommet og malte Fredrik på veggen!
Det måtte de male om til fredrikke, da jenta kom ut :P
andre gang fikk de også beskjed om gutt, men ut kom karoline!
tredje gang fikk de beskjed om gutt og da kom endelig fredrik  :P

Hjelpe meg, du kjenner mange uheldige mennesker når det kommer til akkurat dette ser jeg! De fleste jeg har snakket med sier det de har fått beskjed om på ultralyd har stemt, faktisk. Da er det snakk om ordinær UL da..ikke så tidlig som i uke 14 ;)

Her i huset går nå min samboer å er overbevist om at det ER ei jente, fordi mannen som utførte ultralyden slett ikke var så usikker som jeg skal ha det til... Jeg forsøker å forholde meg til det som om noen har tippet :P

TulleHøna skrev:
 en jeg kjenner og kona fikk vite at det var helt garanter gutt på ordinær og 3d.
de malte gutterommet og malte Fredrik på veggen!
Det måtte de male om til fredrikke, da jenta kom ut :P
andre gang fikk de også beskjed om gutt, men ut kom karoline!
tredje gang fikk de beskjed om gutt og da kom endelig fredrik  :P

Stakkars mennesker, men kalte de virkelig ungene Fredrikke og Fredrik..tror nok jeg bare hadde malt over og kommet med ett nytt jente navn, men hver sin smak :)

Back
Topp