Fikk spolert babyshower av venninne

Emmie L ✿

Forelsket i forumet
Oktoberbarna 2021♡

Hei.

Idag var ikke en veldig fin dag og jeg føler jeg trenger å slippe ut tankene en plass. Jeg var på besøk hos en av mine nærmeste venninner som også skal bli gudmor til lille pia i magen. Vi satt med hver vår pc da hun plutselig fikk en varsel på mobilen at moren min sendte henne en venneforespørsel på facebook.

Noen minutter senere fikk hun en messenger og leste høyt for meg «hei, jeg ville legge deg til på facebook for å kunne legge deg til i babyshower gruppa…». Jeg så bare på henne ganske forvirret over hva som nettopp skjedde, og klarte ikke si noe mer enn «du vet du nettopp spoila babyshoweren for meg, de håpet nok på å overasske meg med den…». Hun begynte med en gang å beklage seg og skjønte hun hadde sagt noe hun ikke skulle sagt. Jeg sporte henne om hun noen gang har vært i babyshower, og det hadde hun ikke bortsatt fra en gang på grunnskolen. Jeg ble veldig lei meg, og klarte egentlig ikke si noe mer så lot samtalen passere. Etter en kort stund dro jeg hjem.

Jeg ble ganske opprørt av dette, føler for det meste på skuffelse og tristhet. Trist for at familien min planlegger å overasske meg med en nydelig babyshower som bestevenninnen min nå har spolert for meg. Og skuffelse for at hun kunne være så uvitende og ikke tenkte lengre enn det hun gjorde.
Jeg har vært med på mange babyshower og det skal alltid være en overasske for den gravide. Det er en ganske høytidelig og fin anledning for å feire det kommende barnet og den gravide.

Jeg tror ikke hun spolerte det med vilje, er ganske sikker på at det var et uhell fra hennes side, men jeg føler meg så skuffet og såret over situasjonen. Jeg tenkte jo at jeg kanskje kunne være så heldig å bli overassket med en babyshower, men nå er det jo forventet at det blir noe og det ønsket jeg ikke i det hele tatt. Jeg ønsket ikke å vite noe om planleggingen, og føler at det blir rart å «late» som om jeg er overassket når jeg hele tiden visste om det.
Jeg er så takknemlig og heldig som har mennesker som arrangerer dette bak ryggen min, men samtidig så trist for jeg vet de blir å gå langt for å holde det hemmelig for meg. Også har venninnen min liksom allerede uforsvarlig spoila hele greia. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre eller tenke. Vet at det finnes viktigere ting å være lei seg for, men dette er mitt første barn og jeg føler at hun tok noe i fra meg hvis det gir mening. Føler også at det er dårlig gjort mot de som har involvert henne i planleggingen av babyshoweren som stoler på at hun skal holde det hemmelig for meg. Hun skal liksom være en av mine nærmeste venninner, hvordan kunne hun være så uforsvarlig og la dette skje? Føler ærlig talt at hun har ødelagt hele opplevelsen for meg… Noen tips eller råd til en fortvilet jente? :’/
 
Last edited:
Om det er noe trøst så vet jeg om fler som har vist om babyshower, men ikke når det skjer og de alle blir like tatt på senga og glad.
 
For meg så virker det som hun ikke helt tenkte seg om når hun leste meldingen høyt.
Skaden har allerede skjedd så da er faktumet nå at du vet det blir babyshower.
Men! Som nevnt over her , du aner ikke når det blir , hvem dag , hvor , ol , så jeg er også ganske sikker på at du blir overrasket og du trenger nok ikke å late som ❤️

Tenker kanskje venninnen din også sitter med en kjip følelse nå , det er ikke noe hyggelig å vite at man har sagt noe som skulle vært hemmelig.
Som du sier så er hun din bestevenn , og du kan nok stole på henne, det var nok en uskyldig glipp , der hun dessverre ikke tenkte seg helt om.
Jeg forstår du ble lei deg og såret , samtidig som du nå må velge litt , skal du la dette ødelegge babyshoweren din ?

Du og den fine babyen din vil bli feiret slik du ønsker når tiden er inne , og jeg er helt sikker på at du blir overrasket ❤️❤️
 
For å være ærlig (men ikke for å være slem), så syns jeg du overreagerer. Rist det av deg, gled deg til dette, du vet jo fremdeles ingenting om verken dato eller detaljer. Ikke ligg og gnu på dette, den eneste som blir å lide for dette er deg selv. Legg det bak deg.
 
Enig med de over. Du visste nok at en babyshower kom til å skje uansett. Den virker såpass viktig for deg at du sikkert har hintet frempå at dette er noe du ønsker å ha:) Så, status quo: babyshower kommer. Det håpte du nok uansett. Du vet fortsatt ikke når den finner sted. Familie og venner som betyr masse for deg kommer til å være der:) Det kommer nok til å bli en super dag!
 
For å være ærlig (men ikke for å være slem), så syns jeg du overreagerer. Rist det av deg, gled deg til dette, du vet jo fremdeles ingenting om verken dato eller detaljer. Ikke ligg og gnu på dette, den eneste som blir å lide for dette er deg selv. Legg det bak deg.

Enig. Det er ikke verdens undergang. Jeg visste om utdrikningslaget mitt før det skjedde, visste til og med dag og tidspunkt. Var like gøy lell!
 
Samme her betyr ikke at det blir noe mindre gøy likevel :)

Nei, jeg hadde det i hvert fall veldig gøy i utdrikningslaget mitt, selv om jeg visste om det på forhånd (for meg var det egentlig helt ypperlig, for da fikk jeg tatt meg en blund etter jobb :knegg:)

Tenker at man må lære seg å snu tankegangen sin. Hvis dette er nok til å "ødelegge hele opplevelsen", har man fokuset på helt feil plass.
 
For å være ærlig (men ikke for å være slem), så syns jeg du overreagerer. Rist det av deg, gled deg til dette, du vet jo fremdeles ingenting om verken dato eller detaljer. Ikke ligg og gnu på dette, den eneste som blir å lide for dette er deg selv. Legg det bak deg.

Signerer denne.

Jeg skjønner jo at med hormoner i bildet så føles alt verre enn det trengs sånn sett, men.. ja. Jeg antar du hadde mistanke at du kom til å få en babyshower uansett? og mange vet jo om denne på forhånd. Det viktigste er jo å kose seg med familie og venner. Det er jo synd at du ikke får overraskelsen i det lenger, og lov å bli litt skuffa for det med det samme; men.. det er jo ikke det viktigste. Og å si at hele greia er SPOLERT blir vel å ta det litt langt..

Var med og arrangerte et for ei venninne en gang, men siden vi bodde flere timer unna, var vi avhengig av å ha planleggingen med venninnen :) Så, noen gang uteblir overraskelsen. Betyr ikke at det ikke blir hyggelig likevel. :)
 
Nei, jeg hadde det i hvert fall veldig gøy i utdrikningslaget mitt, selv om jeg visste om det på forhånd (for meg var det egentlig helt ypperlig, for da fikk jeg tatt meg en blund etter jobb :knegg:)

Tenker at man må lære seg å snu tankegangen sin. Hvis dette er nok til å "ødelegge hele opplevelsen", har man fokuset på helt feil plass.
Er igrunn enig.

For min del måtte de opplyse om det pga reising i jobben på det tidpunktet.
Man vet jo sjelden hva dagen kommer til å inneholde.
 
Forstår at du ble lei deg av at hun avslørte det, hun mente det nok ikke. Jeg visste ikke at det var en ting at babyshowers skulle være en overraskelse. Jeg personlig hater overraskelser av den sorten og jeg har alltid spurt om venninner ønsker babyshower og spurt dem når det passer, så det kan godt hende hun tenkte at det var noe du ville vite også.

Hvis du har hatt et bilde i hodet over hvordan dette skulle bli så forstår jeg at du blir skuffa, kanskje du kan prøve å glede deg over spenningen med akkurat hvordan den blir istedenfor. Jeg vet det er enkelt for oss å si, blir man skuffa så blir man skuffa, det er ikke noe man kan kontrollere, men du kan i hvert fall prøve å gjøre det beste utav det nå som du vet om det. Du trenger heller ikke late som det er en overraskelse, jeg ville bare ha sagt at det hadde blitt avslørt til dem som arrangerer.

Håper det ordner seg!
 
Last edited:
Dette er barn nummer fire for meg, og ingen har noen gang holdt babyshower for meg eller gitt gaver til barnet osv. Så i mitt tilfelle hadde jeg bare blitt utrolig rørt og glad over at de planla noe så koslig :cat:

Skjønner at du ble litt fortumlet over at "katta var ute av sekken", men tenker heller du er utrolig heldig som har folk rundt deg som gjør alt dette for deg, så prøv å rist det av deg og vær heller takknemlig tenker jeg. Du vet jo ikke når det blir så du blir jo uansett overrasket sånn sett? :happy:
 
Du mister kanskje overraskelsen, tipper du hadde hatt en følelse av det uansett når dagen kom og alle oppfører seg litt rart. Men du mister ikke opplevelsen. Du er utrolig heldig som får en babyshower og det kommer til å bli utrolig koselig uavhengig om du blir overrasket eller ikke. Prøv å fokuser på det etterhvert som skuffelsen går over :Heartpink
 
Mine beste venner bor i utlandet, og jeg er alltid den som må ordne alt. Hadde vært fint å for en gangs skyld bli overrasket med en babyshower, men jeg velger heller å planlegge selv enn å håpe og bli skuffet. Nå kan jeg i hvertfall invitere de jeg vil, uten at noen blir glemt. Hadde jeg fått vite at noen faktisk planlagte en fest for meg hadde jeg bare blitt glad. Så det kan virke som om du allerede viste at de rundt deg kom til å planlegge dette for deg? Og da er det vel bare å være glad og kose seg :) kanskje det krever litt å endre tankemønsteret til det positive, men verdt en liten innsats.
 
Hei, takk for alle tilbakemeldingene! Har hatt en dag å tenke litt over dette, og er enig at man burde skifte tankegangen over til noe mer positivt enn det jeg gjorde. Er nok noen hormoner også i bildet, blir veldig fort emosjonell og lei meg for tiden så det forklarer nok litt av negativiteten min. Tror hovedsaklig at skuffelsen satt høyest over venninnen min, og ble bare sjokkert over hvordan hun håndterte den greia med babyshoweren. Men jeg velger å gå videre; jeg er som dere sier veldig heldig som har noen som planlegger shower for meg og det blir nok en uforglemmelig dag uansett! :Heartred
 
Last edited:
Hei, takk for alle tilbakemeldingene! Har hatt en dag å tenke litt over dette, og er enig at man burde skifte tankegangen over til noe mer positivt enn det jeg gjorde. Er nok noen hormoner også i bildet, blir veldig fort emosjonell og lei meg for tiden så det forklarer nok litt av negativiteten min. Tror hovedsaklig at skuffelsen satt høyest over venninnen min, og ble bare sjokkert over hvordan hun håndterte den greia med babyshoweren. Men jeg velger å gå videre; jeg er som dere sier veldig heldig som har noen som planlegger shower for meg og det blir nok en uforglemmelig dag uansett! :Heartred

Så godt å lese at du har fått fordøyd det hele. Skjønner godt at du ble skuffa, men alt i alt var det jammen maks uflaks at moren din sendte melding akkurat når du var der, og at den ble lest høyt (det hadde jeg fort gjort også, helt uten å tenke meg om).
 
Skal ikke tulle med hormoner altså! :hilarious: Skjønner godt du ble skuffa over venninna di, det var tankeløst. Hun hadde nok ikke fått med seg at det var hemmelig :oops: håper det ordner seg for dere to og at når dagen kommer så koser du deg sikkelig likevel :love7
 
Back
Topp