Fikk skikkelig kjeft i dag

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Av helsesekretæren på legekontoret.
For i mårrest når jeg skulle ordne urinprøve å ta med på kontroll oppdaget jeg at jeg var tom for uringlass
Fant derfor ut at jeg tar et sånt tacosaus glass som jeg har brukt til syltetøy og sånt, og disse er godt vasket.
Hun så rart på meg når jeg leverte dem og sa: Du vet vel at vi ikke tar i mot urinprøver i slike glass? Eh, nei sa jo jeg da. Og så forklarte jeg det at jeg til min store forskrekkelse oppdaget mårrest at jeg var tom for slike.
Da sier hun: Men vi selger slike her også! (Ja, det hjelper meg lite når det skal være morgen urin da).
Så sa jeg at jeg alltid brukte å ha sånne liggende men hadde glemt å dra innom Apoteket her om dagen.
Så sier hun:
Egentlig kan jeg ikke ta noen prøve utav dette, for glasset er fullt av allskens bakterier og sånt.
Jeg stod jo bare og måpte. For jeg behandlet aldri pasienter sånn da jeg jobba som helsesekretær.
Så sier jeg, men det er godt vasket så du kan vel ta en prøve av den uansett? Glasset er nøye vasket altså.
Ja, men jeg kan ikke garantere at prøven blir rett. (Prøven var helt fin).
Når jeg skulle gå sier hun: Ja, og neste kan må du ha med skikkelig glass ellers utfører vi ikke prøven.
Og da ble jeg litt irritert og sa: Fikk du ikke med deg at jeg hadde glemt å kjøpe slike glass? og at jeg tar med det neste gang?
Da sier hun: Ja, vi selger dem her bare å kjøpe et lager her fra så har du alltid liggende så du slipper sånne uheldige situasjoner som dette!
Så gikk hun!
Makan altså! For ei B I T C H !!!
Men synes alltid hun har virka sur da....

Andre som har opplevd slike situasjoner?
Synes de kan informere på en fin måte når pasienter faktisk ikke er klar over nye regler, for sånn var det ikke da jeg jobba på legekontor...

Tror nok det var ei dame med en dårlig dag gitt[8|]

Skal ikke oppføre seg sånn mot pasienter da[8|] Bra du svarte tilbake[:)]

BITCH!!!
Har selv glemt glass en gang. Tisset i en sånn kopp til å fryse ned mm i..

å herregud.. jeg har flere ganger vært  tom, og da har jeg pleid å ta en halvlitersflaskke je, som jeg koker først da.. så den krymper jo til halv str... hehe, men har aldri fått noe kjeft for det...
de sier bare at man får ta hva man har..

dum hu der vel!?

Man trenger ikke sterile prøveglass til en normal urinprøve, og de man kjøper på apoteket er heller ikke sterile, men rene. Det er kun om du skal ta urinprøve til bakteriologisk dyrking at du trenger sterile prøveglass.. Hadde det vært meg skulle jeg satt dama litt på plass[:D][:D][:D]. Kanskje hun var ny?[:-] Men er jo litt mer "delikat" kanskje da, å få prøven på standardglass... Men de bruker jo hansker...?

Hvis jeg har glemt å kjøpe glass når jeg skal på sv.sk.kontroll ber jeg bare om et engangsglass på legekontoret og tisser i det jeg... ikke noe problem der...

Jeg har aldri levert urinprøver i noe annet enn div barnematglass el lign. Ingen, verken jordmor eller lege som har sagt noe på det.

Jordmora mi sa at vi ikke trengte å kaste bort penger på slike glass. Hadde vi tacoglass e.l hjemme så kunne vi vaske OG koke de, så var de sterile.

Så neste gang så kommer du med et vasket og kokt tacoglass å ser hva hu sier[;)]

husker når jeg var liten så tok vi alltid med urinprøven i sånne tomme tomatpurè-glass eller hapå-glass.....

skjønner ikke hvorfor det skal være noe annerledes nå...

jeg har levert urinprøve i tåteflaske - og hun som tok den i mot bare lo [:D]

hadde kokt den på forhånd da..

bare og måpte. For jeg behandlet aldri pasienter sånn da jeg jobba som helsesekretær.
Så sier jeg, men det er godt vasket så du kan vel ta en prøve av den uansett? Glasset er nøye vasket altså.
Ja, men jeg kan ikke garantere at prøven blir rett. (Prøven var helt fin).
Når jeg skulle gå sier hun: Ja, og

jøsses - dama må ha hatt en dårlig dag! Opplevde selv å stå uten glass forrige dagen, og brukte et pizzasaus-glass. Jordmor sa at det var helt uproblematisk, og kommenterte at jeg ville vel ikke ha det tilbake når hun var ferdig med prøven? [:D]

ORIGINAL: KineOgMalene

Jeg brukte ofte andre typer glass enn urinprøveglass! Jeg bare vasket og kokte de på forhånd... Aldri noen som har sagt noe på det[>:]

samme her..

men kun delvis høres ut som legekontoret æ har!!![&:]
bare uhyggelige å frekke folk som jobbe der å...[:'(]

De trenger ikke bjeffe sånn, da kan de i såfall henge opp et stoooort skilt hvor det står hva reglene er [:D]

Unnskyld, ikke meningen å være krass, men jeg hadde nok også rynket litt på nesen av å ha urin oppi glass det har vært mat i. Sterilisert eller ikke.

ORIGINAL: Destiny85

Jordmora mi sa at vi ikke trengte å kaste bort penger på slike glass. Hadde vi tacoglass e.l hjemme så kunne vi vaske OG koke de, så var de sterile.

Så neste gang så kommer du med et vasket og kokt tacoglass å ser hva hu sier[;)]

Sign

Menn jeg hadde regna ut å kjøpt inn glass for hele svangersakpet jeg sa [8D] så kom alltid med plastglass (og da skulle ho absulutt sende det med meg hjem så jeg kunne bruke det på nytt hehe.....

For ei snipe!! Bra du svarte henne tilbake..... har tisset i "middagsglass" jeg når jeg hadde glemt å kjøpe...  ingen som sa noe på det

ORIGINAL: KineOgMalene

Jeg brukte ofte andre typer glass enn urinprøveglass! Jeg bare vasket og kokte de på forhånd... Aldri noen som har sagt noe på det[>:]

sign... til og med i nøden brukt oppbevaringsboksa og fått dem til å kasta den etterpå[8D][8D] for da hadde i ingen glass heller... flaut! [8D]

ORIGINAL: LilleOlleBolle

ORIGINAL: *Susanne83*

Unnskyld, ikke meningen å være krass, men jeg hadde nok også rynket litt på nesen av å ha urin oppi glass det har vært mat i. Sterilisert eller ikke.
Signerer denne!!

Så man kan i bruke kokte glass som sikkert er mer sterile enn koppene som henger på doen på legesentret? :P

ORIGINAL: minesmå

For ei snipe!! Bra du svarte henne tilbake..... har tisset i "middagsglass" jeg når jeg hadde glemt å kjøpe...  ingen som sa noe på det

Hihi [;)]
Ja, jeg bruker aldri å svare, men min hormonellekropp fikk nok i dag [:)]

Back
Topp