Fikk prøvesvar (hcg) fra Furst... forstår jeg det rett?

Ada83

Flørter med forumet
Jeg har jo vært veldig bekymra, både pga små blødninger, kun en oppklaring på tidlig UL 5+4 og at jeg kun fikk 2-3 på cb+ frem til 5+6.
Men. Nå fikk jeg prøvesvara mine fra Furst, måtte gå inn på nett å lese de. Og fra 11.11 (5+4) - som altså er dagen jeg var til ultralyd - så er svaret:

Analyse: S-hCG
Svar: 10000*
Enhelt U/L
Referanseområde: <5

*Betyr at svaret er utenfor referanseområde
t

Hæ? Er jeg helt dum...jeg forstår ikke, tror jeg.
Altså, mener de at jeg har 10000? Det kan jo ikke stemme. (Og at jeg er utafor referanseområdet.. For hva? For ikke-gravide, altså under 5?)
Jeg KAN jo ikke ha 10 000(!), da måtte jo gyn ha sett mer enn en oppklaring på UL, vel?
Og cb+ slo jo ikke ut på mer enn 2-3 den dagen og heller ikke påfølgende dag...
Gjør de ofte feil? Kan de ha rota og at det er prøven fra i dag? Jeg tok en klokka 13.00, i dag. Men står 11.11 på "prøve tatt".

HJelp?

Jeg har jo vært veldig bekymra, både pga små blødninger, kun en oppklaring på tidlig UL 5+4 og at jeg kun fikk 2-3 på cb+ frem til 5+6.
Men. Nå fikk jeg prøvesvara mine fra Furst, måtte gå inn på nett å lese de. Og fra 11.11 (5+4) - som altså er dagen jeg var til ultralyd - så er svaret:

Analyse: S-hCG
Svar: 10000*
Enhelt U/L
Referanseområde: <5

*Betyr at svaret er utenfor referanseområde
t

Hæ? Er jeg helt dum...jeg forstår ikke, tror jeg.
Altså, mener de at jeg har 10000? Det kan jo ikke stemme. (Og at jeg er utafor referanseområdet.. For hva? For ikke-gravide, altså under 5?)
Jeg KAN jo ikke ha 10 000(!), da måtte jo gyn ha sett mer enn en oppklaring på UL, vel?
Og cb+ slo jo ikke ut på mer enn 2-3 den dagen og heller ikke påfølgende dag...
Gjør de ofte feil? Kan de ha rota og at det er prøven fra i dag? Jeg tok en klokka 13.00, i dag. Men står 11.11 på "prøve tatt".

HJelp?

Jeg hadde knapt en oppklaring, og gynekolog kunne ikke bekrefte graviditet. Da var jeg 6+1, og hcg fra samme dag viste 19 000 (ultralyd seks dager senere viste embryo tilsvarende 7+1). Så jo, du kan fint ha 10 000 og kun en oppklaring:) Har du tatt hcg-test med to dagers mellomrom? 6+3 hadde min hcg for øvrig steget fra 19 000 til 41 000.

Tusen takk for svar! :) Jeg tok en på fredag ( den på 10 000) og en i dag. Godt å høre at det går an å ha såpass høy hcg uten annet enn oppklaring... Ble jo redd for BO ( nå som exu er nokså utelukka, liksom....haha, huff).

Tror vi snakka om det i en annen tråd..men jeg fikk jo ikke 3+ på cb digital og var bekymra for det. Må det være noe veldig galt med cb digital, for jeg hadde jo 10 000 når jeg tok testen.. Merkelig, tror grensa til 3+ var 2000?.

Tusen takk for svar! :) Jeg tok en på fredag ( den på 10 000) og en i dag. Godt å høre at det går an å ha såpass høy hcg uten annet enn oppklaring... Ble jo redd for BO ( nå som exu er nokså utelukka, liksom....haha, huff).

Tror vi snakka om det i en annen tråd..men jeg fikk jo ikke 3+ på cb digital og var bekymra for det. Må det være noe veldig galt med cb digital, for jeg hadde jo 10 000 når jeg tok testen.. Merkelig, tror grensa til 3+ var 2000?.

Stemmer. Jeg tror jeg svarte deg i en annen tråd, ja:) Jeg har også stusset over at jeg fikk 3+ lenge etter jeg hadde hcg på 2000. Jeg googlet meg "ihjel", og fant flere som opplevde det samme.

Jeg hadde en BO i mai (oppdaget i uke 10). Da hadde jeg helt normal hcg stigning, men slik jeg har forstått det så er det mer vanlig å ha en abnormal stigning ved BO.

Nå i august var jeg sikker på en ny BO da gyn kun fant en oppklaring i uke 6, men neida:) Mest sannsynlig er alt bra med deg også. Sannsynligheten for at det går bra er større enn det motsatte. Masse lykke til:)

Nesten så vi burde skrive inn til cb... De testene er jo superdyre, så at de viser såpass feil er litt for dårlig. Kan det hende at de funker dårligere når hcg blir såpass høyt? Mente å ha lest noe om det...

Så trist at du hadde en BO som ikke ble oppdaga før uke 10... Høres utrolig brutalt ut :( Veldig fint at det gikk bra til slutt da :hello2:thumleft!
Håper på det samme her. Tusen takk for at du har tatt deg så mye tid til meg, både her og i den forrige tråden. Setter veldig pris på det! <3

Nesten så vi burde skrive inn til cb... De testene er jo superdyre, så at de viser såpass feil er litt for dårlig. Kan det hende at de funker dårligere når hcg blir såpass høyt? Mente å ha lest noe om det...

Så trist at du hadde en BO som ikke ble oppdaga før uke 10... Høres utrolig brutalt ut :( Veldig fint at det gikk bra til slutt da :hello2:thumleft!
Håper på det samme her. Tusen takk for at du har tatt deg så mye tid til meg, både her og i den forrige tråden. Setter veldig pris på det! <3

Bare hyggelig! :) Jeg krysser fingre, og tror, at du også får sett et foster på neste ultralyd. Du får holde oss oppdatert:)

Ikke tro på hcg er du snill! Min lå på 25 000 når jeg var i uke 13. De sa at jeg må til utskrapning fordi ungen i magen er død! Er nå i uke 38, har en frisk og normal baby i magen min❤️ så ikke tro på alt

Det er jo stigningen man må se på, og det lønner seg ikke å lese av resultater selv, men la legen gjøre det.

Håper du fortsatt er gravid, og at du snart får se en blinkende prikk på skjermen! <3

Det er stigning man skal se etter ja. Som legen helst skal tolke for deg. Graviditets testene er ment som en veiledende indikator og forteller ca hvor mange uker det er siden befruktning fant sted. Håper du får gode nyheter:)

Hei og takk for alle svar!
Nå har jeg fått svar på prøve nr 2.. og jeg er -igjen!- ganske bekymra.... :(
Den er "bare" på 15 000.... Det vil si en doblingstid på 123 timer... Det kan ikke være bra.
Leser likevel at doblingstid øker ettersom man har høyere hcg, og på en hcg-kalkulator stod det at doblingstida var over 96 timer etter 6000... Men klarer ikke helt å tro at det kan stemme..

Noen som har erfart såpass lang doblingstid? Kan det gå bra?

Oppdatering: Jeg så er hjerte på ultralyd!!!! :HeartbigredFantastisk. Hadde jeg knapt trodd, ble veldig glad. Nå jeg prøve ikke å bekymre meg mer, eller google alt som kan gå galt. Kan bli utfordrende, men jeg blir sprø om jeg skal fortsette å bekymre meg:)
Takk for alle fine svar her!

Gratulere<3

Oppdatering: Jeg så er hjerte på ultralyd!!!! :HeartbigredFantastisk. Hadde jeg knapt trodd, ble veldig glad. Nå jeg prøve ikke å bekymre meg mer, eller google alt som kan gå galt. Kan bli utfordrende, men jeg blir sprø om jeg skal fortsette å bekymre meg:)
Takk for alle fine svar her!

Hurra! Det var gode nyheter! :) Gratulerer, og nyt graviditeten❤️

Back
Topp