Fikk plutselig så vondt i magen

FruAlve

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julegavene 2019
Har jo hatt disse ligamentsmertene i flere uker allerede, det hugger til av og til når jeg snur meg i senga, når jeg nyser osv. I stad nøs jeg brått når jeg satt og det ble fryktelig vondt nederst i magen. Det var så vondt! Nå synes jeg hele nedre del av magen er skikkelig øm enda og det murrer mer enn vanlig.

Flere som har opplevd? Blir jo nervøs med en gang og blir livredd for starten på SA. Det er jo helt urimelig jeg vet! Er irrasjonell det ser jeg. Så det beste er om noen kan bekrefte til meg at ligamentsmertene kan finne på å ta seg opp en stund etter ett nys eller andre ting som trigger dem?

Jeg fikk ekstra vondt når jeg nøs eller vridde meg raskt sist, og ligamentsmerter kan kjennes helt opp i magen og. Så lenge du ikke blør eller har smerter sånn krampeaktig så forsøk å slapp av. (Enkelt, sant ?)

Har jo hatt disse ligamentsmertene i flere uker allerede, det hugger til av og til når jeg snur meg i senga, når jeg nyser osv. I stad nøs jeg brått når jeg satt og det ble fryktelig vondt nederst i magen. Det var så vondt! Nå synes jeg hele nedre del av magen er skikkelig øm enda og det murrer mer enn vanlig.

Flere som har opplevd? Blir jo nervøs med en gang og blir livredd for starten på SA. Det er jo helt urimelig jeg vet! Er irrasjonell det ser jeg. Så det beste er om noen kan bekrefte til meg at ligamentsmertene kan finne på å ta seg opp en stund etter ett nys eller andre ting som trigger dem?
Det er ikke uvanlig det du beskriver. Ihvertfall for min del. Alle er jo forskjellige, men for meg hadde det vært normalt. Det er mye som vokser og strekker seg der inne.

Om du er veldig bekymret ville jeg snakket med lege/jordmor om dette. Så du får litt ro i sjela :Heartred

Husk hvordan jeg hadde det i den tiden, og det har gått helt fint :p

Jeg hadde det sånn under hele mitt forrige svangerskap, og jeg fikk en velskapt sønn. Merker at jeg begynner å få det samme nå. Så det er nok helt normalt :)

Jeg har ganske mye vondt, spesielt på høyre side.. men er du bekymret så ta kontakt med lege:):)

Jeg får ganske kraftige smerter når jeg hoster og nyser (typisk at når jeg nyser så kommer det 12-13 stk på rad :hilarious:) Da hugger det så til at jeg nesten skriker og ikke orker å stå oppreist! Så det er nok helt normalt! :happy:

Jeg hadde en tilsvarende for et par dager siden, det hogg til så kraftig når jeg nøs at jeg ropte ut!:)

Har det blitt verre ?

Jeg våknet med en slags stølhet i magen i dag og har fått mye lettere ligamentsmerter i dag enn de siste 1-2 ukene. Hadde ganske mye i uke 4-5 og er nesten som at det tok seg opp til samme nivå i dag etter å ikke ha vært så ille siste par ukene. Er i uke 7 nå. Har lest at det er vanlig at ligamentsmerter kommer og går litt, og for noen kan de sitte i over lengre tid og være ganske intense.

Tusen takk for svar alle sammen. Det høres jo ut som dette er helt normalt og at det er flere som har lignende opplevelser. I dag er jeg så støl i hele nederste del av magen, det kjennes ut som jeg har trent magemusklene kjempehardt! Prøver å slå meg til ro med at det kanskje vokser litt ekstra inni der for tiden.

Tusen takk for svar alle sammen. Det høres jo ut som dette er helt normalt og at det er flere som har lignende opplevelser. I dag er jeg så støl i hele nederste del av magen, det kjennes ut som jeg har trent magemusklene kjempehardt! Prøver å slå meg til ro med at det kanskje vokser litt ekstra inni der for tiden.
Det er veldig normalt ja❤️
Men det er like normalt å være engstelig tror jeg

Det er tvillingene som sier ifra vet du... mamma vi er her ;):hilarious: nei, men fra spøk til alvor så er det nok helt normalt. Men skjønner så godt at du er bekymret.

Det er veldig normalt ja❤️
Men det er like normalt å være engstelig tror jeg
Engstelig for alt ja. Er jo livredd for å måtte gå gjennom IVF enda en gang. Takk for svar!

Det er tvillingene som sier ifra vet du... mamma vi er her ;):hilarious: nei, men fra spøk til alvor så er det nok helt normalt. Men skjønner så godt at du er bekymret.
Hehe, tøysekopp :hilarious: Ja, det kjennes normalt ut igjen nå, så er det bare å håpe at det ikke dukker opp nye bekymringer.

Back
Topp