Fikk pappaen bo på barsel med dere?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Eller måtte han reise hjem?
Var det en OK løsning for dere? :)

Han måtte reise hjem. Reglene er sånn på Ahus. Han kunne være hos oss mellom 08-22.

Nei, var fullt på familierommene. Så selv om jg endte opp med rom alene var det ikke lov.

Vi bodde på barselhotell sammen. 2 netter - 3 dager [emoji4] Det var veldig deilig å kunne være der sammen [emoji173]️

Ja, vi ble en natt før vi ville hjem til de to eldste :) Det er veldig fint å få den første tiden sammen!

Han fikk beskjed om å reise hjem 4 timer etter fødsel, så da valgte vi å reise hjem alle sammen etter at legen hadde sett på babyen.

Jeg orket ikke tanken på å være der på rom med en fremmed, og mannen ville ikke dra fra babyen.

Når vi fikk mellomste så hadde vi familierom i 2 dager:)

Han KUNNE få sove der den natta (og de neste nettene, mot betaling), men vi har bikkjer som trengte at noen var hjemme [emoji14]

Vi fikk familierom, og han fikk være der mot betaling (informasjon om hva det kostet og hva maten kostet fikk vi ikke før vi varpå vei hjem - da hadde mannen handlet mat i kiosken under oppholdet)

Han måtte reise hjem. Reglene er sånn på Ahus. Han kunne være hos oss mellom 08-22.

hei. jeg skal føde på Ahus også og derfor lurer jeg på hvis det er sånn at pappa for ikke bli med?? ellers er det bare hvis det er ikke plass for å si det sånn

hei. jeg skal føde på Ahus også og derfor lurer jeg på hvis det er sånn at pappa for ikke bli med?? ellers er det bare hvis det er ikke plass for å si det sånn

Kommer an på om du må på barselavdelinga eller kan bo på barselhotellet. Barselavdelinga er for dem som trenger mer oppfølging etterpå pga ett eller annet som har skjedd ved fødsel. Det kan være keisersnitt eller som hos meg der jeg mistet masse blod og måtte på operasjon. På barselavdelinga står det i reglene at far og evt barn er eneste som får lov til å besøke, og at må forlate avdelinga kl 22, og kan komme tilbake kl 08.
For barselhotellet er det nok friere, men der var jeg jo ikke, så vet ikke hvordan det er der.

Han måtte dra hjem 3-4 timer etter fødselen og fikk være der et par timer på ettermiddagen. Jeg bodde på tremannsrom så vi møttes i besøksstua. Jeg har født tidligere og hadde ingen komplikasjoner etter fødselen, så det gikk igrunn helt greit. Fikk mye tid til å sove og slappe av. [emoji4]

På barsel i Trondheim står det en ekstra seng til far/mor inne på rommet. Den er mye mykere enn sykehussengen også :)

Kommer an på om du må på barselavdelinga eller kan bo på barselhotellet. Barselavdelinga er for dem som trenger mer oppfølging etterpå pga ett eller annet som har skjedd ved fødsel. Det kan være keisersnitt eller som hos meg der jeg mistet masse blod og måtte på operasjon. På barselavdelinga står det i reglene at far og evt barn er eneste som får lov til å besøke, og at må forlate avdelinga kl 22, og kan komme tilbake kl 08.
For barselhotellet er det nok friere, men der var jeg jo ikke, så vet ikke hvordan det er der.

tusen takk på forklaringen!! nå forstått jeg det :)

vi fikk familierom på barselhotellet og ble der i tre netter [emoji847]

Nei, men siden jeg var alene på dobbeltrom så var de ikke så opptatt av når han var der. Besøkstidene betydde ikke så mye. Skulle gjerne hatt ham der da...

Back
Topp