Fikk ny termin i dag,MEN b.v sin kalkulator er jo helt på trynet!!

*blue*

Forelsket i forumet
Fikk altså vite at jeg er 10+5 i dag i stedet for 10+4.
Da jeg skulle plugge dette inn på min side så hoppet jeg plutselig noen dager tilbake i stedet for fram....

Skjønner virkelig ikke hvordan den dritten regner...iriiterende...

blir ikke helt klok på det der jeg heller....... 

Ja, vet. Er helt snålt. Jeg må sette på 4 dager lengre syklus for å få termindato til å stemme, men likevel stemmer ikke unnfangelsesdato og antall uker og dager jeg er på vei... Er glad det virka her inne da jeg ble gravid, for telleren på min side er iallefall riktig...

Plages med det samme på Iphone appen :/

Ja for å få rett antall dager måtte jeg få en termin på 5 dager mindre enn jeg egentlig har.Jeg synes jo det er så gøy å lese for hver dag

Dersom terminen din ble endret etter på bakgrunn av målinger fra tidlig ultralyd kan svaret være der. Kalkulatoren her tar utgangspunkt i at eggeløsningen finner sted ca dag 14 (dersom du har en syklus på normalt 28 dager) tror jeg, men dersom jeg regner tilbake fra mitt forrige svangerskap, så ble mitt barn da unnfanget på dag 28 i min 30dager syklus. Så noen kan ha eggeløsning svært tildlig eller sent i syklusen.

Det finner flere kalkulatorer på netter også, og om jeg ikke husker feil så er det variasjon på om de regner svangeskapslenden til 40 eller 40+2.

de amerikanske tickerne vet jeg er annerledes, for i USA går de bare gravid i 40 uker.. mens vi regner 40+2.. 
snodig..
Men BV sin er jo av og til helt bak mål..

Ja det kan være noe der.Men da jeg var hos jordmor forrige uke så  sa hun at nå skal vi faktisk gå gravide i 40 uker og 3 dager...

Merekelig hvordan det kan være sånn forskjell

Back
Topp