Fikk moby wrap :o) nån med erfaring?

skjura

Flørter med forumet
Min kjære har fått med seg at jeg har veldig lyst til å prøve bæretøy og dermed fant han ut at det var en lur julegave :o)
Jeg fikk selv velge hva/hvordan type jeg skulle ha, er ikke så lett i jungelen av sjal, men ente opp med Moby Wrap.

Noen andre som har prøvd den eller andre bæreinnrettninger før?

Har ikke erfaring med det selv (men får snart!), men har ei venninne som bruker det mye. Ungen så ut til å trives kjempegodt å bli bært og pakket tett inn i fosterstilling og roet seg godt ned. I tillegg er jo sjalet ideelt når man skal innom steder med lite plass som for eksempel butikker, store folkemengder etc. Jeg har også hørt at man skal være forsiktig med bruk av BabyBjørn siden ryggen og hoftestillingen ikke er helt heldig i disse. I tillegg er de som å bære en vond ryggsekk. Et sjal vil fordele vekten mye bedre over flere punkter. Det så litt komplisert ut å ta på sjalet for min del, men hun sa at etter å ha tatt det på et par ganger sammen med en youtube-video, er det raskere enn å ta på enn babybjørn. Hun fikk det til på et drøyt minutt. Ellers hadde hun det surret rundt seg når hun vekslet mellom vogn og bæring. Men husk på at både du og babyen blir godt oppvarmet med sjalet så pass på at du ikke tar på for mye klær heller (særlig til vår/sommeren). Tror tettinntil.no er stedet for bæring og spørsmål rundt det.

Ja har lest opp og ned og i mente om det å bære, og blir bare mer og mer sikker på at det er det rette... Kan nesten ikke vente til jeg kan prøve :o)
Overalt leser jeg at moby er perfekt for nybegynnere, men at de er veldig varm, men siden det blir en januarbaby gjør det kansje ikke noe?!
Tenker at når det nærmer seg sommer bynner han å bli så stor og jeg har funne ut om bæring er for oss, så da kan jeg avangsere med noe dyrere...
Siden jeg jobber i barnehage på småbarnsavdelig vet jeg at det blir fort tungt å drasse rundt på vogn hele tiden, og vanskelig å kommee seg frem mange plasser:(

Hehe ang baby bjørn trur jeg at jeg fornermet en butikkdame veldi:oD
Var ilag med mamma og pappa da vi kom over noe bæreanrettninger, pappa lurte på om ikke denne (babybjørn) kunne være noe akkurat da butikkdamen kom bortover.. Jeg forklarte tydelig at det var jeg IKKE intresert i pga måten babyen blir hengende i den og hvor tungt det er for rygg/nakke (som jeg er plaget med) osv. Alt som jeg har lest med andre ord ;) Damen bare snudde og gikk...

Blei litt lagt men...

Jeg har tricot slen som er så godt som akkurat det samme. Du har gjort et godt valg for etter min mening er elastisk bæresjal det definitivt beste bæretøyet å begynne med!

De kan brukes helt fra barnet er nyfødt, selv med premature og gir alle fordelene med bæring. Det er også veldig lett når man først har kommet inn i det :P Kan være smart å øve litt før babyen kommer, for når man holder den lille klumpen så kan det virke litt skummet å bære barnet uten å bruke hendene hvis man ikke kjenner til bæringen og knytingen allerede. Lykke til med bæring! Ikke gi opp hvis babyen stritter litt imot først, når du først har fått den nedi vil den garantert elske det :)

Min datter hadde forresten hofteleddsdysplasi og jeg fikk mye skryt av fysio fordi jeg hadde ergonomisk bæretøy :)
Og jeg kunne fint bære henne HELE dagen uten å kjenne det i ryggen i det hele tatt :)

Den kommer du til å elske!!! Jeg gleder meg så mye til å bære nurket i den igjen - herlig!

Back
Topp