Fikk litt sjokk når jeg gikk på vekta! Hvordan ligger dere ann?

Liol

Forelsket i forumet
Hvordan ligger dere ann med vekten?

Jeg har fått beskjed med legene om å følge godt med på vekten mellom kontrollene, pga stort vekt tap sist graviditet (12 kg) og ekstrem svangerskapskvalme som endte med mange sykehusinnleggelser siden jeg ble dehydrert.

Siden min forrige gravditet var slik, har jeg fått beskjed med legen om at jeg kommer til bli innlagt om jeg går ned bare 3 kg.

Vel, jeg kaster jo opp mye, men spiser jo litt også. denne gangen føler jeg at jeg får i meg veske og næring! :)

gikk på vekta nå, og er gått ned 6 kg fra utgangspunkt vekten min...
Når jeg var 6 uker på vei, hadde jeg lagt på meg 2 kg, men ikke veid meg mellom uke 6 og nå i uke 9. så mellom uke 6 og nå i uke 9 har jeg gått ned 8 kg....

Så nå er det bare å krysse fingrer for at prøvene ikke viser at jeg har begynt på noe reservelager, og at alt ser normalt ut, for det siste jeg vil, er å bli ha reprise av forrige svangerskap hvor jeg omtrent bodde på sykehuset! :(

Men, jeg drikker jo, og får jo i meg litt mat iallefall!! Det MÅ jo telle positivt det!!

Har første kontroll i morgen, blir jo spennende å høre hva legen sier da...
Kryss fingrene!

Oi, da har du rast ned i vekt ja. Jeg skal krysse fingrene for at du slipper sykehusinnleggelse denne gangen :)

Det var stor nedgang, ja... Godt du har time i morgen så du får drøftet det. Selv har jeg gått opp, ikke uventet.

Uff, det hørtes ikke bra ut, krysser fingrene for deg.

Jeg har vel gått opp et par kg allerede.

takk for det!
bra dere andre har gått opp iallefall! :) Det er jo riktig vei! :)

Oi!! Det var mye. Jeg har gått ned 2 kg denne uken, men får i meg endel mat og drikke, så d er nok ikke noe problem. De kommer nok fort på igjen når formen kommer seg.

Gått ned 2 kilo, men regner med de kommer fort på igjen ;)

håper de kommer fort på igjen med dere!! :)
Er dere mye kvalm?

Jeg har gått opp 3 kg de siste mnd... Men som jeg skrev i en annen tråd er jeg kvalm frem til 15:00 og etter det spsier jeg mer eller mindre alt jeg kommer over;)

Huff da, det var litt! Håper dem kommer fort på igjen :)
Her er jeg på stedet hvil, og det er helt greitt :D

Jeg har gått opp og ned 1 kg nå de siste ukene.. Er veldig opp og ned hvor kvalm jeg er!!
Men håper det holder seg slik og at jeg ikke går opp noe mer egentlig hehe :P

Jeg har gått ned 8 kg på 2 uker ca.. Konstant kvalm, får ikke i meg mat og drikke. Da kommer det fort opp igjen. Er svimmel og slapp da jeg ikke får i meg noe særlig næring. Lurer på hvor lenge jeg kan gå sånn? Har ikke noen time til legen med det første. Skulle ta kontakt når sykemeldinga mi går ut om en uke...

Tror jeg veier det samme som før.. veide meg for to uker siden. Får veie meg igjen i morgen tidlig hvis jeg husker ;)

Huff det var ikke bra :(
Jeg la på meg ca 2.5 kg har nå tatt av 1 kg igjen.
Så til nå er jeg 1.5 kg tyngre enn startvekt.
Men så har noe å gå på også da :p
Håper vekta ikke går mer ned nå.
Masse lykke til.
Klem

Jeg har heldigvis gått opp 1 kg. Var på grensen til å være undervektig når jeg ble gravid, så er veldig glad for å få en litt sunnere vekt. Likevel kjenner jeg at foreløpig det ikke er moro å gå opp i vekt. Tror alt forandrer seg når magen kommer, og man begynner å kjenne liv :)

Hva tenker dere?

Jeg har nok gått opp, har ikke sjekket enda, men føler meg tyngre. Og nå har jeg begynt å bli uggen, det eneste som hjelper er å få i seg noe mat med en gang jeg kjenner at det kommer. Så blir mye småspising om dagen....

Men med begge mine første har jeg lagt på med en del i 1. trimester og deretter har det flatet ut så er ikke så veldig bekymret :)

Oi, det var mange kg ned på kort tid. Krysser fingrene for at det snart går oppover igjen!

Selv er jeg på samme vekt som før, men det kommer vel etter hvert.

Back
Topp