Fikk litt angst i dag

VenterNr4<3

Elsker forumet
Marsboere 2020
Når jeg ikke fant hjertet med doppleren. Leta og leta ved og under skambenet i noe som kjentes ut som en evighet. Så fikk jeg for meg å ta lengre opp og da i fant jeg hjertet på en gang . Er 11+5 og fjerdegangs og livmoren er virkelig langt over skambenet allerede.
Skal på TUL i morgen så tenkte jeg ville sjekke at det var liv det så nå er det gjort iallefall:p
Tenkte om andre leter med doppler også så test litt lengre opp om dere ikke finner noe:)
 
Last edited:
Har funnet jeg. Prøvde igår 10+1 og det tog sin tid.. fant til slutt, men bare liten øyeblikk før den forsvant.
Blir og litt usikker på hva jeg finner, min egen puls eller baby sin
 
Har funnet jeg. Prøvde igår 10+1 og det tog sin tid.. fant til slutt, men bare liten øyeblikk før den forsvant.
Blir og litt usikker på hva jeg finner, min egen puls eller baby sin
Ja de flytter seg en del men da vet man det er baby sin puls og ikke din :)
 
Har funnet jeg. Prøvde igår 10+1 og det tog sin tid.. fant til slutt, men bare liten øyeblikk før den forsvant.
Blir og litt usikker på hva jeg finner, min egen puls eller baby sin
Ja de flytter seg en del men da vet man det er baby sin puls og ikke din :)
 
Har funnet jeg. Prøvde igår 10+1 og det tog sin tid.. fant til slutt, men bare liten øyeblikk før den forsvant.
Blir og litt usikker på hva jeg finner, min egen puls eller baby sin
Babyens puls er mye raskere enn din
 
Har funnet jeg. Prøvde igår 10+1 og det tog sin tid.. fant til slutt, men bare liten øyeblikk før den forsvant.
Blir og litt usikker på hva jeg finner, min egen puls eller baby sin

Sikkert vanskelig å høre i starten. Men nå hører jeg godt forskjell på min og babyen sin. Babyen sin høres ut som et lokomotiv. Du kommer nok ikke til å være i tvil senere når du begynner å høre hjerteslaga godt :)
 
Så bra du fikk høre hjertelyden og ble med beroliget <3 Lykke til på tul i dag!
 
Var hos fastlegen i dag, uke 11+3, fant ingen hjertelyd med dopler. Så kjipt! Hun gav opp etter 1 min leiting, sa det var vanskelig. Følte hun prøvde alt for langt nede?

Har vært på tul i uke 8, så vet det har vært hjerteslag.
Skal tilbake på ul på fredag, men det blir to lange dager å vente.. hva er sannsynligheten for at babyen er dø inni der da? Uffff blir så redd
 
Var hos fastlegen i dag, uke 11+3, fant ingen hjertelyd med dopler. Så kjipt! Hun gav opp etter 1 min leiting, sa det var vanskelig. Følte hun prøvde alt for langt nede?

Har vært på tul i uke 8, så vet det har vært hjerteslag.
Skal tilbake på ul på fredag, men det blir to lange dager å vente.. hva er sannsynligheten for at babyen er dø inni der da? Uffff blir så redd
Å finne hjertelyden med doppler på det tidspunktet prøver de som regel ikke fordi det er vanlig at de ikke finner den og ikke skal stresse unødvendig.
 
Ååå? takk for svar. Selvom jeg er andregangs gravid så visste jeg ikke dette..
Som andrerangs kan det godt være livmoren din har krøpet opp av bekkenet nå, men kan likevel være vanskelig å finne
Jeg har morkaka foran denne gangen og synes det er veldig vanskelig å finne. Har ikke funnet hver gang jeg har prøvd og har bare hørt en liten stund før sen forsvinner igjen
 
Som andrerangs kan det godt være livmoren din har krøpet opp av bekkenet nå, men kan likevel være vanskelig å finne
Jeg har morkaka foran denne gangen og synes det er veldig vanskelig å finne. Har ikke funnet hver gang jeg har prøvd og har bare hørt en liten stund før sen forsvinner igjen
Åååh okei. Så bra. Så trenger kanskje ikke å bekymre meg så veldig siden jeg skal på ul på fredag?
Man hadde vel hatt noen symptomer eller smerter hvis det var en spontanabort. Og sjansen for det er vel lite når man allerede har sett et bankende hjerte i uke 8
 
Åååh okei. Så bra. Så trenger kanskje ikke å bekymre meg så veldig siden jeg skal på ul på fredag?
Man hadde vel hatt noen symptomer eller smerter hvis det var en spontanabort. Og sjansen for det er vel lite når man allerede har sett et bankende hjerte i uke 8
Skjønner du blir bekymret, men oddsen er veldig stor for at alt er bra.
Man har aldri noen garantier, men om man har sett bankende hjerte ved 8 uker har man like gode sjanser som etter de 12 ukene det er så mye mas med
 
Jeg fikk høre hjertelyd hos jordmor i dag :Heartred Utrolig god følelse da jeg har vært mindre kvalm de to siste dagene, og hadde litt brun utflod for noen dager siden.
Så nå kan jeg senke skuldrene. Ble ganske overrasket når hun sa hun ville lytte, for er bare 10+5 og førstegangsfødende, trodde ikke det gikk så tidlig. Hun brukte lang tid, men det gikk til slutt. Hopper litt rundt i glede :wav
 
Jeg har ikke hørt huleboeren sitt hjerte siden jeg var 8+4 (er 13+6 i dag) skal prøve å vente til jeg skal på OUL
 
Back
Topp