Fikk ikke målt hjertefrekvens på TUL

Blomsterpike94

Flørter med forumet
Hadde MA i uke 9 den 24.02.23 og rakk ikke å få menstruasjon tilbake før jeg ble gravid :Heartred

Var hos gynekolog for tidlig ultralyd som målte foster på 5mm og vi så hjerte slå, som setter meg til 6+1 i dag. Men reagerte på at hun ikke målte hjertefrekvens og jeg fikk ikke høre hjertelyden.
Sist graviditet var jeg på privat tul, og da målte hun alt, og fosteret var 5.1mm..

Er dette noe jeg bør klage på? Eller skal jeg si meg fornøyd med å se hjerte slå?

Hadde MA i uke 9 den 24.02.23 og rakk ikke å få menstruasjon tilbake før jeg ble gravid :Heartred

Var hos gynekolog for tidlig ultralyd som målte foster på 5mm og vi så hjerte slå, som setter meg til 6+1 i dag. Men reagerte på at hun ikke målte hjertefrekvens og jeg fikk ikke høre hjertelyden.
Sist graviditet var jeg på privat tul, og da målte hun alt, og fosteret var 5.1mm..

Er dette noe jeg bør klage på? Eller skal jeg si meg fornøyd med å se hjerte slå?
De ville heller ikke la meg høre hjertelyd på sykehuset så tidlig, kun se det, var noe med at det forstyrret babyen?

Jeg fikk kun se det, men ikke høre. Dette gjaldt både privat før uke 12 og TUL på sykehuset 12+6. men på TUL sjekket hun frekvensen og den var på 164, men fikk høre. For tidlig sa både gyn privat og jordmor på sykehuset.

Har vært både privat og offentlig og fått vite at de helst ikke lytter før etter 10 fullgåtte uker da det kan forstyrre eller noe slik. Har derfor ikke fått høre hverken dette svangerskapet eller forrige selv om jeg har vært på flere ultralyder (både sykehus og privat) før uke 10. På ordinær tidlig ultralyd 12+4 fikk vi heller ikke høre. Fikk dog høre privat 10+3 begge svangerskap

Veldig vanlig at man ikke alltid får høre hjertelyden. Spør underveis i undersøkelsen om det er mulig å se eller høre neste gang :)

Jeg fikk kun se det, men ikke høre. Dette gjaldt både privat før uke 12 og TUL på sykehuset 12+6. men på TUL sjekket hun frekvensen og den var på 164, men fikk høre. For tidlig sa både gyn privat og jordmor på sykehuset.
Aaah okey! Takk for svar:)
Sikkert veldig tilfeldig at jeg fikk høre sist på privat i uke 6 høres det ut som! Gjerne gynekologen målte frekvens, men ikke sa det til meg…

Aaah okey! Takk for svar:)
Sikkert veldig tilfeldig at jeg fikk høre sist på privat i uke 6 høres det ut som! Gjerne gynekologen målte frekvens, men ikke sa det til meg

Har vært både privat og offentlig og fått vite at de helst ikke lytter før etter 10 fullgåtte uker da det kan forstyrre eller noe slik. Har derfor ikke fått høre hverken dette svangerskapet eller forrige selv om jeg har vært på flere ultralyder (både sykehus og privat) før uke 10. På ordinær tidlig ultralyd 12+4 fikk vi heller ikke høre. Fikk dog høre privat 10+3 begge svangerskap
Takk for du svarte :) det roer sjelen litt ja! Er nok litt «on edge», har ikke gått 2 måneder siden sist jeg mistet.. hehe.
Jeg har privat UL 9+2 så satser på vi får mer ut av timen da ja! Så heldigvis hjerte banke i dag.

Veldig vanlig at man ikke alltid får høre hjertelyden. Spør underveis i undersøkelsen om det er mulig å se eller høre neste gang :)
Takk for svar! Jeg spurte, men hun var veldig kort (ny gynekolog), men fikk se hjertet:Heartred men ville gjerne visst om hun målte frekvensen, men tenker jeg kan ringe å spør i morgen!

Takk for du svarte :) det roer sjelen litt ja! Er nok litt «on edge», har ikke gått 2 måneder siden sist jeg mistet.. hehe.
Jeg har privat UL 9+2 så satser på vi får mer ut av timen da ja! Så heldigvis hjerte banke i dag.
Da er du veldig heldig som er blitt gravid igjen så fort! Var gjennom MA selv i høst, og denne gangen er jeg fryktelig nervøs. Selv nå som jeg er 15+4 er jeg nervøs… masse lykke til videre, og hurra for hjerteblink!!

Takk for svar! Jeg spurte, men hun var veldig kort (ny gynekolog), men fikk se hjertet:Heartred men ville gjerne visst om hun målte frekvensen, men tenker jeg kan ringe å spør i morgen!

Det er nok vanlig st det bare ser etter at ting ser normalt ut så tidlig offentlig ja, men ikke er så serviceinnstilt på en måte. Men tar jo 4 sekunder mer å bare forklare eller vise bittelitt mer, så tenker det kunne vært mulig å forklare mest mulig for at du ikke skal være bekymret liksom :)

Også privat ønsket ikke å “høre hjertet” siden den varmer opp embryo. Bilde er ikke like oppvarmende som lyd.

Jeg har hatt 2 MA og tilfeldigvis var også på TUL (privat) da jeg var 6+2. Fosteret målte 6+1, og vi så hjertet blinke men fikk ikke målt frekvens. Dessverre hadde jeg en liten komplikasjon 6+5 og ble sjekket i legevakten. Alt så normalt ut og hjertet slå fremdeles, hjertefrekvens ble ikke sjekket da det var en allmennlege og UL utstyr var åpenbart ikke det nyeste. Skal tilbake til privat gyn senere denne uken for å få hjertefrekvens.

Jeg gikk til privat ul når jeg var 8 uker på vei. Fikk da høre hjertelyden.
Gikk til offentlig TUL i uke 10 ( den vi nå får inkludert) Spurte om jeg kunne høre hjertelyden. Fikk streng beskjed om at det kunne jeg ikke gjøre.

Når jeg ga beskjed at jeg fikk det når var 8 uker på vei - så reagerte han kraftig, da han sa at å høre hjertelyden så bruker du en annen frekvens på ultralyden, som kan være skadelig for fosteret så tidlig. Så han ville vite hvem jeg hadde gått til, slik han kunne gi beskjed.

Han var sjefen for avdelingen.

Så du kan egentlig være takknemlig for at du ikke fikk høre hjertelyden, da det er det beste for fosteret så tidlig.

Du får ikke høre hjertelyden så tidlig. Det varmer opp fostervannet å kan være svært skadelig. Så vær glad for at de ikke gjorde det:)❤️ vet noen får høre tidlig, men deg kan i værste fall føre til abort :( det vil vi ikke. Er egentlig veldig strengt. Hvertfall der jeg har vært:)

Back
Topp