Fikk ikke komme til legen

Bkno0816962

Flørter med forumet
Hei! I det siste har jeg slitt veldig med svimmelhet og at jeg ser stjerner. Dette kommer like ofte om jeg sitter eller står. I dag på jobb ble jeg skikkelig svimmel og hadde problemer med å utføre jobben min. Jobben min = 7 timer foran en pc.

Dum som jeg er har jeg søkt litt på nettet og ser at svimmelhet/synsforstyrrelser KAN være svangerskapsforgiftning og ble da nervøs. Jeg tror egentlig ikke det er det, men det er veldig plagsomt og veldig ubehagelig. Ringte legekontoret og forklarte situasjonen min men de hadde ikke ledig time så da måtte jeg kontakte legevakt. ( ringe dit nå så fort legekontoret stenger ) jeg følte ikke de tok meg seriøst i det hele tatt og ble litt frustrert. Det endte med at jeg dro hjem fra jobb. Sist jeg var på kontroll hadde jeg for lavt blodtrykk med dette ble det ikke mer snakk om og ikke videre "oppfølging" av.
Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget med måtte bare lufte det :p

Er det flere her som sliter med samme plagene og har bare blitt "avvist" hos legen? :/

Nei. De tar meg bestandig på alvor når jeg ringer legekontoret. Får raskt time, helst forskyver de litt slik at jeg får komme på dagen. Jeg er ikke plaget med svimmelhet men har det i perioder. Har vært hos legen av andre årsaker. Uhørt at du ikke blir "trodd"!

Nei. De tar meg bestandig på alvor når jeg ringer legekontoret. Får raskt time, helst forskyver de litt slik at jeg får komme på dagen. Jeg er ikke plaget med svimmelhet men har det i perioder. Har vært hos legen av andre årsaker. Uhørt at du ikke blir "trodd"!

Så bra, er jo slik det skal være! Jeg mener ikke at jeg skal komme i første rekke bare fordi jeg er gravid, men jeg mener de må ta det litt på alvor og at jeg kunne kommet innom for å målt blodtrykket og tatt blodprøve. Det tar da ikke lang tid. Og jeg ringer ikke legen for morroskyld :p Satt litt på spissen mtp synsforstyrrelser osv så KUNNE det vært alvorlig. Jeg har ikke følelsen av at det er så alvorlig, men men.

Jeg blir fort svimmel og ser stjerner. Ikke har jeg høyt eller lavt blodtrykk.
I forrige sv.skap ble det aldri påvist noe. Da kunne jeg stå med mine pasienter og plutselig bli svimmel og av og til besvime.
Håper du finner noen svar og får den hjelpen du trenger :-)

Jeg har veldig lavt blodtrykk i svangerskapet, hadde det de andre gangene også. Blir dermed svimmel og ser stjerner av ingenting! Ikke så mye å gjør med det ettersom jeg har forstått.

Trolig er det heller det lave blodtrykket som gjør deg svimmel, ikke det svangerskapsforgiftning som gir høyt.

Uhørt at du ikke ble trodd!! Har du ringt legevakten?

Tusen takk for svar alle sammen! :) på en måte "godt" å høre at flere har vært svimmle og ser stjerner :)

Ja, var frustrerende å ikke bli "trodd" :/ Jeg har hvilt en god stund nå og var litt bedre når jeg våknet. Fortsatt svimmel, men skal se det an utover kvelden og i morgen. Blir det ikke noe bedre ringer jeg legevakten med en gang :) orker ikke ha det sånn!

Tusen takk for svar alle sammen! :) på en måte "godt" å høre at flere har vært svimmle og ser stjerner :)

Ja, var frustrerende å ikke bli "trodd" :/ Jeg har hvilt en god stund nå og var litt bedre når jeg våknet. Fortsatt svimmel, men skal se det an utover kvelden og i morgen. Blir det ikke noe bedre ringer jeg legevakten med en gang :) orker ikke ha det sånn!
Bedre å ringe en gang for mye enn en for lite.

Så dårlig av legekontoret! Har aldri opplevd dette selv, blir fulgt opp veldig bra her.
For å ha svangerskapsforgiftning må det også være bla ganske høyt blodtrykk, protein i urinen, ødem og hodepine, så er ikke sikkert at det er det du har :) Men skjønner godt at du blir bekymret, er slik selv hehe :) Så veldig domt at de ikke tar deg på alvor.

Å bli tatt på alvor bør være en selvfølge, bl.a burde de forklart hvor lite trolig det var med svangerskapsforgiftning utfra ditt blodtrykk og dine symptomer ellers.

Hei! I det siste har jeg slitt veldig med svimmelhet og at jeg ser stjerner. Dette kommer like ofte om jeg sitter eller står. I dag på jobb ble jeg skikkelig svimmel og hadde problemer med å utføre jobben min. Jobben min = 7 timer foran en pc.

Dum som jeg er har jeg søkt litt på nettet og ser at svimmelhet/synsforstyrrelser KAN være svangerskapsforgiftning og ble da nervøs. Jeg tror egentlig ikke det er det, men det er veldig plagsomt og veldig ubehagelig. Ringte legekontoret og forklarte situasjonen min men de hadde ikke ledig time så da måtte jeg kontakte legevakt. ( ringe dit nå så fort legekontoret stenger ) jeg følte ikke de tok meg seriøst i det hele tatt og ble litt frustrert. Det endte med at jeg dro hjem fra jobb. Sist jeg var på kontroll hadde jeg for lavt blodtrykk med dette ble det ikke mer snakk om og ikke videre "oppfølging" av.
Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget med måtte bare lufte det :p

Er det flere her som sliter med samme plagene og har bare blitt "avvist" hos legen? :/

Har samme problemet, men var til lege og fikk beskjed om å ta det med ro i en mnd (holde meg til kontorarbeid da jeg har en fysisk tung jobb), noe som jeg gjør, men har fortsatt plagene når jeg sitter i ro. Om jeg ikke var blitt bedre innen en mnd skal jeg sykemeldes, får også oppfølging hos jordmor, det kan være lurt å kanskje ta en telefon til jordmor og høre va h*n har å anbefale :)

Jeg var hos legen for det samme på torsdag. Hadde veeeldig lavt blodtrykk og ble sykemeldt en uke nå i første omgang siden jeg rett og slett besvimer. Var ikke farlig mente hun men det er jo ikke no ålreit å ha det sånn :/ jeg ble sjekket nøye med ekg osv for å utelukke at det var noe annet.

Huff, kjipt å ikke bli tatt på alvor! Håper at du føler deg bedre snart. Jeg har de to siste dagene selv opplevd å ikke bli tatt vare på av legevakta her vi er på ferie. Jeg blødde i går på mårran og formiddagen, og utover dagen fikk jeg sterkere kramper i livmora. Jeg ringte på kvelden og fikk beskjed om at jeg bare må ignorere smertene og la naturen gå sin gang. D gikk heldigvis bedre, men våknet i løpet av natten med kramper og hadde d også i dag på mårran. Blødningene er stoppet, mn krampene blir bare sterkere igjen utover dagen. Ringte i kveld igjen, og fikk beskjed om at de ikke kunne gjøre noe når jeg bare var 15 uker på vei. D kunne være sammentrekninger, kynnere eller spontanabort. Jeg sa jeg var redd for babyen i magen, men fikk beskjed om at jeg bare skulle ta en paracet og ignorere d. Jeg er absolutt ikke fornøyd :-(

Uff det er slitsomt. Jeg hadde det sånn sist og det har begynt nå også. Har lavt blodtrykk. Er ikke mye å gjøre med det. Jeg spurte til å med sjukehuset flere ganger når jeg var der. Mannen måtte være med på badet når jeg dusja fordi jeg holdt på å svime av en gang. Alt ble svart og jeg satte meg ned fort før jeg ble borte. Man må nesten bare ta ting med ro og ikke gjøre for brå bevegelser. Men er skeptisk selv nå siden jeg har en 2 åring å passe på. Men håper jeg får noe hjelp av jordmor i så fall for legen min er håpløs. Har til å med klagd han inn men det hjelper ikke og ingen ledige i kommunen.

Back
Topp