Fikk ikke høre hjertelyd...

Mamma842

Forelsket i forumet
Var hos legen i dag på første kontroll, uke 13+2. Hadde en blødning i uke 6, ul uke 8 som viste et bankende hjerte og alt som normalt. Men jeg har ikke fått slappe helt av, til tross for at det ikke har skjedd noe siden ul.. Regner jo med at alt er fint, men jeg vil vite! Men legen min sa hun ikke ville prøve, pga "stress" dersom hun ikke fant lyden.. Så da ba jeg om ul, så hun sendte henvisning. Men hvem vet når jeg får time det! Sikkert ikke før uke 15-16. Og jeg som har så lyst å fortelle hele verden, men samtidig tør jeg ikke! For et kav :(

Jeg vat hos jordmor i går 13+2 og fant ikke hjertelyd. Men det er mye mer vanlig å ikke finne den enn å finne den, de har egentlig ikke "lov" å prøve å finne hjertelyd før tidligst uke 16 fordi mange blir veldig bekymra når man ikke finner den. Jeg er ikke bekymra fordi jeg veit det er veldig tidlig for ei jirdmor/lege med shabby utstyr å finne den. Noe helt annet med utstyret på sjukehusene. Prøv å ta det med ro.

Jeg var hos JM i dag (13+4) å hun sjekket ikke hjertelyd. De gjør det ikke pga stresset det kan påføre mor så tidlig :) Forhåpentligvis får du ul kjapt :)

Jeg så ikke engang legen når jeg var der forrje uke, i uke 13. Det var en annen dame som tok en kjapp blodprøve så var det over:p hehe

Jeg var hos jordmor på mandag, og da var jeg 15+4, og det var nesten så hu ikke fant det da heller, så tror ikke det er så lett før det hvertfall :) prøv og slapp av. De har vel tatt prøver? og de hadde forandret seg om det ikke var liv hvertfall, og om de dr bekjymrer så sier de ifra :)

Var hos jordmor I dag, 15+5, og ho leita lenge!! Fant den såvidt til slutt. Nå vet hun at jeg har funnet den selv, ellers hadde hun nok ikke prøvd.

Var hos legen 12+3, han prøvde ikke, nevnte det ikke engang. Han bare kjente etter livmora, fant den og krysset av på skjemaet :p

Har alltid funnet hjertelyden tidlig, men legen og jordmor sa flere ganger i de andre svangerskapene at de ikke pleide å sjekke hjertelyd før etter oul.

Jeg har egen angelsound, og får ofte ultralyder. Det gir mer stress ved forsøk og feiling, enn ved å bare la være.

Min lege hverken kjente etter livmor eller hørte etter hjertelyd. :p

Jeg var på ul hos legen da jeg var 14+5 og han fant en sterk og klar hjertelyden han klarte å telle til 148 slag i minuttet tror jeg han sa. Hørte den så vidt da jeg var på innvendig ul i uke 9+3 også. Da hørte jeg den så bittelitt før gyn tok den bort, sa barnet ble stresset av det. Og der var ikke bra så tidlig. :)

Var hos jordmor da jeg var 13+5 hun kunne hverken finne livmor eller hjertelyd, er kjempe nervøs for at vi får en uhyggelig beskjed på ultralyden i uke 18. Hun sa at det var helt normalt og at det ofte tok lengre tid for livmor å komme frem, har ikke hatt en eneste blødning og har allerede bekkenløsning fra hvertfall uke 10 så alt er vel greit, regner med vi får se en frisk liten krabat på ul om 16 dager :-)

Back
Topp