• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Fikk helt vondt inni meg jeg...

KathMor

Forumet er livet
Les dette... om "mobbing" av barn i barnehagen, av de voksne.. huff...... ble lei meg jeg [&o]

http://kobbaen.wordpress.com/2011/02/09/hjertebarna/

[:(][:(][:(] Grusomt! 

...er enig i at det ikke er hyggelig, men uenig i at det kan karakteriseres som mobbing...

Jeg velger å tro at selv om pedagoger er mennesker, med ulik kjemi med ulike andre mennesker - også barn, så er de allikevel mest profesjonelle når de er på jobb [;)] Og da merker ikke barna at det er følelsesmessige forskjeller [:)]
Det er helt naturlig at man får ulike forhold til ulike mennesker, sånn er vi bare.. alle sammen vil jeg tro...

Et fælt scenario derimot er dersom barn ikke blir gitt tilstrekkelig omsorg av barnehagepersonalet - DA kan vi heller snakke om mobbing... Men det skjer nok langt sjeldnere enn ulike følelser for ulike mennesker forekommer, håper og tror jeg i alle fall [;)]

jeg er enig med mammamø! jeg jeg har nå vært i praksis fire uker i 2. klasse, og det er ikke alle barna jeg liker der, men jeg oppfører meg jo som en god lærer. ser alle, og gir alle så mye oppmerksomhet som jeg kan. gjør det jeg kan for å ikke forskjellsbehandle dem. håper og tror det samme gjelder i barnehager.

men dette får meg til å tenke på noe? er vi her inne på august fornøyd med det vi ser av hvordan barnehagepersonalet behandler barna våre?

ORIGINAL: Reinbue

jeg er enig med mammamø! jeg jeg har nå vært i praksis fire uker i 2. klasse, og det er ikke alle barna jeg liker der, men jeg oppfører meg jo som en god lærer. ser alle, og gir alle så mye oppmerksomhet som jeg kan. gjør det jeg kan for å ikke forskjellsbehandle dem. håper og tror det samme gjelder i barnehager.

men dette får meg til å tenke på noe? er vi her inne på august fornøyd med det vi ser av hvordan barnehagepersonalet behandler barna våre?
Må ærlig innrømme at jeg ikke er 100% fornøyd med personalet. Vurderte lenge om vi skulle bytte. Hadde det oppe igjen nå nettopp. Men har funnet ut at gutten trives ekstremt godt der og han har alle vennene sine der.

Nei jeg ser den altså, alle kan ikke like alle.... Men når morsfølelsen og ønsket om å beskytted barna mine på en måte så er det så "skummelt" å tenke på at det kanskje er noen som ikke liker Emma, som kanskje ikke liker å væe rundt henne - og som mamma så blir man jo veldig lei seg... Tanken på at noen ikke liker barnet ditt [:o] huff..

Jeg er faktisk veeeeeldig fornøyd med de i barnehagen, en gjeng flotte jenter som er så engasjerte, og jeg ser hvor godt Emma liker dem, så "er ikke redd" sånn sett.... men er bare tanken [&o]

ORIGINAL: Lene1986

ORIGINAL: Reinbue

Må ærlig innrømme at jeg ikke er 100% fornøyd med personalet. Vurderte lenge om vi skulle bytte. Hadde det oppe igjen nå nettopp. Men har funnet ut at gutten trives ekstremt godt der og han har alle vennene sine der.

Da gjør de vel ikke en elendig jobb i alle fall [;)]
Det er ikke alltid vi har vært fornøyd med alt heller, men når alt kommer til alt så er barnas trivsel det viktigste (som du også tydelig mener, ettersom dere ikke bytter bhg [:)]) - og det kommer laangt forran hvordan forhold vi voksne personlig har til én eller flere av de ansatte... [:)]

I det store og det hele er vi fornøyde, men har hatt en del runder direkte med ansatte, samt også gjennom FAU og via styrer, med diskusjoner og samtaler ift ansatte og deres holdninger og profesjonalitet feks... Men henvendelsene har alltid blitt motatt og behandlet på en grei måte - enten hos den det gjelder eller via styrer dersom det ikke går inn når man tar det direkte med de selv, og da gjør de jo noe for å bedre det som ikke er bra, og da kan vi ikke annet enn å være fornøyd tenker jeg [:)]

[&o][&o][&o] får så vondt av å tenke på at noen barn ikke er likt av noen i bhg[&o][&o]

ORIGINAL: KathMor

Nei jeg ser den altså, alle kan ikke like alle.... Men når morsfølelsen og ønsket om å beskytted barna mine på en måte så er det så "skummelt" å tenke på at det kanskje er noen som ikke liker Emma, som kanskje ikke liker å væe rundt henne - og som mamma så blir man jo veldig lei seg... Tanken på at noen ikke liker barnet ditt [:o] huff..

Jeg er faktisk veeeeeldig fornøyd med de i barnehagen, en gjeng flotte jenter som er så engasjerte, og jeg ser hvor godt Emma liker dem, så "er ikke redd" sånn sett.... men er bare tanken [&o]

Skulle det være tilfelle at noen ikke liker Emma, og de er profesjonelle, så merker både du og henne like lite til det...
Og dessuten forventer du ikke at absolutt alle du treffer skal like deg? ...tenker at det "må" være sånn med barna også, at det er helt naturlig.. Jeg vet jo at alle umulig kan være enige i hvordan min oppdragelse av mine barn er, og de er jo et resultat av oppdragelsen, og dermed.... du ser hvor jeg vil?

Snuppa har sine favoritter blandt de ansatte, og på samme måte vil jeg tippe at de hun er mest hengiven mot også føler mer for henne ift de voksne som snuppa ikke viser like mye interesse for... Men så lenge alle behandler henne vennlig og med respekt og omsorg, så kan jeg ikke si at jeg kjenner på at dette er trist... Bare helt naturlig [:)]

ORIGINAL: Tjukkaaa

[&o][&o][&o] får så vondt av å tenke på at noen barn ikke er likt av noen i bhg[&o][&o]

Ja, ble satt ut merker jeg...

Skulle ønske jeg klarte så se på det så klart som kua her, for er jo enig med det hun skriver, og ja det høres veldig fornuftig og logisk ut! Jeg er enig... Men så er det den dumme mamma-vil-beskytte-barna-sine-mot-alt- greien som slår inn kanskje... Samma om folk ikke liker meg - bryr meg ikke , men når det kommer til små barn, kanskje barna min, får jeg vondt inni meg altså... *teite meg men*

Ting som gjør at vi ikke liker de så veldig godt er for eks. at de aldri kan komme tidsnok sånn at vi alltid kommer 5-10 min forseint til jobb [:@][:@][:@] De er veldig lite engasjerte. Når mini var liten og ikke kunne gå så var det ingen så kom å tok imot han, måtte sette han fra oss på gulvet så satt han bare der. [&:] Han spiser ingenting for tiden så har bedt de om å følge litt med på om han spiser og hva han spiser, noe de aldri klarer. Så er det jo flerre små ting, men det går liksom ikke så mye utover trivselen hans liksom. Å det var mye verre før, de har kommet seg veldig på enkelte områder.

ORIGINAL: KathMor

ORIGINAL: Tjukkaaa

Ja, ble satt ut merker jeg...

Skulle ønske jeg klarte så se på det så klart som kua her, for er jo enig med det hun skriver, og ja det høres veldig fornuftig og logisk ut! Jeg er enig... Men så er det den dumme mamma-vil-beskytte-barna-sine-mot-alt- greien som slår inn kanskje... Samma om folk ikke liker meg - bryr meg ikke , men når det kommer til små barn, kanskje barna min, får jeg vondt inni meg altså... *teite meg men*

Synest ikke du er teit (!!!), prøvde bare å argumentere for at du kan senke skuldrene [:)]
Forstår tankegangen og følelsene dine helt og holdent!

...og lurer pittelitt på om jeg kanskje er for lite følsom på mine barns vegner... [8|]

Enig med det mammamø skriver over [:)]

Det jeg kom til å tenke på var at det forekommer jo i søskenflokker også......... Favorisering.... Veldig mange liker jo best ett av barna sine - og liker mindre ett av de andre barna sine[&o]

Helt, helt forferdelig!! Kjenner det stikker i hjertet [:(][:(]

Back
Topp