fikk et brev i posten

x1x*Lykke Liten*

Andre møte med forumet
er fra svangerskapskontrollen. Står at jeg er rhd posetiv, og så står d... i plasma er det ikke påvist irregulære erytrocyttantistoffer...

Men hva betyr det[8|] sto at jeg måtte ha den med på føden... skjønner jo ingen ting[8|]

http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/rhesus-testing-i-svangerskapet-2668.html forklaring på rhesus positiv/negativ. Å være positiv er jo her en bra ting [:D]
irregulære erytrocyttantistoffer betyr jo egentlig at det ikke er funnet noe uvanlig [:)]

Alle må ha med seg blodprøve-svarene til føden, for hvis du har glemt de hjemme, må sykehuset behandle deg som om du skulle være smittebærer av en blodsykdom...

Ikke noe farlig i det hele tatt![;)]
Det er bare så du skal ha papirer på blodtypen din, og de må du ha med deg når du skal på føden.
Er slik for alle[:D]

det har noe med om man har r, negativ så kan man danne antistoffer mot barnet sitt blod. det vil si at man begynner å danne imunnforsvarsceller mot sitt eget barn. da kan man bli behandla for dette slik at det ikke skjer.

hmmm, husker ikke at jeg fikk noe brev om det sist.
Er det vanlig altså, da bør sikkert jeg testes.

jeg har fått det arket som du tar med til kontroll hver gang ,også ett eget ark hvor det står min blodtype. legen min forklarte på første kontroll at de tar blodprøve å sjekker type blod samtidig som de sjekker alt det andre i blodet som jernlager og diverse sykdommer. de arkene med blodtype må være me på sykehuset, også fordi det er greit for de å vite type blod itilfelle man trenger blod.

Sprøtt. Fikk samme brevet idag. Bra du spurte[:)] Lurte på om det var Rh positiv eller negativ som var bra..[;)]

Back
Topp