Fikk en mail som er lite troverdig.. *lang*

Chibi

Hoot hoot!
Fant en leilighet på finn.no i går kveld og sendte de som leier den ut en mail. I dag fikk jeg svar på den mailen.. og jeg må si at den er lite troverdig.. [8D]

Før jeg setter inn mailen så må jeg si at vi IKKE stoler på noe sånt i det hele tatt! Og skriver ikke under på NOENTING av NOE som helst.
Her er mailen for dere som gidder å lese [8D]

Hei,
Thank you for your interest in renting my apartment.
My name is Danny and I am the owner of the apartment along with my wife Christina. We are both lawyers on the UK defense court and we bought the apartment as a holiday residence. In two months we will have our first baby and we decided that for at least 2 years (when our child will grow) we will not use the Norwegian apartment. By the way I am sorry for contacting you in english but my Norwegian is very poor, I hope this will not be a problem for you.
Anyway this will be a first time when we will be the Landlords, and we decided that's it's the best for us to do our homework and find out how things work on the norwegian market.
At first we want some references if possible and a few details about you and the persons with whom you will be living with in the apartment (names/profession), and secondly we will not accept tenants that are receiving money from institutes or associations ( we heard about tenats that destroyed apartments and the institutes refused to cover the costs and we don't want that to happen ) we want a tenat that can pay the rent from his own money. We don't want to be rude or offend you in any way but we care about our special place from Norway.
We will not bother you with anything, we just want that you will feel like home. As long as the rent is covered on time, we will all be happy. Everything will be done according to the Norwegian legislation. This means that we will use the Norwegian Tenancy Contract for Dwellings - 14 edition 6/08 from the Norwegian National Federation of House Owners.
The rent will be 5800 NOK with everything included (heating/internet/tv/cable and electricity - you don't have to make a contract on your name).
You will not share the apartment with anyone, you will have the whole place for yourself. You can rent the place furnished or unfurnished, what you don't need you can store at the buidling storage area.
At this time we can't arrange any viewings because of our situation from here. I have to take care of my wife clients because she can't work anymore, and I am busy most of my time.
We prefer to do this by postal service (we will send you the keys and contract by i-Mail - The keys and contact will arrive at your address in 2 days).
Let us know if you are still interested in the apartment and I will send you  a full description of the apartment and the step by step procedure of the rental process.

Takk,

hm, jeg vet ikke jeg.. synes ikke det var noe unormalt, men hva vet jeg!![8D]

Spennende engelsk fra disse såkalte advokatene gitt..

"We don't want to be rude or offend you in any way but we care about our special place from Norway. "

Synes også det hørtes greit ut, dere skal jo tydeligvis skrive vanlig norsk kontrakt med alt det innebærer. Det kan bli et problem med depositumskonto. Kan du ikke sjekke hvem som eier den leiligheten et sted?

Jeg syns det bare er rart å legge ut en annonse på finn ang en leilighet når man ikke befinner seg i Norge..
Men men.. jeg har svart på mailen og stilt en haug med spørsmål [8D]

Advokater fra England, og med så elendig engelsk? Skeptisk[:-]

ORIGINAL: Its the MOOPS!

Hvordan skulle de ellers få leid den ut...?

Nei ikke vet jeg.. Har jo ikke sagt tvert nei, men skriver ikke under på noen ting før vi har sett leiligheten eller fått snakka skikkelig med de folka.
For meg så er leiligheten for god til å være sann [8D]

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

Om di ikkje kan arrangera visning sjøl.. Koffer ikkje ansetta nåken så KAN da??[8D]

Hm jaa.. det glemte jeg å spørre om i mailen [8D] De må da kjenne noen noen her i norge [8D]

Det har vært mye svindelsaker med leiligheter som er billige og hvirker nesten for bra til å være sann, hvor utleier sender mail og sier de befinner seg i utlandet. Jeg hadde vært mer enn skeptisk på grunn av dette. Særlig i Trondheim vet jeg dette har skjedd en del.

ORIGINAL: Persillen

Det har vært mye svindelsaker med leiligheter som er billige og hvirker nesten for bra til å være sann, hvor utleier sender mail og sier de befinner seg i utlandet. Jeg hadde vært mer enn skeptisk på grunn av dette. Særlig i Trondheim vet jeg dette har skjedd en del.

Ja, jeg skrev i mailen at det har skjedd mye av den slags her i Norge. Er spent på hva slags svar jeg får [8D]

har du link til den?[:D]

Broren min driver også på å finner seg leilighet i byen her, og det er opptil 3 som har svart akkurat det du skriver der.. Presist likt den mailen du har fått,utenom i ene er kona kirurg ikke advokat..

Så der er helt klart noe muffens[8D]

ORIGINAL: Heijdii

Det er det som gjør oss enda mer skeptisk [8D] Den ble lagt ut på finn i går.. i dag er den sletta [&:]

ORIGINAL: Chibi

ORIGINAL: Heijdii

Det er det som gjør oss enda mer skeptisk [8D] Den ble lagt ut på finn i går.. i dag er den sletta [&:]

jamen da er det nok noe strange der ja, hehe...

Link til annonsen??

Synes det virker litt rart jeg da...Hadde ikke jeg kunnet vise frem leiligheten, ville jeg jo helt klart fått andre til å gjøre det[8|]

ORIGINAL: ^Milla^

Broren min driver også på å finner seg leilighet i byen her, og det er opptil 3 som har svart akkurat det du skriver der.. Presist likt den mailen du har fått,utenom i ene er kona kirurg ikke advokat..

Haha.. bare bytte litt om på yrkene [8D] Da er det helt klart noe muffens ja! Er heldigvis en annen leilighet som vil vil se på som er mye mer troverdig enn den her [8D]

ORIGINAL: Biramar

Link til annonsen??

Synes det virker litt rart jeg da...Hadde ikke jeg kunnet vise frem leiligheten, ville jeg jo helt klart fått andre til å gjøre det[8|]

Annonsen har blitt sletta [&:]

Haha.. bare bytte litt om på yrkene [8D] Da er det helt klart noe muffens ja! Er heldigvis en annen leilighet som vil vil se på som er mye mer troverdig enn den her [8D]

Det er bra da[:D] Håper dere finner noe kjempeflott snart der dere kan etablere dere som en liten familie[:D] *weeee*

Fryktelig festlig å lete etter leilighet når det er sånne svindlere der ute, man veit jo aldri hva man kan ta særiøst eller ikke [:'(]

sånn bare å få nøkler i posten og ingen "ansikt" å betale til er jo litt suspect i seg selv, og at engelsken suger.... men ellers var det jo greie krav, forstår at de ikke vil ha leietakere som boligen blir betalt av sosialkontoret når de ikke kan være der og ha kontroll selv.....

Det er bra da[:D] Håper dere finner noe kjempeflott snart der dere kan etablere dere som en liten familie[:D] *weeee*

Fryktelig festlig å lete etter leilighet når det er sånne svindlere der ute, man veit jo aldri hva man kan ta særiøst eller ikke [:'(]

Ja trenger noe større sted å bo nå! Er visst visning på den leiligheten vi er intr i morra.. Men jeg har ikke fått tak i han som leier den ut enda.. Har ringt han 5 ganger og sendt en melding så tror det holder med masing på en søndag [8|][8D]

Back
Topp