Fikk en ekkel tlf i går

det der er vel heller ikke lov?

Til sp ditt så hadde jeg kontaktet familien hennes, for de har vel lov å få vite noe..

Så det er ingen som vet hvor på sykehuset hun ligger da? Hvillket rom osv?
Ekkelt [&:][&:]

oi uff! Aner ikke hvordan du skal få tak i henne, men jeg håper du får det. og at hun får hjelp så hun blir frisk....

Har hun forsøkt å ta livet av seg så er hun vel skjermet på sykehuset, og kun de aller nærmeste (og knapt nok dem) vil kunne få informasjon derfra..

vil kanskje tro hun ligger på intensiven eller på gastro avdeling. jeg hadde dratt til intesiven og sakt at du er en venn og skal besøke vedkommende. da får du sikkert høre hvor hun er [:)]

Veldig trist,ring FAMILIEN og hør !!! - men føler nesten at dette er litt utrolig for du skriver så rart, man kan jo ikke som sekretær på sykehuset ligge å lete i alle notater!!!?? Hva er det du driver med!!

ORIGINAL: SleepingBeauty

Veldig trist,ring FAMILIEN og hør !!! - men føler nesten at dette er litt utrolig for du skriver så rart, man kan jo ikke som sekretær på sykehuset ligge å lete i alle notater!!!?? Hva er det du driver med!!

ja var det jeg reagerte på å.. er selv utdannet legesekretær og det er rimelig strengt forbudt å lete i journaler til NOE utenom det du blir bedt om på arbeidsplassen. Altså jobben din..

Slik jeg forstod det så har også sjefene og IT avdelingen oversikt over hva du har vært inne på.. så ganske skummelt å gjøre det.

ville kontaktet familien

å drive å rote i jurnaler er vel strengt tatt ikke lov??!!! så det vil si at du har full oversikt over hva som feiler alle du hvet hvem er??? oppsigelsesgrunn a/s

Absolutt ulovlig det HI har gjort når det gjelder journalsnoking, og resulterer i flere tilfeller oppsigelse eller tap av autorisasjon. (Selv om det ikke var det tråden handlet om)

Når det gjelder selve pasienten så er det flere sykehus som har psykiatri avskjermet fra andre somatiske avdelinger, og derfor heller ikke felles journalsystem.

Hvis det er en veldig god venninne, er det for meg helt naturlig å kontakte familien først.

du som er sekretær på sykehuset må vel skjønne vis man vil vite noe mer om pasienten må man ringe til familen. kan ikke gå å snoke på sykehus informasjon om venninnen din.

Sykt og rote i journalene til folk! Kjenner jeg blir bekymret for om det er det mennesker jeg kjenner i arkivet på sykehuset og gjør[:o] Er jo ting i de papirene jeg IKKE ønsker andre skal vite om!

så fint du fikk tak i henne men vil anbefale deg å høre på rådene de andre har gitt deg i tråden[:D]

Back
Topp