Fikk ei sprøyte i låret etter fødselen.

GurimallaOGlillebror

Elsker forumet
Både jeg og babyen fikk ei sprøyte i låret rett etter fødeselen, den som babyen fikk var vel k vitamin(tror jeg)
Det jeg ikke fikk helt med meg var åssen sprøyte jeg fikk i låret, noen andre her som fikk det rett etter fødsel?
Er nå to uker siden fødselen og jeg har et stort felt på låret som er følelses løst, er vondt rundt der stikket var ,også følelses løst et område rundt der igjenn.
 
Tror vi fikk K-vitamin vi også.. Både Isabella og meg. Er ikke helt sikker på om det er det vi mødre også får, men tror det.. Men merkelig, uansett, at du er følelsesløs der nå[8|] Du burde høre med lege eller en av jordmødrene...
 
hmm ja vi me fikk MEn trodde det vi fikk var for livmora skulle trekke seg sammen . men mulig jeg tar feil
 
Jeg og fikk en sprøyte i låret. Er K vitamin vi og fikk. Vet ikke helt hvorfor, men kan sikkert stemme at det har noe med å få livmora til å trekke seg sammen.
 
hvis du er rhesus minus og barnet ditt er pluss, får du en antistoff sprøyte etter fødsel... kanskje det var det du fikk?
 
Jeg fikk en sprøyte i låret fordi jeg blødde så mye å fordi livmora skulle trekke seg sammen
 
ORIGINAL: flotte

hvis du er rhesus minus og barnet ditt er pluss, får du en antistoff sprøyte etter fødsel... kanskje det var det du fikk?

Er ikke rhesus minus jeg. Hmm Fikk jo ingen sprøyte sist jeg fødte.
 
ORIGINAL: Hilde_81

Babyen får k-vitamin og vi får en sprøyte som skal koagulere blodet sånn at vi ikke skal blø så mye.(hvertfall det jeg ble fortalt). Høres litt rart ut at du er nummen da, ville kanskje ha sjekket det selvom det sikkert ikke er noe farlig...[;)]

Tror ikke det er farlig jeg heller, det er sikkert den sprøyta der. Skal snakke med helse søster når vi skal dit.[:)]
 
Jeg fikk ikke noen sprøyte etter fødselen.. trodde bare de som var rhesus minus, med rhesus positivt barn fikk det jeg..
 
har ikke fått med meg at jeg har fått no sprøyte jeg , så tror ikke jeg fikk no
 
det kan godt hende der ikke fikk det med dere, men alle skal få en sprøyte å låret for at livmora skal trekke seg sammen[:)]
 
jeg fikk sprøyte i låret pga resus- og sønnen har +
 
Jeg fikk også sprøyte i låret... De sa noeom at det var for at jeg ikke skulle blø så mye... Men jeg var litt borte så husker ikke alt helt tydelig.[8|]
 
den sprøyta vi fikk var for at livmora skulle trekke seg sammen.
 
Jeg fikk ikke noe sprøyte ï låret, men etter en liten stund begynte de å kjenne og trykke på magen for å kjenne at livmoren hadde trukket seg sammen. Ikke blødde jeg mye under fødselen heller, så tror ikke at alle får sprøyte. Lille snuppa fikk k-vitamin sprøyte.
 
Jeg fikk heller ikke noen sprøyte i låret! Å jordmora sjekka meg like etter fødselen å fant ut at livmora hadde trukket seg sammen! Å tror ikke jeg blødde så mye heller jeg, så det er kanskje derfor jeg ikke fikk noen sprøyte!??[:)]
 
Stikket etter den forbaska sprøyta var vond i lang tid etterpå!!
 
 
ORIGINAL: Lillingen

Stikket etter den forbaska sprøyta var vond i lang tid etterpå!!


Jepp, har vond der ennå, og følelses løs og nummen i området rundt..... Dritt altså...
 
Kan du ikke ringe føden eller jm evt helsestasjonen for å få litt mer svar hva det kan være?
 
ORIGINAL: renna

Kan du ikke ringe føden eller jm evt helsestasjonen for å få litt mer svar hva det kan være?

Helse søster kommer hit på besøk i dag da har jeg tenkt til å høre med henne hvorfor det er sånn, håper hun kan svare meg.
 
Back
Topp