Fikk du strekkmerker?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Ikke nok med at en kan bli kvalm, tung og trett - mange gravide opplever også at huden strekkes så mye at det oppstår strekkmerker. Finnes det noen egentlig noen kur mot disse? Og hva kan gjøres om de allerede har dukket opp?
Les artikkelen her

Fikk et par på magen i forbindelse med graviditeten. Hadde mange på lårene fra før. Prøvde å smøre meg med olje under hele graviditeten, og det kan jo tenkes det hjalp litt. Jeg fikk heller ikle særlig stor mage, så det var nok også en avgjørende faktor. Hadde det kommet fler hadde det ikke vært verdens undergang ;)

Jeg fikk ingen under svangerskapet, og smurte meg med olje fra Annes hudpleie og spa. "for voksende mager", heter den:D Den var bare kjempe herlig. Hvorvidt det funker eller ikke er jo en annen sak, men huden ble iallefall veldig god av den.

Ingen på magen, men noe på lår og pupper;-) Gjorde ikke noe for det.. fødte nesten en mnd før tiden, så det kunne sikkert skjedd mye på den siste mnd ift strekkmerker..

Fikk med første. Ingen flere med andre

Nei, fikk ikke strekkmerker under svangerskapet. Hadde uansett overlevd om det hadde kommet noen med den premien jeg satt igjen med etter månedene som gravid :).

Fikk en god del med første,men nå ble jeg gedigen den gang også. Denne gang ikke, smører meg 2-3 ganger daglig.

Jeg var så fornøyd når jeg ikke hadde fått noen, og var snart 8mnd på vei... Men så "sprakk" hele magen, og jeg fikk masse den siste mnd:( noen av de er skikkelig dype også... Men nå 2 år etterpå er det hvertfall mye lysere!

Har termin i august nå, så blir spennende å se om jeg får noen nye...

Fikk strekkmerker over hoftene iløpet av uke 4, før jeg visste om graviditeten. Gikk bare ned i vekt i begynnelsen, så alle strekkmerkene mine var hormonelle. Fikk noen nederst på magen og djevelhorn på navlen, disse var nok av hudens strekking :)

Med eldstemann fikk jeg et lite strekkmerke på magen etter piercingen jeg hadde i navlen. Også fikk jeg noen svake på lårene. Med yngstemann fikk jeg ingen nye. Gjorde ingenting forebyggende og fikk rimelig stor mage begge gangene.

Fikk ingen, men jeg ble aldri skikkelig svær heller siden jeg er veldig høy. Hadde god plass til minien. :)

Nei, ingen forrige gang og ingen denne gangen. 2 uker til termin.
Smører kroppen etter dusj, men det gjør jeg uansett - gravid eller ikke.

Fikk en hel haug med første, smurte meg 2 x daglig. Noen ble litt lenger med nr 2 og et par nye. Men gjør ingenting, er nesten ikke synlig lenger, til tross for at hele magen er dekket :-)

Back
Topp