Fikk du selv fortelle i sosiale medier at du hadde født?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
En ny liten verdensborger er kommet til verden. Men hvordan forteller du familie, venner og bekjente om familieforsøkelsen? Ringer du, sender sms, mms eller poster bilde med statusoppdatering på Facebook, eller legger det ut på Instagram? Skal vi tro ekspertene på sosiale medier er sjansene stor for at du velger å dele det til alle med én gang – som oftest på Facebook.

Men hva er greit å dele, og kan man unngå at andre kommer deg i forkjøpet med viktige oppdateringer fra ditt liv?

Les artikkelen her

Fikk du fortelle nyheten selv?

Yes :)
Var veldig streng på dette at andre ikkje fikk legge ut noe før eg hadde lagt ut

Vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt å legge ut på Facebook. Men det var noen overivrige tanter som skrev der at de hadde blitt det relativt kjapt (snakker en time etter han ble født). Vi vurderte først å be de om å slette det, men endte opp med å legge det ut på Facebook selv i tillegg. Folk hadde jo funnet ut av det før eller sidene uansett men.

Skulle ønske det var annerledes, og at det ikke hadde kommet fra noen andre først. Synes egentlig at man burde skjønne såpass at det ikke er ok å legge ut den slags informasjon om andre.

Vi fikk fortelle selv, men jeg skrev faktisk i melding til folk at de ikke skulle publisere det på Facebook. Noe jeg mener burde være unødvendig, men i dagens samfunn vet man no aldri. Vi la det ut på FB 4 dager etter fødselen.

Ingen visst det før etter en del timer.. Vi ville vente til vi ble flytta på rom, noe som ikke skjedde før etter mange timer da det var så fult... Så familien ringte vi/sendte mms.. Og dagen etter la vi ut på facebook. Så overalt var vi de første som fikk fortalt det! :)

Vi rakk ikke publisere på fb før en ivrig bestefar gjorde det. Det var ganske frustrerende jo mer jeg tenker på det. Har ikke sagt noe men trodde det var en selfølge at man ikke skriver slikt før foreldrene selv har gjort det. Ikke alle kobler den...

Jepp! Ga klar beskjed til de nærmeste før fødselen og sperret veggen på Facebook :)

Vi ringte/sendte sms til de nærmeste noen timer etter fødselen og skrev en liten status på Facebook dagen etter han kom til. Er også veldig streng på at ingen får legge ut bilder av han, og vi gjør det heller ikke selv :)

Jepp! Ga klar beskjed til de nærmeste før fødselen og sperret veggen på Facebook :)

Vi ringte/sendte sms til de nærmeste noen timer etter fødselen og skrev en liten status på Facebook dagen etter han kom til. Er også veldig streng på at ingen får legge ut bilder av han, og vi gjør det heller ikke selv :)

Vi er også veldig strenge på at vi ikke skal ha bilder av henne på Facebook o.l. Mange som ikke forstår det, men de respekterer det. Jeg hadde blitt rimelig hissig hvis noen ikke respekterte det...

Vi er også veldig strenge på at vi ikke skal ha bilder av henne på Facebook o.l. Mange som ikke forstår det, men de respekterer det. Jeg hadde blitt rimelig hissig hvis noen ikke respekterte det...

Enig! Synes det er en selvfølge at man ikke skal legge ut bilder av andres barn :)

Vi fikk annonsere det selv. Pappaen som gjorde det.
Jeg ga beskjed på forhånd at vi ville gjøre det selv.

Back
Topp