Fikk du selv fortelle i sosiale medier at du hadde født?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
En ny liten verdensborger er kommet til verden. Men hvordan forteller du familie, venner og bekjente om familieforsøkelsen? Ringer du, sender sms, mms eller poster bilde med statusoppdatering på Facebook, eller legger det ut på Instagram? Skal vi tro ekspertene på sosiale medier er sjansene stor for at du velger å dele det til alle med én gang – som oftest på Facebook.

Men hva er greit å dele, og kan man unngå at andre kommer deg i forkjøpet med viktige oppdateringer fra ditt liv?

Les artikkelen her

Fikk du fortelle nyheten selv?

Vi fikk fortelle det selv. Sendte først melding til nærmeste familie og venner, så ble det Facebook-status ;)

Tenkte mye og masa mye om at dette var viktig for mæ å få delt selv. Men når æ lå der på operasjons borde og fikk lillegutt på bryste. Så kunne det ikke brydd mæ mindre om det va naboen som hadde annonsert det :) æ va altfor opptatt av den nydelige babyen min til å bry meg om hvem som sa hva til hvem, hvor og når!

Vi hadde årvåkne venner som snappa opp gratulasjoner på facebook og fikk de fjernet fram til vi kunne annonsere det selv. Synes det var vår oppgave, og ikke andre sin. Nærmeste familie fikk sms mens vi lå på sykehuset, og telefonbeskjed når vi orket å snakke.

Ringte nærmeste familie noen timer etter også mld dagen etter... Ikke annonsert noe særlig på Facebook om det;)

Jeg har det slik at jeg må godkjenne tag av meg. Og at ingen kan skrive på veggen min på fb. Og gitt beskjed til svigermor om å ikle legge det ut. Så vi sendte bilde på sms til mamma,svigermor,venninna mi og svigersøster. Ringte dem. Så den nybakte oldemora. Og så skynte vi oss å la ut på facebook. Vet oldemora det vet alle det xD. Teite var at jeg skulle ringe min oldemor dagen etterpå og da viste hun det allerede.

Jeg sendte melding til de nærmeste, og dermed skrev de gratulasjon på veggen min og etter det visste alle at baby var født, så nei :p

Vi fikk fortelle det selv. Sendte først sms til nærmeste familie, så delte vi det på facebook.

Var ikke først nei. Mor til min inngifta tante gratulerte på veggen min. Men tror ikke hun skjønner at alle kan se det da. Var raskt ute etterpå med å legge ut bilde, så gikk greit allikevel :)

Ja - sendte først melding og bilde til nærmeste familie, og la deretter ut en kort status på facebook. Men var raskt ute...tror jeg la det ut fire timer etter fødselen...

Back
Topp