FIKK DU SELV FORTELLE I SOSIALE MEDIER AT DU HADDE FØDT ?

  • Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
En ny liten verdensborger er kommet til verden. Men hvordan forteller du familie, venner og bekjente om familieforsøkelsen? Ringer du, sender sms, mms eller poster bilde med statusoppdatering på Facebook, eller legger det ut på Instagram? Skal vi tro ekspertene på sosiale medier er sjansene stor for at du velger å dele det til alle med én gang – som oftest på Facebook.

Men hva er greit å dele, og kan man unngå at andre kommer deg i forkjøpet med viktige oppdateringer fra ditt liv?

Les artikkelen her

Fikk du fortelle nyheten selv?
 
Ikke blitt delt på Facebook....

Samboer ringte mamma som ringte mine søsken pga jeg skulle på operasjonsbordet.... Han ringte også til sin familie....

Sendte bilde til familie, venner og noen kollegaer dagen etterpå.

Delt på instagram men ikke med bilde av annet enn fot/hånd...
 
Det ble sms til familie og venner. Etter noen dager la vi ut ett bilde på face.
 
Vi synes sånne opplysninger er teite, så vi valgte å ikke offentliggjøre det på face. Vi stengte alt på innstillinger på Facebook slik at vi fikk fortelle det selv til de vi ville og når vi følte at alle viste det, åpnet vi slik at folk fikk gratulere oss på veggen. Vi har ikke den dag idag lagt ut bilde av den lille på sosiale medier.
 
Vi har heller ikke delt noe på sosiale nettverk. Telefoner og sms til de vi ønsket. :) mine barn er ikke på Facebook, ser ikke poenget.
 
Husker ærlig talt ikke hvordan nyheten ble delt, det tok samboeren seg av. For oss var det ikke interessant å dele noe på sosiale medier, men svigerinnen min hadde lyst, og det hadde jeg ingen betenkeligheter med å godta. La ut et bilde selv på nyttårsaften :)
 
Nei :( dessverre så er svigermor veldig opptatt av å fortelle nyheter, så hun skrev d på Facebook før jeg holdt jenta vår i armene første gang. Så da skyntet samboer seg å legge det, og be svigers fjerne det hun hadde skrevet. Dessverre så såg lillesøsteren min det svigers hadde skrevet før hun fikk MMS'en fra oss. Jeg ble såååå skuffa, og har ikke tilgitt svigers ennå
 
Back
Topp