Fikk du oppgitt feil kjønn på UL?

Lizzy_

Elsker forumet
En venn av meg har nå fått en jente til, men på UL fikk de beskjed om gutt...så sjokket var litt stort for dem kan du si!

Har du opplevd å få feil kjønn oppgitt på UL?
Jeg mener, selvom jordmor virket veldig sikker på sin sak?

Har ikke fått oppgitt feil kjønn. Her var de veldig sikre på at jentene mine var jenter. Med gutten min så ville jeg ikke vite hva vi fikk.
Men har ei venninne som fikk vite jente på flere ul i svangerskapet. Rett før de skulle sette i gang fødselen(pga svangerskapsdibetes i uke 37)så fikk de vite at nei, ingen jente, her kommer det en gutt. Hun ble da ikke i gangsatt pga det var gutt og ikke jente.

Ikke jeg, men veninna mi fikk beskjed om at det skulle bli gutt og ut kom det ei lita jente[:D]

Her er det for tidlig å si enda. Vi har fått beskjed om at det er jente inne i magen min, men tiden vil vise om det stemmer.

Ja , først var det gutt. Også var det jente. Så visste det før hun ble født da. [:)]

Ja. Vi fikk vite at det var en jente, og så i uke 38 fikk vi vite gutt.

ORIGINAL: Zlimet

Ja , først var det gutt. Også var det jente. Så visste det før hun ble født da. [:)]

Samme her.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de sier kjønnet da hvis de ikke er 100 prosent sikre.
Bedre å ikke vite enn å vite feil eller?

He-he..  må fortelle om en veninne/god kollega som fikk barn nr 4 for ca 16 år siden..

Hun hadde 3 jenter fra før, og på ul så sa jordmor at det var ei jente til. Hun hadde fler ul i dette svangerskapet (av div årsaker), og flere ganger sa jordmødre og lege at det var jente.

Fødselen er igang, ungen kommer ut, og legen som hadde tatt flere ul og bekreftet jente, gir babyen til veninnen min og sier:
Gratulerer fru "Olsen", her er jente nr 4. 

Plutselig hører veninnen min og mannen at jordmor ved siden av hvisker til legen: neii, det er feil!

HVA????   Sier veninnen min. HVA er feil?

Legen titter igjen, og sier: beklager: det er visst en gutt!!

He-he..  elsker den historien der altså!!  Legen ble veldig flau!!

Har alltid stemt her.
Men en kompis fikk nettopp en jente, der UL hadde sagt at det var gutt.
Men det var med tarmene på yttersiden av magen, så tarmene har nok vært det de trodde var tisseluren...

Er det ikke slik at det er lettest å ta feil hvis man tror det er jente??

At når man får beskjed om gutt, så pleier det å stemme?[8D]

*Håper det*[:-][8D]

Her har det stemt begge gangene[:D]

Jeg fikk i alle fall rett kjønn[;)]

Det er lettest å ta feil fra gutt til jente tror jeg.. Men når de ser jente, så tror jeg de er rimelig bombesikker.. om jeg ikke tar feil[;)]

me største å minste fikk vi vite jente. mellomste låg altid slik til /hadde navle strengen mellom beina så fikk aldri vite

Legen jeg var hos sa når han såg det var jente var det som oftes rett. Pga at de ser kjønsleppene..

på første fikk vi vite jente og det stemte. På de to neste visste vi ikke (de nektet å fortelle og skjelte oss ut...men det er en helt annen historie...). Nå sist fikk vi vite gutt på ordinær UL. men hadde mange ekstra pga komplikasjoner, og neste gang sa de jente, og da var de skråsikre da de traff rett på ...Og jente var det[:D]

ORIGINAL: Tvilling74

Her har det stemt begge gangene[:D]

årh... blir nervøs jeg.. hos meg har dem sagt det er gutt nå.. hun forklarte nøye å viste jo til og med tisselassen.. å jeg har bare skaffet gutteklær nå og gitt bort jenteklærne etter lillesnuppa.. håper virkelig det kommer en gutt nå.. [:)] Samme jordmor har sett det to ganger og var så sikker at det står i papierene mine å.. så det må bare være rett![:)]

Back
Topp