Fikk du den hjelpen du trengte når du skulle amme første gang?

Jeg syns dere er mange som ikke har fått skikkelig hjelp, flere enn vi som har fått. Det er ganske ille. Har også hørt fra flere utenom forumet som ikke har fått god hjelp på barsel. Er ikke dette noe som bør gjøres noe med? Virker som det er mange som sliter og finner ut av det selv, eller bare gir helt opp. Det er på barsel de første stegene blir tatt, det er der de burde ta tak i det! Blir litt forbannet, kjenner jeg [emoji35]
 
Last edited:
Hadde nok fått hjelp om jeg hadde spurt, men fant ut av det selv etter litt knoting. Hadde lest meg opp på teorien i forkant og etter en ukes tid (eller to?) og masse lesing og videoer fra ammehjelpen så knakk vi koden til slutt.
Var nær ved å gi opp når sprekkene i brystvortene var på det verste, men glad jeg ikke ga meg.
Koser oss veldig med ammingen nå.
Jenta er 9,5mnd og pupper masse hele døgnet, skal få holde på så lenge hun vil :)
 
Nei. Eller dvs jeg fikk mye hjelp, men ikke rett hjelp. Lille hadde stramt tungebånd og etter at ørten stykk (barnelege, hs, osv) hadde sagt at det ikke var stramt stolte jeg på det. Hun hadde problemer med vakuum når vi gikk over på flaske, så bestemte oss for å bestille time privat. Tungebåndet ble klippet, plutselig har hun skikkelig tak på flasken, så antar det hadde gjort at ammingen hadde fungert bedre og, men da var det for sent.
 
Hadde lest bok om amming. Følte ikke baby ble mett, ba om hjelp ørten ganger. De sa det så fint ut og ga null veiledning bare henviste til ammevideo.
Baby hadde stramt tungebånd som ble klippet på samme sykehus når han var blitt 3mnd.

Fikk aldri nok melk, selv etter jeg hadde prøvd all hjelp fra ammehjelpen og medikament som skal øke melkemengden i 3kurer.
Skulle hatt bedre veiledningen på barselhotellet med ammingen og tungebåndet skulle blitt sjekket der.

Ammet iallefall frem til han var 7mnd, ga mme og powerpumpet. Etter det var jeg så sliten av alt at jeg ikke orket mer og gikk helt over til mme.

Skal jeg ha en til så veit jeg iallefall hva jeg skal se etter av problemer. Og hvordan få løst de, hvor jeg skal få hjelp. Og får jeg ikke nok melk da er jeg bare ikke lagd for å amme.
 
Jeg har fått god hjelp begge gangene, det gikk ikke bra første gang, men denne gangen har det gått veldig fint :happy:
 
Veldig lite hjelp. Brukte ammehjelpen sine nettsider myyyye. Det gikk til slutt, etter mye sårhet og mange tårer
 
Njei, på barsel var det mye forskjellig, var først hjemme, med kombinasjonen ammehjelpen og ammepoliklinikken det løsnet, men etter det har vi heldigvis ikke hatt noen humper i veien :) Brukte vel første måneden på å svinge mellom å gi oss eller fortsette, men glad jeg fortsatte!
 
Back
Topp