Fikk dere høre hjertelyden på første svangerskapskontroll?

-LeneMor-

Glad i forumet
Og når hadde dere den første kontrollen?

Jeg har alt vært en gang hos legen, men nå på fredag skal jeg ha den første skikkelige svangerskapskontrollen.

Er sååååå spendt på om hun finner hjertelyden!!
Prøver å innstille meg på at hun ikke finner den, i og med at jeg ikke er mer enn 10+6 da,
men jeg håper jo inderlig da :)

Med storebror fikk jeg hører den på første kontroll, men var alt 12 uker på vei da :)
 
dette lurte jeg veldig på selv :) skal til legen imrogen på kontroll så håper på å høre god lyden :D
 
Sist fikk jeg ikke høre den før i uke 18 (jm-time). Var på ordinær ul i uke 20.

Skal på første kontroll i morgen med denne her og har vel egentlig ingen forventninger om det.
 


Lizz83 skrev:
Sist fikk jeg ikke høre den før i uke 18 (jm-time). Var på ordinær ul i uke 20.

Skal på første kontroll i morgen med denne her og har vel egentlig ingen forventninger om det.


Var det fordi de ikke fant hjertelyden før i uke 18, eller "leitet" ikke legen etter den?

Her kommer jeg til å be om hun kan se om hun finner den hehe :)
 
Sniker litt her inne jeg :) Jeg spurte om å få høre hjertelyden i uke 12.. Vet at de fleste leger og jordmødre ikke vil lete etter hjertelyden før uke 12, da det er vanskelig å finne den.. og vi blir bekymra =P

Men det skader jo ikke å spørre legen? :)
 


Ro_25 skrev:
Sniker litt her inne jeg :) Jeg spurte om å få høre hjertelyden i uke 12.. Vet at de fleste leger og jordmødre ikke vil lete etter hjertelyden før uke 12, da det er vanskelig å finne den.. og vi blir bekymra =P

Men det skader jo ikke å spørre legen? :)



Nei absolutt ikke! Og jeg er ikke redd for å spør, så tilbyr hun det ikke selv, ja da spør jeg (eller rettere sagt ber :p) henne om å gjøre det :)
 
Jeg var på sv.skapskont. midt i uke 11.
Da sa legen at hun kunne prøve å finne den, men lovde ingenting.
Etter litt leting fann hun den :)
 
Var på svangerskapskontroll da jeg var 11+6. Legen prøvde å finne hjertelyden, men fant ingenting. Hun ville ha meg inn igjen når jeg er 13 uker for å sjekke på ny. I forrige svangerskap fant heller ikke legen hjertelyden,men jeg fant den hjemme med angelsound. Da lå morkaken foran mot magen så hjertelyden tok litt tid å finne.
 
Jeg var hos legen i uke 11, og jeg har tydeligvis en lege som elsker å følge opp gravide, så hun hadde kjempe lyst å prøve å finne hjertelyden, og hun fant den nesten med engang! :D
 
Jeg fikk høre når jeg var 13 uker på vei. Legen prøvde i uke 11, men fant den ikke. Men i uke 13 hørte vi den klart og tydelig :-)
 
Jeg var hos JM på mandag, da var jeg 11+2 og JM sa at hun ikke lette etter hjertelyd før etter uke 12.
 
Jeg skal til legen på fredag og da skal jeg også spørre om å få høre den :) Håper det ordner seg :D
 


PrøverPåNy:) skrev:


Lizz83 skrev:
Sist fikk jeg ikke høre den før i uke 18 (jm-time). Var på ordinær ul i uke 20.

Skal på første kontroll i morgen med denne her og har vel egentlig ingen forventninger om det.


Var det fordi de ikke fant hjertelyden før i uke 18, eller "leitet" ikke legen etter den?

Her kommer jeg til å be om hun kan se om hun finner den hehe :)



Nei, tror det var som de sier over at det er vanskelig å finne den så tidlig. Så de vil vel unngå unødvendige bekymringer.
Jeg fikk heller ikke høre den i dag (første sv.kontroll). Men er jo bare 10 + 5 da ca så jeg hadde ikke forventet å få høre den heller.
 
jeg var til første sv.kontroll i dag.. Spurte legen om hun kunne lytte etter hertelyden.. Hun svarte og at det kunne være vanskelig å finne den så tidlig.. Hun lette og lette men fant ikke noe lyd, brukte et gammelt støyete aparat.. Men plutselig gjorde maskinen hennes et utslag på fosterlyd, den kunne ikke høres, men pulsen ble registert på apparatet... Jeg pusta ut.. Heldigvis fant hun liv, og da bryr jeg meg ikke om at jeg ikke fikk høre lyden:)
 
var hos jordmor 10+3, og jordmor forsøkte å finne hjertelyden uten å love noe som helst. Hun kunne ikke finne den da, da det var for tidlig. Skal tilbake på mandag og er da 13+3..satser på å få høre hjertet slå da :)
 
Var på første svangerskapskontroll i dag, å legen ville ikke prøve å lete etter den en gang. Ville ikke gjøre ,eg engstelig om han ikke fannt den noe han mest sannsynlig ikke gjorde sa han:p
 
Jeg er 14+3, har vert på to kontroller, pluss to ekstra kontroller pga smerter i magen, og lege har enno ikke nevnt noe ang hjertelyden. Har ikke vist noe interesse for å ville prøve å finne den en gang... Kjenner jeg begynner å bli en smuuuuule frustrert! Og enno er det fire uker til UL.... Vurderer å bestille meg en ul-time på egenhånd! Noen andre som har gjort det?/ føler det samme?
 
Back
Topp