Fikk denne

Amie82

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Slengt i ansiktet på Morsdagen!ImageUploadedByBV Forum1360577226.625277.jpg

Hun skulle ha lest deg litt fram før hun slenger ut en slik status på åpen profil!
Det er alt for få barn som frigis til adopsjon, slik at det i dag er langt flere som ønsker å adoptere enn det finnes barn som adopteres bort (fordi det ikke er mulig å få på plass gode adopsjonsavtaler med de landene som gjerne har en del foreldreløse barn de ikke klarer å ta seg av). Dersom alle som benytter seg av prøverør, og det er jo en god del, skulle ha adoptert hadde ventetiden blitt enormt mye lenger enn den er i dag (som jo er ganske mange år for de fleste land) og en stor del ville aldri ha opplevd å få barn. Så det er verken logisk eller reelt å sette disse refusjonsordningene opp mot hverandre, men det er jo lett å gjøre for de som ikke har peiling på det.
Har selv vært igjennom begge prossesene å synes det er både sårende og respektløs å slenge ut en slik komentar uten å vite fakta..

Hadde hun selv fått beskjed at du ikke kunne få barn på normal måte men at du kunne få hjelp ved prøverørsbehandling så tvilier jeg på at hun ikke hadde grepet sjansen!!

Snylte på staten!?!? jeg må le!
Hun har virkelig ikke peiling på hva hun snakker om!

Ta et grep selv å hjelp verden hvis hun mener det er så enkelt!

Hun får jo adopsjon til å virke så enkelt, men om man leser litt rundt på hvilke krav enkelte land har til adopsjonsforeldre så er ikke prosessen så enkelt. Enkelte land må man være over tredve og vært gift i min 3-5 år og for noen kan dette bli en evig lang vente tid når man i tillegg må vente til man har vært gift og gammel nok. Det er lett for henne å komme med slike uttalelser når hun selv ikke er i samme situasjon. For alle som ikke kan få barn naturlig vet hvor vondt det er og da er prøverørsmetoden en utvei og et håp for mange.

Huff, ikke noe kjekk beskjed værtfall. Signer disse over! Det er ikke bare bare å få adoptere eller bli forsterforeldre for den del - man får jo ikke bare et trengene barn i armene om man ønsker å adoptere og tata alt er bra.. Så er det jo noe med det ønske og behovet om å få egne barn..? Uansett, ikke bry deg om slike kommentarer <3

Får helt VONDT inni meg!! Noen folk er så trangsynte, fy flate..

Selvfølgelig må alle få lov til å mene det de vil, men for det første skulle jeg ønske at de kunne ta seg tid til å lese noen fakta før de antar for mye, og for det andre er det mulig å presentere meningene sine på en mye høfligere og gjennomtenkt måte.

Nei, jeg ble ganske provosert og irritert og fikk lyst til å poste noe ala forbanna nek, men jeg klarte å holde igjen.....

Huff, ikke noe kjekk beskjed værtfall. Signer disse over! Det er ikke bare bare å få adoptere eller bli forsterforeldre for den del - man får jo ikke bare et trengene barn i armene om man ønsker å adoptere og tata alt er bra.. Så er det jo noe med det ønske og behovet om å få egne barn..? Uansett, ikke bry deg om slike kommentarer <3

Signerer denne jeg.

Oi, kjære vene! Folk mener til tider litt for mye om ting de ikke vet alt om. Nettvett er dessverre en mangelvare rundt om :(

Oi, det var da svært til meninger om noe hun/han tydeligvis ikke har alt for god greie på. Litt festlig å nevne XXL skylapper da, snakk om å kaste stein i glasshus...

Herregud hva faen!?!?!?

Back
Topp