Fikk brev...

Mrs. Lynch

Heldig mamma!
Juli13-jentene
.. av legen min i dag. Jernlageret mitt var visst ikke helt bra. Fikk beskjed om å kjøpe noen tabletter som jeg ikke husker navnet på nå. Men er det andre her som tar jern? Hjelper det? Blir du hard i magen? :P

Tok jern tidligere, blir hard i magen av de ja. Ta de med appelsinjuice, det skal hjelpe litt ;) eg glemte ut juicen hele tiden :P

Jepp. . Jern påfylling her:) kan ikke si at jeg merket meg noe forandring på magen, men så er min sjeldent enig med meg i utgangspunktet da:confused:

Brukte det i forrige svangerskap, det fikk blodprosenten til å stige litt. Hugser ikke om jeg ble hard i magen... Men er hard i magen nå uansett føler jeg.. Viktig å drikke mye vann

Jeg bruker flytende, Floradix mener jeg den heter.

Jeg ble dårlig i magen ja. Men jm anbefalte meg den flytende, samme som Stubben skriver. Den er visst mildere.

Jeg har helt siden uke 10 av svangerskapet brukt Hemjern fordi den er snillere mot magen, men nå kjenner jeg at det ikke er nok lengre (er mer svimmel og har lavere hemoglobinnivå), så jeg har byttet til Niferex. Håper den gjør susen, for jeg vil ikke bli så slapp som jeg var på slutten av første svangerskap, for ikke å snakke om hvor svimmel og slapp jeg ble etter fødselen. Jeg har bare brukt den en ukes tid, og har ikke hatt trøbbel med magen enda, men jeg har litt Laktulose stående på lur i tilfelle. Hard mage er vondt!

Jeg er blodgiver og tar jern etter hver tapping. Pleier ikke å bli dårlig i magen, men har hørt at man kan bli det;)

Jeg er blodgiver og tar jern etter hver tapping. Pleier ikke å bli dårlig i magen, men har hørt at man kan bli det;)

Jeg er også blodgiver og tar jern når jeg har gitt blod. Får med fra sykehuset,men husker ikke hva de heter da.. er kapsler hvertfall. De (som jeg fortsatt ikke husker navnet på :p) skal være de som er snillest mot magen.

Back
Topp