Fikk brev fra UNN i dag

Venter_nr2

Glad i forumet
Septemberlykke 2024
blir tesa/pesa i løpet av høsten..

Lurer du på hva dette er? [8|]

Fant dette via google:

TESA (Testicular Sperm Aspiration) er en metode for uthenting av sædceller fra testiklene. Metoden brukes dersom man ikke finner sædceller i sædvæsken. Legen aspirerer ut sædceller direkte fra testikkelen.
Ved TESE (Testicular Sperm Extraction) tas små vevsbiter fra testikkelen, og spermier utvinnes fra disse.
Ved PESA (Percutaneous Epididymal Sperm Aspiration) aspireres spermiene fra bitestiklene.
Befruktningsmetoden blir alle i tre tilfeller mikroinjeksjon (ICSI).
Alle metodene utføres med lokalbedøvelse.

Dette går nok bra skal du se, men kan nok forstå at kansje din bedre halvdel er litt nervøs.
Men de er så flinke så, dette er bare et lite ingrep, tror det er mindre vondt enn egguttak slik jeg har forstått det.
Så da er det nok ikke noe å grue seg til...men litt skremmendes kansje???

Foresten jeg har lest litt om dette, og da var det på fertilitetsklinikken jeg har vært på som startet med dette i Norge, og det er en grei sak. Jeg tilhørte Porsgrunn[:D]

Må bare legge til, kan ikke huske at noen andre par her inne har gjort det den siste tiden, skal bli spennendes å følge med på hvordan dette oppleves[8|]

Som Twinanne sier her, det går nok bra ønsker_baby [;)] Tenk da er dere et skritt nærmere det å få den etterlengtede babyen [;)]

Masse lykke til! Det blir en spennende høst! [;)]

ORIGINAL: Lille Mille

Som Twinanne sier her, det går nok bra ønsker_baby [;)] Tenk da er dere et skritt nærmere det å få den etterlengtede babyen [;)]

Masse lykke til! Det blir en spennende høst! [;)]

Signerer.

ORIGINAL: Ivara

Så spennende da [:)]
Har de gjort det før så de vet at det går?

Regner med at så lenge det er spermier å finne så kommer det til å gå greit. Men skjønner at mannen din gruer seg ja. De er jo veldig redd for edelstenene sine disse mannfolka.
Selve prosessen blir jo den samme for din del, forskjellen blir jo at din kjære også må igjennom uttak.

hva mener du?

ORIGINAL: ønsker_baby

Så spennende da [:)]
Har de gjort det før så de vet at det går?

Regner med at så lenge det er spermier å finne så kommer det til å gå greit. Men skjønner at mannen din gruer seg ja. De er jo veldig redd for edelstenene sine disse mannfolka.
Selve prosessen blir jo den samme for din del, forskjellen blir jo at din kjære også må igjennom uttak.

hva mener du?

Om de har forsøkt å hente ut spermier fra testikkel/bitestikkel tidligere? Altså om de vet at de får hentet ut spermier på denne måten? [:)]

nei. første gangen [&:] [8D]

Jeg tok feil [;)] Skal ikke blande meg i innlegget mer [8D] Bare dummer meg ut. Hysj.. sniker meg ut..

OK. Men da tar de vel et "prøveuttak" før de kjører i gang med forsøk vil jeg tro.

Oi, fikk helt sug i magen på deres vegne jeg nå. Skjønner godt at du bruker denne [&:] smileyen.
Håper det går bra og at de finner fine og raske svømmere!

ja det gjør de helt sikkert. skulle iallefall tro det.

ja huff. ikke noen ønskesituasjon.
kan bare håpe [:)]

ORIGINAL: Lille Mille

Tror Ivara mener at dette har jo sykehuset gjort før, så de vet jo at det fungerer [;)] Det skal bli baby ut av dette vet du [;)]

Nope, mente å spørre om de hadde gjort det før på akkurat hennes mann.

Gad, er jeg virkelig SÅ dårlig til å formulere meg i dag altså? [8|] Svever på en sky av 6-7 lyserosa follikler jeg visst [8D]

Det er vel heller jeg som svever på en sky Ivara.. og den skyen er på vei langt bort fra sivilisasjonen [8D] Klarer å misforstå alt i dag (og jeg har ikke begynt på medisiner enda [8D])

Back
Topp