• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Fikk brev fra sykehuset idag

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Var hos leegen på onsdag og fikk høre blodprøve svarene, som var fine. Han sendte  videre henvisning til sykehusset siden jeg har hatt blæremola. Og idag fikk jeg svar fra sykehuset.

Skal inn på time den 22 sept. da blir det vel tidlig ul.

Og så fikk jeg samtidig time til den ordinære ultralyden. Dagen blir 16 november kl 09.00
Så nå har jeg en dag å se frem til..

Så artig å vite nårtid du skal på UL da 

Når har du termin ? Og hva er blæremola ? Godt prøvene var fine

ååå, gleder meg til ord.ul!! husker første gangen så var vi ganske så nervøs og spent på hva som viste seg i magen min

Min beregna termin er 30 april. 

Blæremola:  På et tidspunkt så spesialiserer cellene seg noen blir foster og noen blir morkake. Ved en blæremola skjer det en feil her så hos meg ble alle til morkake. Det kalles også morkakesvulst eller trofoblastsvulst fordi cellene på det stadiet kalles trofoblaster. 

Hos meg var jeg til tidlig ul i uke 7 hvorpå gyn  mente jeg bare var 3 uker på vei, noe som var umulig. Han brukte over 4 uker på å sende meg videre til spesialist. Kom på sykehuset, diagnosen ble satt ved  innvendig ul, eneste behandling er utskraping og prøvekarantene en viss tid i etterkant, samt hcg blodprøver hvertfall hver mnd for å se at de synker.

Ved blære mola vil nemlig hcg stige, livmoren vokser og du har alle svangerskapstegnene.  Sjansen for å få det er 0,9 /1000 har du hatt det før så er sjansen 1,8/1000 graviditeter.
I norge diagnostiseres ca 50 tilfeller hvert år. Så det var liksom nesten like stor sjanse som å vinne i lotto.

Så moro å ha fått den ordinære UL datoen. :-)

spennende :)

Back
Topp