Fig tree bay på Kypros..

Skrulletulla

Gift med forumet
Hei!

Er d noen som har vært eller skal til Kypros i sommer? Med barn?
Noen som vil anbefale meg et sted og bo? Er d best med eller uten all inclusive?

På forhånd takk for svar!

Jeg var der med barna for 3 år siden. Var på Nausica Beach. Kjempeflott plass for både store og små! Anbefales!

Ikke quote bildene. Tar de vekk etterhvert

Vi var her den sommeren Nicholas var 7 mnd
http://www.ving.no/kypros/ayia-napa/sunwing-resort-spa-sandy-bay

Fantastisk familiested[:)][:)]

Har ikke vert på Fig Tree Bay, men i Agia Napa.. Jeg elsket Kypros! De som har vert begge plasser, sier at Fig Tree Bay er enda finere.. Mer rolig enn Agia Napa.. Og maten var i grunn all over driiitgod! [:D]

ORIGINAL: Skrulletulla

nydelig plass, har kikket litt på det... Hadde dere all inclusive? Er maten god?

Hvis det er meg du spør så hadde vi ikke all inclusive. Lagde frokost i leiligheten og spiste ellers ute på "byen". Tror de tilbyr all inclusive der da! Det eneste negative var at det var så vannvittig fullt rundt bassengene der, men det viste seg at en kunne benytte søsterhotellets basseng og der fikk vi hele bassenget for oss selv :) Ligger vegg i vegg med nausica.... :)

Kjempe koselig sentrum uten altfor mange turister :)

ORIGINAL: *Iwanna humpalot*

nydelig plass, har kikket litt på det... Hadde dere all inclusive? Er maten god?

Hvis det er meg du spør så hadde vi ikke all inclusive. Lagde frokost i leiligheten og spiste ellers ute på "byen". Tror de tilbyr all inclusive der da! Det eneste negative var at det var så vannvittig fullt rundt bassengene der, men det viste seg at en kunne benytte søsterhotellets basseng og der fikk vi hele bassenget for oss selv :) Ligger vegg i vegg med nausica.... :)

okei :) høres bra ut.. når var dere der? vi tenker å dra i begynnelsen av juni..

Da jeg var på Kypros, leide vi bil og kjørte rundt halve øyen (den greske delen). Fig Tree Bay så utrolig familievennlig ut! Bodde selv i Aya Napa, og stortrivdes! Men, vil si at det er hakket festligere og ungdomsvennlig. Elsket Kypros!

Da jeg var liten (6 år og 8 år), var jeg og lillebroren min med mamma og pappa til Kypros. Var var der to ganger. Vi var i Aya Napa begge gangene. Husker at jeg koste meg skikkelig, og elsket å være der! Vi var også på sykkeltur til Fig Tree Bay, hvor vi lånte en trøbåt. Og så husker jeg vi var på et delfinshow, men husker ikke hvor. I nærheten iallefall. Var gåavstand til byen fra der vi bodde på hotell. Var ute og spiste og var på tivoli.

Har fått intrykk av Aya Napa er mer en ungdomsplass. Men kan ikke si jeg merket noe særlig med festing da jeg var der, egentlig. Mulig Fig Tree Bay er roligere.

Kos dere på tur![:D]

Var på kypros for 12 år siden.. [8D] Men da bodde vi på blue village nausica beach.. i Fig tree bay..
Og husker vi hadde en kjempeflott ferie.. kunne absolutt reist tilbake dit..
og noen kvelder i uka hadde de temakvelder med kjempekjekk underholdning, og kjempebra middagsbufféer som hørte til temaet.. f.eks en kveld var det mexicansk aften.. så da var det meksikansk mat.. [:)]

ORIGINAL: elva*

Var på kypros for 12 år siden.. [8D] Men da bodde vi på blue village nausica beach.. i Fig tree bay..
Og husker vi hadde en kjempeflott ferie.. kunne absolutt reist tilbake dit..
og noen kvelder i uka hadde de temakvelder med kjempekjekk underholdning, og kjempebra middagsbufféer som hørte til temaet.. f.eks en kveld var det mexicansk aften.. så da var det meksikansk mat.. [:)]

Så gøy! Dit vi tenker å dra :)

ORIGINAL: blessa

Da jeg var liten (6 år og 8 år), var jeg og lillebroren min med mamma og pappa til Kypros. Var var der to ganger. Vi var i Aya Napa begge gangene. Husker at jeg koste meg skikkelig, og elsket å være der! Vi var også på sykkeltur til Fig Tree Bay, hvor vi lånte en trøbåt. Og så husker jeg vi var på et delfinshow, men husker ikke hvor. I nærheten iallefall. Var gåavstand til byen fra der vi bodde på hotell. Var ute og spiste og var på tivoli.

Har fått intrykk av Aya Napa er mer en ungdomsplass. Men kan ikke si jeg merket noe særlig med festing da jeg var der, egentlig. Mulig Fig Tree Bay er roligere.

Kos dere på tur![:D]

Ja, Aya Napa blir for mye party.. hehe
Blir nok fig tree bay!

ORIGINAL: *Iwanna humpalot*

okei :) høres bra ut.. når var dere der? vi tenker å dra i begynnelsen av juni..

Vi var der i mndskiftet mai/juni! Har sååå lyst å reise dit igjen[:)]

Vi var på fig tree bay i august i fjor, stranda var helt fantastisk. Hotellet var veldig sentralt og nært stranda. Men var ikke fornøyd med selve hotellet.
Veldig familievennlig og liten plass. Syns også maten var ok[:)]
Vi hadde ikke all inclusive, lagde frokost selv om vi ikke gikk ned på resorten ved stranda og tok f.eks frokosten der[:)]
Er litt lite å ta seg til i fig tree bay, så om det er en tanke ville jeg kanskje styrt unna. Men, absolutt et sted å slappe av og nyte tiden på[:D]

Nå er det ganske lenge siden, men har vært der, og syns det var helt fantastisk. Rett og slett[:)]
Drømmer titt og ofte om å reise tilbake, var "lite" og intimt,nydelig strand og ikke minst hyggelige mennesker. Om jeg ikke husker feil(da jeg ikke var så interessert i "sånne" ting da jeg var der), så var det noen severdigheter,om man kan kalle det det, i nærheten også. Ikke langt fra Agia Napa, om man ønsker litt variasjon(evt litt mer shopping) så går det fint å dra dit . Var forholdsvis rolig i Fig Tree Bay, litt mer party party den andre plassen(ser flere nevner det samme) . Men kommer helt ann på hva for type ferie man ønsker. Er sikkert mulig å få en rolig familievennlig ferie i Agia Napa også, men ikke det jeg forbinder med plassen.

Anbefaler hvertfall Fig Tree Bay på det varmeste[:D]

edit: hadde ikke all inclusive eller noe sånt. Men eeelsker å være i syden, våkne opp, spasere til nærmeste butikk, kjøpe frokost og spise på balkongen i sola[:D] Ikke minst å gå en kveldstur langs stranda,kjenne på stemninga og kjenne den varme kveldslufta sive gjennom neseborene. Lete etter egnet restaurant etter hvordan humør man er i,og hva man ønsker å spise. Hadde ikke valgt frokost og alt sånt på bestillinga om jeg hadde hatt råd engang[8D]

Back
Topp