Fibromyalgi?

Joyfull

Elsker forumet
Julibarna2014
Noen her som har fibromyalgi?

Lurer sånn på hvordan det er å gå gravid/ føde når man har det?
Har det selv.. Og må si at jeg tenker litt på det.. Er ganske plaga nå, så ser for meg at et svangerskap kan bli ganske ille for meg.. (Men selvsagt verd det..)

Om noen har erfaringer som de ikke vil dele her, så send gjerne en PM [:)]

Og dere som ikke har født, del gjerne hvordan dere føler det, hvordan hverdagen er osv, om dere føler for det!

dytter litt for deg jeg!

(samtidig som jeg sender en klem opp til snuppa i nord!! du er savnet i sør[:D])

Tusen takk søta..... [:D]

Savner dere der sør også [&:][:(] Håper det blir en tur sørover snart, da skal jeg prøve å komme innom på besøk.. [:)] Er ALT for lenge siden nå!

Men du skal vite at om dere vil nordover på ferie, så ordner vi overnattingsplasser, båttur og masse gøy [;)]

Mamma har fibromyalgi, men hun har ikke fått diagnosen før nå i senere tid..

Men jeg vil tro at det blir værst når barnet kommer jeg da, med bæring osv..men det er nok ikke lett å gå med det gravid..sikkert greit å passe på så ikke vekten øker for mye så belastningen ikke blir mer enn man trenger på en måte.., slappe av å lytte til kroppen din..

Jeg har fibromyalgi..Å to av mine venninner.Vi fikk alle 3 baby i juli/aug 2008.
For min del så var jeg friskere enn ellers i hele graviditen. Masse energi,få plager,ikke trøtt osv..
De andre to hadde få eller ingen fibro plager under svangerskapet som jeg husker.

Det første året gikk også helt fint.Men merket ting veldig når permisjonen var over å man bynte å jobbe igjen.Var da jeg ble dårlig igjen..Var sånn sist jeg var gravid også.Frisk under svangerskapet å første året. Å så kom plagene når ungen var 1 år pluss ca....

Så ikke bekymre for å gå gravid[:)]Tiden som kommer etter klarer man å håndtere åsså!!

Jeg har den diagnosen og kan fortelle litt om det hvis du vil. Kan du ikke sende meg PM, har ikke tid til å skrive akkurat nå[;)]

Okey, det var jo betryggende å vite =) Har hørt andre som har sagt det også, men ville høre flere synspunkt [:D]

Hvordan syns dere andre opplever sykdommen deres da?

Opplever ofte å få høre at jeg er hypokonder, og kjedelig som "bare" vil være hjemme.. Og besteforeldre som fnyser av fibro, fordi de har leddgikt, og det er vondt det.. "Fibro er jo bare en diagnose legene setter når de ikke vet hva som feiler pasientene..." Har jeg hørt ofte også!

dette lurer jeg litt på også...
har fått fibro etter jeg fikk barn sist, har sånn nogenlunde "kontroll" for øyeblikket, men lurer på hva et evt svangerskap og barsel vil gjøre med sykdommen....

Back
Topp