Fibromyalgi og full jobb

Grønnkommode

Betatt av forumet
Er det noen her inne som har fibromyalgi og er i full jobb?
Hva jobber du isåfall med?  (Dere som kjenner noen med fibromyalgi må gjerne svare!)  :)

Jeg skal ta "revmatiske prøver" om noen uker, og aner ikke hva jeg går til. Noen som har noen erfaringer å komme med?

Har ikke fibromyalgi, men har Bektherevs sykdom. Hverdagen inneholder mye smerter i rygg og nakke, og eg føler meg stort sett alltid sliten og ikke minst trett da det går utover nattesøvnen.
Har 100 % stilling som sykepleier, men etter jeg fikk diagnosen fikk jeg 20 % sykemelding i tre mnd for å kunne trene mer i hverdagen.

Håper du får en så god hverdag som mulig, og at du etter å ha tatt prøver og fått det påvist at du får hjelp fra legen til å få en mulighet til å eventuelt få tilrettelegging o.l i arbeidslivet.

Ja, jeg har fm og er i full jobb. Jobber som lærer på vgs. For meg fungerer dette veldig bra. Jeg er så heldig at jeg har en dag hjemmekontor pr uke på 100% stilling og det gjør situasjonen holdbar i dårlige perioder. Jobba som hjelpepleier før, men det ble for fysisk krevende.
Min søster har også fm, men har ikke jobbet på flere år. Hun er på arbeidsutprøving nå og håper at hun skal få utdannelse som barne og ungdomsarbeider. Men tror ikke at hun vil klare det yrket, da kulden ikke akkurat er vår venn.

Back
Topp