Fiberhusk?

fomle 83

Forumet er livet
Ka e det?
Ser man skal ha to ss av det i lavkarbo knekkebrød

Det er bare fiber. Det ser ut som pulver, når du blander det i noe med fukt suger det til seg fukten, om du har mye i kan det se ut som halvstiv gele.
Det er kjekt å ha på lavkarbo, bruker det i f.eks vafler.
Men anbefaler å IKKE ha i mer enn det står, det blir ganske slimete og kvalmt. [8D]

du får kjøpte det på butikken eller på helsekosten.
Koster mindre i butikken fant jeg ut.

Spar her jeg bor hadde det

rur dåkker æi må ha det i knekkebrødan da? e jo bare 2 ss

ORIGINAL: fomle 83

rur dåkker æi må ha det i knekkebrødan da? e jo bare 2 ss

Hvis det står i oppskriften så må du jo det, ellers vil ikke røren bli som den skal..

ORIGINAL: Hege og Chris

Kan jeg få oppskrifta???

Her e oppskrifta

200 g Solsikkekjerner
1 dl Linfrø
1 dl Sesamfrø
2,25 dl Kruskakli / Hvetekli
2 ss Fiberhusk
1 ts Salt
Litt søtt (eg brukte Splenda)
5 dl Vatn

ORIGINAL: Hege og Chris

Tusen takk. Skal jeg bre blande alt og gni det utover bakepapir??

Hvis du klikke dæi inn på linken under så¨ ser du hele framgangsmåten:)
http://hblaalid.blogspot.com/2010/02/lavkarbo-knekkebrd.html

Jeg har funnet en veldig grei oppskrift på lavkarboknekkebrød som jeg bruker, der er det ikke fiberhusk.
Den inneholder egg, cottage cheese, linfrø, sesamfrø, hasselnøtter, mandler, kruskakli, bakepulver, kanel, smør og litt splenda, om jeg ikke husker feil.
De smaker kjempegodt, spesielt med eggesalat på. [:)]

ORIGINAL: toneany

Jeg har funnet en veldig grei oppskrift på lavkarboknekkebrød som jeg bruker, der er det ikke fiberhusk.
Den inneholder egg, cottage cheese, linfrø, sesamfrø, hasselnøtter, mandler, kruskakli, bakepulver, kanel, smør og litt splenda, om jeg ikke husker feil.
De smaker kjempegodt, spesielt med eggesalat på. [:)]

hørtes godt ut. har du hele oppskriften? Med mengder og sånt.
Men huske når æi gikk på ketolyse at det der splendagreian ga sån ising i munnen. stemme det?

200 gr Linfrø
50 gr sesamfrø
50 gr hasselnøtter
50 gr mandler
50 gr kruskakli
50 gr smør
1 dl kremfløte
6 egg
1 bx cottage cheese
2 ss kanel
2 ts bakepulver
litt splenda (et par ts)

Knuser først linfrø (med stavmikseren) til mel. Knuser deretter sesamfrø, nøtter og mandler. Heller alt det tørre i en bakebolle. Tilsetter kanel og bakepulver og blander godt.
Smelt smør og bland i fløten. Kjører sammen eggene og cc til en helt klumpefri masse sammen med splendaen.
Blander først i fløte/smør blandingen i det tørre og til sist egg/cc blandingen.
Dytter blandingen utover i en brødform. Tar litt olje på hendene og lager en glatt overflate.
Steker brødet på 190 grader i ca 1 time og 20 min. Tar det ut og legger det rett på en rist. Lar det avkjøle litt før jeg skjærer det i tynne(!!) skiver. Legger skivene utover to stekeplater som jeg setter inn i ovnen igjen på 75 grader i 3 - 3 1/2 time. Husk et treredskap i døråpningen slik at døren står på gløtt. Da slippes nemlig fuktigheten ut av ovnen (Både steker og ettersteker forresten med varmluft)

Jeg har skivene liggende i en kakeboks på benken og det holder seg godt og sprøtt leeeeenge.

Har regnet ut at hver skive inneholder ca 1,1 gr karb. (Jeg får mellom 30 - 32 skiver av et brød)

(det er ikke jeg som har regnet ut dette da, jeg har bare kopiert)

Back
Topp