FHI åpner for vaksine til gravide

Spennde. Men kjenner på at jeg er enn så lenge skeptisk til å ta den mens jeg er gravid
 
Jeg hadde tatt den om jeg hadde termin i feks januar. For min del får jeg ikke tilbud engang før jeg har født, så det er ikke aktuelt. Men å gå vinteren i møte, uvaksinert, tror jeg er veldig krevende.
 
Jeg er igrunnen glad for å rekke å føde før jeg får tilbud om vaksinen så jeg slipper å ta stilling til det å ta den som gravid.. :shy: om antistoffene går i melken kan jeg beskytte både babyen og storebror ved å vaksinere meg etterpå- det hadde vært knall. :D
 
Så nærme termin tar jeg ikke vaksine usikker om det var lengre til, føles ikke godt å være gravid i pandemi
 
Sniker fra mai-gruppa: jeg bor i høy-smitte bydel i Oslo og fikk sms fra vaksinekontoret 2 dager etter med tilbud om time. Tok første dose forrige uke da jeg var i uke 38+4, gikk veldig greit :) Satser på at lille enda holder seg i magen så hun får masse antistoffer fra mitt blod og jeg kan senke skuldrene i barseltiden med at hun også er "vaksinert" :) Dose 2 har jeg time til å få 2.juni, men mistenker jeg føder da :hilarious: Men da får hun få resten av antistoffene via melken min hvis jeg klarer å amme :)
Ville ihvertfall si at det gikk helt fint å ta vaksinen så sent i svangerskapet :thumright
 
Back
Topp