Fett hår

Håret mitt blir fett dagen etter jeg har vasket det. Er i uke 9 nå, å for å si det slik så ser jeg helt jævlig ut på håret.. Ser ut som jeg ikke har dusjet på flere uker. Er det flere som har det slik? Noen som har noen tips? Før så kunne jeg vaske håret 1 gang i uken, uten at det så fett ut.

Hormoner kan virkelig gjøre rare ting altså! Har du prøvd tørrsjampo? Når jeg ikke er gravid har jeg et hår som ser veldig fort fett ut, og det er det som har reddet meg da jeg ikke er sånn som vasker håret hver dag

Har du skiftet shampo? For jeg kan for eksempel ikke bruke redken shampoo kjøpt på normal, da ser håret mitt klissete ut. Du kan også prøve rense shampo som du får kjøpt hos frisøren

Hormoner har mye å si for mitt hår. Jeg ser helt jævlig ut når jeg har mensen.. Fett hår OG kviser. Hurra..

Om det er hormonene som kødder med deg, er det ikke så mye du får gjort med akkurat det.

Du kan jo evt prøve tørrshampo, for å behandle symptomene, ihvertfall? Har aldri prøvd det selv, men skal definitivt prøve det om jeg er så heldig å bli gravid igjen.

Tørrshampoo!
Jeg har det slik til vanlig, dusjer jeg på kvelden, er det allerede fett og jævlig neste morgen. Har vært slik hele livet. Jeg lever av tørrshampoo, for jeg orker ikke dusje konstant.

Om det er oppstått etter svangerskapet, så vil det hvertfall gå over. Men tørrsjampo og å vaske håret oftere er eneste jeg vet om :)
Jeg må valse håret senest annenhver dag, det ser veldig fort fett ut, så skulle gjerne visst om noe som gjør at man kan vaske 1-2 dager i uka :o

De fleste mister mindre hår under svangerskapet, og det kan bygge seg opp mer sebum i hodebunnen.
Prøv å ikke bruke balsam om du vanligvis bruker det, skyll håret godt, og husk at tørrsjampo legger seg som et "lokk" i hodebunnen, og kan føre til enda mer oppbygging av sebum. (Selv om det er flott å bruke innimellom når man ikke orker å vaske håret. )

Har du skiftet shampo? For jeg kan for eksempel ikke bruke redken shampoo kjøpt på normal, da ser håret mitt klissete ut. Du kan også prøve rense shampo som du får kjøpt hos frisøren
Har brukt den samme, men byttet da jeg oppdaget at det var veldig fett.. Men ingen endring. Får prøve renseshampo da

Ganske vanlig å få mer fett hår i begynnelsen av graviditeren.... for mange går det over i løpet av 2. trimester, men det blir i hvertfall bedre etter graviditeten :-)

Fikk helt umulig hår i 1. trimester. Ble så fort fett at det så helt uvasket ut bare noen timer etter dusjen, og så ble det fryktelig flokete og tørt ute i lengdene.. Jeg klipte meg kort! Men, nå i 3. trimester er det veldig fint igjen og jeg trenger bare vaske et par ganger i løpet av uka :)

Back
Topp