Fett hår?!

Tigermor

Gift med forumet
August 2018
Hei!
Er i uke 34+4 nå (hurra!), men har de siste ukene slitt veldig med fett hår.

Det er blitt så ille nå at håret ser fett ut allerede før det har tørket etter vask. Det «filtrerer» seg liksom ved hodebunnen.
Har blitt en ond sirkel, så jeg vasker nå håret hver morgen, men uten særlig effekt.
Har prøvd tørrsjampo og prøve å vaske annenhver dag, men det hjelper lite, og blir iallefall ikke bedre. Føler meg bare uflidd.

Kjøpte en shampo på apoteket fra Vichy, men den hjalp nada.
Lurer på om noen av dere har forslag til sampo mot fett hår som fungerer?
Evt andre gode råd?

Lurer også på om det finnes shampo mot fett hår på vanlige dagligvarebutikker?

Begynner å bli litt frustrerende.

Hør med frisør. Kan være de har noe som funker.

Mitt råd er å slutte med shampoo. Desto mer du vasker håret med shampoo desto fortere og mer fett blir håret

Ja! Dette begynte jeg å få problemer med i slutten av første trimester, og det har ikke gitt seg enda (barnet er snart 4 år). Midt på toppen så det fett ut hele tiden, og jeg måtte til frisør for å få hjelp. Der måtte de ta en renseshampo noen ganger, og så vaske håret med spesialshampo.

Dette gjør jeg enda. Bruker Loreal sin renseshampo, og Kerastase Bain Divalent til daglig. Renseshampo 1-2 ganger i med (da jeg gikk gravid, 1-2 ganger i uka, men det er egentlig ganske mye og ikke anbefalt for hodebunnen).

Men det hjelper og håret holder seg veldig bra.

Ikke bruk en shampoo som gjør håret veldig tørt selv om det hjelper der og da, da produserer håret mer fett for å kompensere. Av samme grunn burde man ikke vaske det for ofte. Jeg anbefaler å vaske håret med kaldt vann, og bare bruke en omgang med shampoo og ikke to. Ikke masser for kraftig heller, og ikke bruk en stooor dæsj shampoo. Shampoo fra frisør hjelper også, de kan se på hårtypen din og sikkert anbefale deg hva som passer til deg.

Det er mine tips som jeg kommer på i farta :)

Back
Topp