Fett hår :(

Lottekr

Flørter med forumet
Høsthjerter 2017
Etter jeg ble gravid så får jeg så fort fett hår. Må vaske håret annen hver dag. Det sliter så utrolig på håret.. Har forsøkt både tørrshampoo og baby pudder før å bevare håret en dag til før det må vaskes, men det hjelper bare i ti minutter før det er like ille igjen. Noen som har vært borte det samme å har noen gode råd? [emoji5]

Etter jeg ble gravid så får jeg så fort fett hår. Må vaske håret annen hver dag. Det sliter så utrolig på håret.. Har forsøkt både tørrshampoo og baby pudder før å bevare håret en dag til før det må vaskes, men det hjelper bare i ti minutter før det er like ille igjen. Noen som har vært borte det samme å har noen gode råd? [emoji5]
Her er det fett, tørt og faller av :bag:
Jeg vasker håret med en shampoo fra Lush som skal være god mot fett hår. Er fornøyd med den, den heter "I love juicy" :-)

Slutt å vask håret hver dag uansett. Prøv å gjør det annenhver, og dill minst mulig med det i mellomtida. Tror det blir å hjelpe etter ei stund.

Litt av mitt problem når jeg har hatt fett hår har vært at hodebunnen blir så ubalansert siden sjampoen er søt for sterke om man kjøper butikksjampo.
Kan være verdt det å gå for en fra frisør, om du har ok forhold til frisøren din kan du kanskje få noen prøvepakker med ett par ulike for å teste hvordan de funker på deg.

Har vel tre ulike shampoer, to balsam og to hårkurer.
Kjenner litt på samme problem, så er vel en kombinasjon av hormoner og været.. :bored:

Hvilken type tørrshampo bruker du? :)
Jeg syns batiste den originale er den aller beste, feks define og et eller annet merke de selger på apoteket gjorde bare håret seigt :rolleyes:

Define sin er enkel i og med at den selges i dagligvarer, men gu så irritert hodebunnen blir [emoji33]

Her ville jeg absolutt prøvd en fra en friørsalong, de koster litt, men verdt pengene. Prøv også å ikke massere hodebunnen mye, dette øker talgproduksjon.
Når du bruker tørrshampoo må du huske å riste godt, og spraye i mye i hodebunnen før du maserer det lett i håret.
Hilsen Frisør :)

Samme utfordring her, blir fortere fett. Men det jeg reagerer mest på er lukten. Synes så ofte at jeg lukter vondt. Mannen merker ingen endring, så det er nok bare i min nese, men...

Slutt å vask håret hver dag uansett. Prøv å gjør det annenhver, og dill minst mulig med det i mellomtida. Tror det blir å hjelpe etter ei stund.

Litt av mitt problem når jeg har hatt fett hår har vært at hodebunnen blir så ubalansert siden sjampoen er søt for sterke om man kjøper butikksjampo.
Kan være verdt det å gå for en fra frisør, om du har ok forhold til frisøren din kan du kanskje få noen prøvepakker med ett par ulike for å teste hvordan de funker på deg.
Bruker frisør Sjampo, å den har fungert fint helt frem til nå :(

Her ville jeg absolutt prøvd en fra en friørsalong, de koster litt, men verdt pengene. Prøv også å ikke massere hodebunnen mye, dette øker talgproduksjon.
Når du bruker tørrshampoo må du huske å riste godt, og spraye i mye i hodebunnen før du maserer det lett i håret.
Hilsen Frisør :)
Takk for tips [emoji5]

Jeg har det også sånn! Hadde det sånn i forrige svangerskap også! Mener å huske at det går seg til etter hvert. Så fikk jeg skikkelig fint og tykt hår. (Før det falt av etter fødsel...)

Bruker frisør Sjampo, å den har fungert fint helt frem til nå :(
Endring i hud+hår betyr jo at den ikke funker.
Jeg må bytte fuktighetskrem nå, ikke fordi kremen i utgangspunktet ikke er god, men fordi den er beregnet på hvordan huden min vanligvis er (fet), ikke den overraskende tørre greia jeg har fått den siste tiden.

Fett her også, og padde flatt!!! :yuck: Ser virkelig ikke ut om dagen. Alle kjente jeg møter ser medlidende på meg og noen spør "går det bra med deg??" De vet jo ikke at jeg er gravid, men jeg har tydeligvis forfalt :wideyed:

Fett her også, og padde flatt!!! :yuck: Ser virkelig ikke ut om dagen. Alle kjente jeg møter ser medlidende på meg og noen spør "går det bra med deg??" De vet jo ikke at jeg er gravid, men jeg har tydeligvis forfalt :wideyed:
Samme her! Folk lurer på om jeg har blitt alvorlig syk [emoji23]

Back
Topp