Fett hår!

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Er det noen som har et godt tips??
Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har de siste 2-3 ukene fått skikkelig fett hår, men bare på toppen av hodet!
Dette er ikke sånn litt fortere fett hår, det er fett mens jeg vasker, skyller og mens det tørker, og er fett når det blir tørt!

Og det er bare midt på hodet, ikke ute på sidene eller bak på hodet. Hvis man ligger en hånd midt oppå hodet, så det ca i det området.

Er så sykt frustrerende å ikke kunne gå med løst hår eller sideskill elns, bare hestehale bakover :(

Jeg sliter/ har slitt lenge med det samme!

Min redning:
Redken scalp relief, Oil detox!

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, har ikke merket noe til det i det hele tatt. For meg virker den fantastisk ihvertfall. Aldri hatt fett hår i hele mitt liv, nå var det liksom fett noen time etter dusj. Nå holder det seg i 2-3 dager :)

Fikk det slik en gang jeg byttet merke på shampoo og balsam. Har du byttet. Bytt i såfall igjen

Gutt 11
Baby sep.14

Bytt til ordentlig shampoo og balsam, og stikk innom en frisør for tips :)

Jeg har også slitt med det siden januar nå. Bruker ordentlig shampo fra frisør, men hjelper ikke stort.. Min redning har blitt bittelitt tør-shampo for å få vekk at det ser fett ut hvertfall :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg har ikke byttet de to siste mnd :/ Og jeg har brukt denne flere ganger før. Aldri slitt med fett hår før. Eller litt på ungdomsskolen, men ikke mer enn normalt.

Sniker litt! Jeg jobber som frisør (og er gravid selv nå, så hører til på oktober 2014)
Kan anbefale deg å prøve enten bain prevention, cristsliste eller bain volumactiv fra Kerastase ! Evt kombinere med tørrshampoo fra bedhead som heter OhH behave !:) merker selv at håret har blitt fetere, så dette er løsningen!
Må også minne på å ALLTID skumme med shampoo 2 ganger, da første gang skummer du opp 'skiten' i hodebunnen og gang nr 2 vasker du rent! Husk også på å ikke kjøre balsamen opp mot røttene, fyfy! ;) bruk gjerne thickefy foam fra Sebastian som kan brukes helt inn med røttene for å gjøre håret luftigere. :) prøv å alltid føne bunnen tørr når håret er nyvasket, dette hjelper også mot fet hodebunn/hår :)

Så bra å høre fra en frisør da :D

Jeg brukte en lys rosa fra Kerastase for volum, men endte opp med bare floker og tørt hår :/ Har tynt, fint hår som ikke tåler så mye. hvilken av dem er best for min del?
Vasker alltid håret to ganger, og har kun hårkur/balsam i "hestehalen", og aldri på toppen av hodet.
Jeg må vaske håret om kvelden pga pollen osv, så tørker håret alltid godt en stund før jeg legger meg, og det er halvtørt når jeg legger meg. Kan ikke bruke hårføner på kveldstid, noen tips der? Ellers vekker jeg både sambo og naboer, er utrolig lytt her i et gammelt hus :(

Så bra å høre fra en frisør da :D

Jeg brukte en lys rosa fra Kerastase for volum, men endte opp med bare floker og tørt hår :/ Har tynt, fint hår som ikke tåler så mye. hvilken av dem er best for min del?
Vasker alltid håret to ganger, og har kun hårkur/balsam i "hestehalen", og aldri på toppen av hodet.
Jeg må vaske håret om kvelden pga pollen osv, så tørker håret alltid godt en stund før jeg legger meg, og det er halvtørt når jeg legger meg. Kan ikke bruke hårføner på kveldstid, noen tips der? Ellers vekker jeg både sambo og naboer, er utrolig lytt her i et gammelt hus :(
Da hadde jeg tatt bain prevention eller cristalist! :)
Hvis du ikkje har mulighet for å føne ville jeg hvertfall brukt noe som gir volum fra bunn!:) f.eks D skummet jeg nevnte fra Sebastian! Jeg har også tynne fine hår som floker seg lett :s så jeg er ganske kresen! *hihi*

Hver gang jeg har gått gravid så har jeg fått fett hår og røyter som en katt. Hadde mye flass også en periode... Gikk over til mildere shampo, vasker oftere og føner etter vask. Og gikk til frisøre og fikk en god klipp. Da slapp jeg de problemene.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Nei, har ikke merket noe til det i det hele tatt. For meg virker den fantastisk ihvertfall. Aldri hatt fett hår i hele mitt liv, nå var det liksom fett noen time etter dusj. Nå holder det seg i 2-3 dager :)

Hva slags balsam bruker du til denne? Fant ingen balsam som het det samme :)

Jeg bruker den jeg alltid har brukt Sebastian hydre, men jeg bruker den kun i tuppene. Bruker også ofte kur først (i tuppene), og avslutter med balsam.

Du kan nok bruke den balsamen du vil, bare ikke bruk den i hodebunnen.

Redken scalp relief, Oil detox

Jeg bruker også denne....den eneste som hjelper meg :)

Takker for alle tips, fortsett gjerne å komme med flere! :)

Har kjøpt den Redken Scalp Relief nå, og skal kjøpe den tørrshampooen fra Bed Hair, men har ikke råd til begge deler samtidig, er så mye som skal ut av penger nå i mars med årsavgifter osv :p

Jeg var så frustrert idag at jeg gikk til frisøren :p

Der fant de frem noen forskjellige produkter. Så vasket de håret mitt med renseshampoo og shampo mot fet hodebunn, og det hjalp veldig mye! Nå ser det normalt ut.

Fikk med meg noen ikke særøig billige produkter, og skal bruke det i tillegg til shampooen jeg har kjøpt. Hvis dette ikke funker skal jeg komme tilbake om 7-10 dager og bytte produkter kostnadsfritt :) Skikkelgi god service der også!

Prøv også hair cleansing cream fra Redken, den renser ordentlig opp

Back
Topp