Fett hår...

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
HJEEEELP[X(][&o][&o][&o][&o] Håret mitt blir så fort fett[:(] Om kvelden er det nesten fett igjen om jeg dusjer om morgenen. Ikke si at jeg må venne meg av med å dusje så ofte, prøvd og det funket IKKE!!!! Så noe anbefalinger på produkter og generelt??????[X(]

Jeg trenger også tips om det!! Finner INGEN sjampoer lenger som er for fett hår - alt er for disse stakkarne med tørt hår, eller for å få glansfullt hår... Og mitt glinser allerede... Av fett... [&o][:'(]

bruk en tørrshampo innimellom istedefor å vaske det dagen derpå! Det gjør venninnen min, som får fett hår etter bare noen timer. Men kjøp hos frisør eller på nett. Ellers vet jeg ikke. Er ikke plaget med det, siden jeg har krusete og krøllete hår.

Du dusjer for ofte, det får hodebunnen din til å produsere mer fett.
Det holder å vaske håret 1-2 ganger i uken...

Du får trappe gradvis ned...[;)]

Jeg får også veldig fort fett hår... [:'(]

Bruker tørrshampo innimellom, hjelper litt [:)]

Redken har en kjempeflott shampo, den er hvit. Den fungerer kjempe bra på meg. Har brukt en flaske og nå kan jeg gå tilbake til vanlig shampo igjen[:D]

jeg har tynt hår som blir veldig veldig fort stygr, men jeg prøver å vaske det annenhver dag.

Det som hjelper meg er: Jeg shamponerer det 2 ganger, andre gangen skyller jeg det med kaldt vann(vet ikke helt hvorfor, men fikk nå høre det for noen år siden at det var bra[8D][:)]).
Deretter føner jeg det, for å få litt mer volum. åsså setter jeg det opp i hestehale eller fletter det eller hva som helst. Andre dagen kan jeg fint la det henge, men hvis jeg lar det henge rett etter at jeg har vasket det, er det like stygt til kvelden igjen.

Hår er håpløst til tider[:-][8D][:D]

Jeg har slitt med både fett hår og at jeg har mistet mye hår(pga amming...) Har jo lest at å vaske håret sjeldnere gjør det bedre.
Vasket det annenhver dag før. Så tok meg en skikkelig "kur". Vasket ikke håret på 1 uke!!! Jeg hadde det da i hestehale og brukte hårbånd, så det var bare mann og barn så så hvor j**lig håret mitt så ut.
Etter dette så har jeg vasket det hver 3., el hver 4. dag. Bruker kur etter hver vask, da tar jeg bare kur i selve "hestehalen", ikke oppi hodebunnen.
Det funket for meg og nå synes jeg at håret mitt ser sunt og bra ut.

Kjøp en ordentlig shampoo hos frisør, aldri ta balsam i hodebunnen og ikke
gre det for mye. Unngå mest mulig å ta på det også, med fingrene!

Jeg har prøvd alt fra dyre frisørshampoer til billige shampoer, men er som om jeg ikke kan bruke same shampoen lenge for da blir det enda verre!![:'(] Når jeg dusjer om morgenen grer jeg kun håret når det er vått og rører det minst mulig utover dagen.. Holder seg litt bedre om jeg har satt det opp da jeg rører det enda mindre, men ser uansett ut som mo jeg har trent ti ganger på rad uten å dusje når jeg våkner[:'(][:'(][:(]

Merker hller ikke noe forskjell på om jeg bruker balsam eller ei... Striper håret innimellom og har muligheter for å knipe krøller/korketrekkere i håret...

etter jeg bytta til TREsemme shampooen og balsamen så har ikke jeg fett hår lenger, kan godt vaske det annen hver dag istede for hver dag[:)] og balsamen skal kun i tuppene

Hos Vita har de en bra sjampo for fett hår som heter Phyto![:D] Den hjelper meg iallefall!!!![;)]

Denne tråden skal jeg virkelig huske og prøve ut alle råden til jeg finner noe som funker!!![:D]

Back
Topp