Fett hår og utslett

Smkj

Betatt av forumet
Flere her som er plaget med fett hår og utslett? Tar gjerne i mot tips om noen har..

Har fått skikkelig utslett på ryggen, brystet og i ansiktet.. Utrolig irriterende, er så stygt.. Skal til Spania nå i slutten av januar.. :(

Håret mitt blir fett samme dag eller dagen etter jeg har vasket det.. Også er det blitt utrolig flisete..
 
Så kjedelig :-( Jeg slet veldig med fett hår første halvdel av forrige svangerskap og forsøkte det meste av shampo og produkter. Det som til slutt gjorde at det ble bedre var faktisk å stripe håret, av alle ting. Ikke at det er noen ideell løsning, men det gjorde at håret holdt seg friskt litt lenger.

Ellers forsøkte jeg å unngå å vaske det daglig, selv om det holdt hardt. Jo mer jeg vasket det, jo verre ble det. Har du forsøkt tørrshampo?
 
Jeg har hatt utslett. Var hos hudlege og det viste seg at det var eksem. Og det var svangerskapet som trigget det.
 
Jeg har hatt utslett. Var hos hudlege og det viste seg at det var eksem. Og det var svangerskapet som trigget det.

Takk for svar :) vil ikke dra til hudlegen her jeg bor, er vente tid på flere mnder å hudlegen er ikke noe særlig flink, mange som har klaget og har selv dårlig erfaring..
 
Takk for svar :) vil ikke dra til hudlegen her jeg bor, er vente tid på flere mnder å hudlegen er ikke noe særlig flink, mange som har klaget og har selv dårlig erfaring..
Skjønner. Jeg smører med en krem fra apoteket og bruker olje fra aderma når jeg dusjer så det hjelper ihvertfall på eksemet
 
Så kjedelig :-( Jeg slet veldig med fett hår første halvdel av forrige svangerskap og forsøkte det meste av shampo og produkter. Det som til slutt gjorde at det ble bedre var faktisk å stripe håret, av alle ting. Ikke at det er noen ideell løsning, men det gjorde at håret holdt seg friskt litt lenger.

Ellers forsøkte jeg å unngå å vaske det daglig, selv om det holdt hardt. Jo mer jeg vasket det, jo verre ble det. Har du forsøkt tørrshampo?

okei, så det er litt normalt da? :) har også prøvd flere forskjellige ting, men er plaget med utslett i hodebunnen også (vært det i flere år) så er ikke alt av hår produkter jeg kan bruke, må være ganske så hudvennlig.. Har vurdert og ta litt mørke striper i håret, men er skeptisk siden vi gravide helst skal unngå hårfarge osv..

Vasker håret annenhver dag eller hver tredje dag.. Har reagert på de fleste tørrshampoene jeg har prøvd, hodebunnen min tørker helt ut, men håret er fortsatt like fettete..

Takk for svar og tips! :)
 
okei, så det er litt normalt da? :) har også prøvd flere forskjellige ting, men er plaget med utslett i hodebunnen også (vært det i flere år) så er ikke alt av hår produkter jeg kan bruke, må være ganske så hudvennlig.. Har vurdert og ta litt mørke striper i håret, men er skeptisk siden vi gravide helst skal unngå hårfarge osv..

Vasker håret annenhver dag eller hver tredje dag.. Har reagert på de fleste tørrshampoene jeg har prøvd, hodebunnen min tørker helt ut, men håret er fortsatt like fettete..

Takk for svar og tips! :)

Det er ganske normalt, etter det jeg har forstått :) Hormoner er noe dritt!

Jeg forhørte meg litt rundt, både blant frisører og hos jordmor, og i dag er de aller fleste hårfarger de bruker hos frisøren trygge for fosteret, så akkurat det var det ingen grunn til å bekymre seg for :)

Ikke så godt når man har sart hodebunn. Det har egentlig jeg også, men akkurat det bedret seg faktisk under graviditetene og har ikke slitt med eksemhud etter at jeg fikk barn, faktisk. Håper du finner noe som funker for deg :)
 
Det er ganske normalt, etter det jeg har forstått :) Hormoner er noe dritt!

Jeg forhørte meg litt rundt, både blant frisører og hos jordmor, og i dag er de aller fleste hårfarger de bruker hos frisøren trygge for fosteret, så akkurat det var det ingen grunn til å bekymre seg for :)

Ikke så godt når man har sart hodebunn. Det har egentlig jeg også, men akkurat det bedret seg faktisk under graviditetene og har ikke slitt med eksemhud etter at jeg fikk barn, faktisk. Håper du finner noe som funker for deg :)


Hehe, jepp! :)

Okei, så bra! :) svigermor er frisør, så skal høre om hun kan gjøre det på meg da :) men siden jeg skal ha litt mørkere striper i lys blondt hår, tror jeg at jeg venter til jeg kommer hjem fra Spania, så de ikke blir solbleket med engang :)

Nei, er kjipt med sår hodebunn.. Men bra det finnes håp om forbedring ihvertfall :)
 
Huff.. Jeg har plutselig begynt å slite med flassete hår :s aldri hatt dette før, ser absolutt ikke bra ut! Tror det har en sammenheng med den lille i magen å gjøre :p i tillegg klør jeg veldig rundt på overkroppen. Spesielt på magen og ryggen. Har kjøpt ny shampoo mot flass, og har kjøpt to ulike kremer som skal være bra til magen. Krysser fingre for at det hjelper :p
 
Åssen krem? :) skal til legen 5 januar skal få han til og se på det da, og høre hva han sier.. :)
Bruker canoderm 5%. Forebygger atopisk eksem. Også bruker jeg aderma krem og olje. Fikk ibaril salve på resept itillegg som jeg bruker på eksem områdene. Jeg har ikke hatt eksem før så utrolig rart å få det, men svangerskapet som kan trigge det frem
 
Huff.. Jeg har plutselig begynt å slite med flassete hår :s aldri hatt dette før, ser absolutt ikke bra ut! Tror det har en sammenheng med den lille i magen å gjøre :p i tillegg klør jeg veldig rundt på overkroppen. Spesielt på magen og ryggen. Har kjøpt ny shampoo mot flass, og har kjøpt to ulike kremer som skal være bra til magen. Krysser fingre for at det hjelper :p

Tror og det har noe med den lille i magen å gjøre, er jo mye hormoner og sånt :) håper shampoen funker for deg da! :)

Klør mye på meg også, jeg smører med babyolje :) men har vurdet å kjøpe mama MIO tummy rub butter :)
 
Bruker canoderm 5%. Forebygger atopisk eksem. Også bruker jeg aderma krem og olje. Fikk ibaril salve på resept itillegg som jeg bruker på eksem områdene. Jeg har ikke hatt eksem før så utrolig rart å få det, men svangerskapet som kan trigge det frem

Okei, skal se hva legen sier, kanskje jeg må kjøpe samme kremene :) synes du de funker? :)
Ja, synes og det er veldig rart, ikke vært plaget med utslett jeg heller.. Har nok mye med svangerskapet å gjøre :)
 
Sniker fra april. Jeg slet veldig med fett hår i begynnelsen og det dagen etter jeg hadde vasket det. Googlet masse på nett og prøvde babyshampoo og det hjalp! Kunne gå i 3-4 dager og fortsatt var håret rent! Håret ble også lettere med å ha å gjøre. Sånn ca uke 18-20 (er 25+2 nå) gikk jeg tilbake til den vanlige sjampoen igjen.
 
Huff.. Jeg har plutselig begynt å slite med flassete hår :s aldri hatt dette før, ser absolutt ikke bra ut! Tror det har en sammenheng med den lille i magen å gjøre :p i tillegg klør jeg veldig rundt på overkroppen. Spesielt på magen og ryggen. Har kjøpt ny shampoo mot flass, og har kjøpt to ulike kremer som skal være bra til magen. Krysser fingre for at det hjelper :p
Husk at det er forskjell på å ha flass i håret og tørr hodebunn.. Da skal man bruke forskjellige produkter. Mulig du vet dette da☺️
 
Husk at det er forskjell på å ha flass i håret og tørr hodebunn.. Da skal man bruke forskjellige produkter. Mulig du vet dette da☺️
Der sa du noe veldig vesentlig som jeg ikke har tenkt på!! Haha. Hvis det går en dag uten at jeg har smørt meg på magen kan jeg om kvelden se at magen flasser som om jeg har vært i syden! Så ja, da er det kanskje en sammenheng med tørr hodebunn og? Tusen takk for opplysningen :) kjøpte en shampoo som skal fungere for tørr hodebunn, så håper det kan hjelpe!
 
Blir veldig fort fett hår her og. Hva på apoteke å kjøpte shampoo og balsam der,Jeg bruke F.A.S.T. kjempe fornøyde me dem :)
 
Fett hår er et svangerskaps symptom for meg! Utrolig plagsomt, har hatt det i alle svangerskapene.

Utslett er dessverre også veldig normalt. Hvis du har vært plaget med eksem, allergi o.l som barn, kan det ofte bli trigget igjen når du er gravid.
 
Back
Topp