Fetaost

Kleo

Glad i forumet
Kan man spise det som gravid?Jeg spiser det utrolig sjelden og vet ikke om det er laget så det er ok å spise.

eg har spist det..er jo så godt i salater[:)]
så lenge den er nyåpnet går det nok bra!

feta ost er basert på pasteurisert melk så det skal gå helt fint - jeg spiser det i hvert fall med god samvittighet!![;)]

Fint, takk... Prøvd å søke rundt på nettet, men det står bare at melka er past....... (klarte ikke å skrive det fant jeg ut, hihi). Står ikke noe på glasset, jeg spiser og regner med det er ok jeg.

ORIGINAL: TITTIN72

feta ost er basert på pasteurisert melk så det skal gå helt fint - jeg spiser det i hvert fall med god samvittighet!![;)]

sign

Jeg fikk høre at feta-ost på glass er helt ok, men den på papp-pakning skulle man ikke spise.. Husker ikke hvorfor nå altså..

Jeg fikk beskjed fra jordmor at jeg burde holde meg helt borte fra fetaost.. 

ORIGINAL: Sienna81

Jeg fikk beskjed fra jordmor at jeg burde holde meg helt borte fra fetaost.. 

Hun mener sikkert "ekte" fetaost, fra geit. Som er laget på rett måte.

De appetina-fetaostene på glass som vi har i Norge er helt ufarlige. De er laget av pasteurisert kumelk[:)] Står iallefall det på glasset jeg har i kjøleskapet[:)]

Jeg har også fått beskjed om at det er helt ufarlig [:)] Nyyyyter det med god sammvittighet jeg! [;)]

Hurra - da kan jeg se frem mot grillsesongen igjen[:D] Eeeelsker grillet kylling + gresk salat med masse fetaost i [:D]

det spiser jeg ja [:D] er jo så godt [:D][:D] skal ha det i salat i dag [;)]

Har spist feta jeg oxo..må jo ha det i salat[:D]

Jeg spiste siste resten med feta i går jeg [:o]
Må vente helt til i morgen før jeg får mer [:D]

Back
Topp