Fetaost

lille_mjau

Gift med forumet
Augustlykke 2015
Kan vi spise fetaost? :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Meh... fikk så lyst på fetaost :( jaja. Enda en ting å skrive på nei lista da :(

Fra http://www.melk.no/helse-og-livsstil/gravid-og-amming/graviditet-og-ost/:

Det er mange gravide som lurer på om de kan spise fetaost, ettersom denne er mer fast i konsistensen og ligger i lake på glass. Mattilsynet oppgir at konservert fetaost og lignende salatoster på glass er trygge å spise dersom de nyåpnet og laget av pasteurisert melk. Upasteuriserte varianter av fetaost og salatoster bør derimot unngås.

Oster som er vanskelige å kategorisere, som for eksempel gamalost, kan det ut fra et føre-var-prinsipp være greit å utelate fra kostholdet mens man er gravid. Unngå gjerne også de smørbare ostene med blåmugg, camembert o.l for å være på den sikre siden.

var på Narvesen i sta og der selger de børek med spinat og feta ost. Er denne trygg? Eller burde jeg styre unna. Jeg valgte den med kylling i dag, men er fortsatt sugen på feta :P

var på Narvesen i sta og der selger de børek med spinat og feta ost. Er denne trygg? Eller burde jeg styre unna. Jeg valgte den med kylling i dag, men er fortsatt sugen på feta :p

HVis det er ferdiglaga brød som har stått en stund ville jeg styrt unna...

Da styrer jeg unna ^^ takk for svar :)

jeg kjøpte et glass rett før jeg ble gravid :P og leste at jeg ikke kan spise d.. men ser nå at jeg kan ta en intensivrunde med mat med fetaost da ;)

Jeg har spist, men har passet på at det pasturisert :) For jeg ELSKER fetaost også :)

Back
Topp