Fetaost

Jeg mener å ha lest tidligere at apetina fetaost er trygg, men dette kan jeg ikke si med 100% sikkerhet! Jeg spiser fetaost selv om jeg er gravid, og det gjorde jeg forrige gang også! MEN: Sjekk for sikkerhetsskyld :)

kommer an på om de har gjort holdbarhetsmåling mtp listeria.... kontakt produsenten, kan variere fra produsent til produsent...
Holder meg unna for sikkerhetsskyld :)

Apetina feta, i alle fall den som er på glass mener jeg, er pasteurisert.. Men les på etiketten.. er ikke sikker på om den som er i kartong er det, den er jo mye også, og det er vel myke oster de først og fremst anbefaler oss å holde oss borte fra... Pasteurisert skal vel være trygt?

Er nesten 100% sikker på at vi kan spise den apetina på glass, men ikke den i sånn pakke...

så lenge de er paustorisert så skal det vel være greit???
jeg har igrunn latt være å spise det, jeg for jeg har ikke vært helet sikker :P

dette står det på matportalen!

Listeria kan vokse i noen typer fetaoster, avhengig av hvordan fetaosten er produsert. Det generelle rådet er: Dersom du vil være på den sikre siden bør du unngå fetaost. Ønsker du likevel å spise fetaost, kan du ta kontakt med produsenten og forhøre deg om de har utført holdbarhetstester for listeria i produktet.

Back
Topp