Fetaost på Kreta!!

HanneMarie

Betatt av forumet
*MIA*
Fetaost i Norge er laga av pasteurisert melk og ikke farlig. Noen som vet om det er okay og spise det i Hellas? Skal dit i september,oliven og fetaost er nesten halve grunnen til at vi alltid drar til hellas,hehe....

"Mange gravide er usikre på hvilke oster de kan spise i graviditeten. Mattilsynet fraråder gravide å spise upasteuriserte oster. I tillegg bør man være forsiktig med å spise myke og halvmyke oster selv om de er pasteurisert" holder meg unna fetaost i Norge og jeg.
"Det er mange gravide som lurer på om de kan spise fetaost, ettersom denne er mer fast i konsistensen og ligger i lake på glass. Listeria kan vokse i noen typer fetaoster, avhengig av hvordan fetaosten er produsert. Det generelle rådet fra Mattilsynet er at du bør unngå fetaost dersom du vil være på den sikre siden når du er gravid. "
REF:
http://www.melk.no/helse-og-livsstil/gravid-og-amming/graviditet-og-ost/

Jeg var på Kreta i sist svangerskap, og spiste masse fetaost! Og det gikk helt fint, jeg spurte bare om den var pastaurisert.
Men da visste jeg ikke om det som hun over skriver, hadde jeg det, så hadde jeg nok vært litt forsiktig.

Hadde ikke gjort det nei..

Takk for masse tilbakmeldinger! Da dropper vi fetaost:) Mye anna å gjøre på kreta enn å spise fetaost...hehe!

Back
Topp